sinds groentehap en fruithap geen melk meer willen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MamaVRomy, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVRomy

MamaVRomy Lid

19 sep 2012
    57
    0
    6
    Gelderland
    Hallo

Ik ben Yvonne en ik ben moeder van mijn 5,5 maanden oude Romy (6 a 7 kilo.

het probleem is het volgende: Met 4 maanden zijn we begonnen met Fruithapjes dat ging perfect. Rond 5 maanden mochten we beginnen met Groentenhapjes het CB omdat Romy een niet zo'n goeie drinker is.
    Ze eet de groenten en fruit hapjes helemaal leeg (kleine potjes) maar wil daardoor steeds minder vaak nog melk!

even voor wat duidelijkheid:
    Eerst had ze 4 flessen 180+6 + Groente & fruit.
    Toen dronk ze 2 flessen maar rond de 130/140 leeg en 2 flessen rond de 170/180! dus gemiddeld zeg maar rond 650 cc per 24 uur.

Toen heb ik het CB gebeld en die zeiden zolang ze daarbij der groente en fruit goed op eet is dat geen enkel probleem, let wel op of haar gedrag niet veranderd (kwa moeheid plassen etc.)

Dat blijft allemaal goed gaan, maar ze gaat nu nog minder drinken!
    ze drinkt nu 2 flessen maar 50 cc en 2 flessen rond de 150cc groenten en fruit gaan wel super!
    maar vooral der laatste fles om half 11 is drama ze wil dan gewoon echt niet meer!

moet ik me zorgen maken of gaat het wel goed zo? moet ik iets speciaals bij gaan geven of niet!
    k maak me echt zorgen ik maak me echt zorgen of ze wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt!!

kunt u mij alstublieft helpen?
    met vriendelijke groet: Yvonne & Romy!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. Qua vocht- en voedingsstoffen uit de melk is het wel fijn als ze minimaal 500 ml per dag drinkt. Als dat lukt is dat fijn! Daarnaast is inderdaad het belangrijkste dat ze tevreden is en goed groeit. Zo te lezen gaat dat goed. Misschien kun je de melk voor de variatie ook eens koud aanbieden of een soort fruitshake van maken, bv banaan erdoor?
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina