Na 3 miskramen (vruchtjes gestopt met groeien met resp. 7, 10 en 11 weken) ben ik weer zwanger. Bij de laatste miskraam heb ik meer echo's gehad en leek alles met 10,5 week nog helemaal goed te gaan, het lijkt wel alsof het hartje er gewoon mee stopte na een paar dagen. Deze zwangerschap heb ik met 6,5 week, 9, 10 en 11 weken een echo gehad. De laatste was afgelopen maandag. De foetus was toen 48mm, iets groter dus dan verwacht. Alles lijkt er goed uit te zien, volgens mij heeft de gyn zelfs de doorstroming van de placenta/navelstreng gemeten (kan dat, was iets met kleurtjes, maar het ging me allemaal een beetje snel?). Alles ziet er gewoon zo normaal uit, geen bloedverlies gehad (de vorige miskramen trouwens ook niet), geen afwijkingen in de baarmoeder, groei netjes op schema, mooi kloppend hartje en het beweegt lekker bij de echo's. Waar ik zoveel moeite mee heb is dat er een oorzaak is gevonden voor de miskramen en ik eigenlijk dacht dat de kans op een miskraam bij een kloppend hartje niet zo groot meer is. Als met 11 weken alles er zo goed uitziet, mag ik er dan vanuit gaan dat ik niet veel meer kans heb dat het weer misgaat als iemand zonder miskramen-historie? De misselijkheid verdwijnt en daarmee neemt de onzekerheid toe. Af en toe voel ik als ik ga zitten een 'tennisbal' in mijn buik. Is dat de baarmoeder die al voelbaar wordt? Lijken soms wel iets van harde buiken, maar dat is wel erg vroeg. Ik zie als een berg op tegen de echo van as vrijdag, dan moet ik bijna 13 weken zijn. Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen. Marsja
Hoi marsja, Heel begrijpelijk dat je twijfeld, maar vertrouw op je lijf dat het deze keer wel goed gaat. Na 12 weken is de miskraam periode in principe voorbij en moet je het ook lekker gaan vertellen aan iedereen en gaan genieten! De baarmoeder kan nu net iets boven je schaambotje uitkomen. En is ongeveer zo groot als een tennisbal. Harde buiken is inderdaad aan de erg vroege kant. Groetjes imke ps:Gefeliciteerd met je zwangerschap