andere kazen

Discussie in 'Voeding' gestart door cowgirl80, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.031
    6.780
    113
    zuid-holland zuid
    regelmatig zie je hier de discussie terugkomen over wel of geen smeerkaas...
    Nou vraag ik me af, kun je je kindje niet ook andere kazen geven? Is er iets mis met bijvoorbeeld een neutrale roomkaas of huttenkase? Zou je ook mozzarella kunnen geven? Of een stukje brie vast gepasteuriseerde melk? Op vakantie heeft mijn kindje al een paar keer wat mozzarella geproefd en hij vond het heel lekker. Deze kazen lijken me minder zout dan smeerkaas en meer "echt kaas" .. ik lust zelf eigenlijk ook geen smeerkaas, maar alle andere kazen wel.

Volgens het voedingsschema van Kleintjes mag je alleen jonge hollandse kaas geven en "alle andere kazen" pas vanaf 1 jaar... maar wat is er op tegen? In Frankrijk en Italie zullen de babies vast geen hollandse kaas krijgen tot hun 1e jaar ;)

2. misa

misa Niet meer actief

Ik ben benieuwd en lees mee. :)

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Misschien voorlopig de rauwmelkse kazen vermijden, net als toen je zwanger was?

4. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Ja, dat denk ik ook. Evenals rauw vlees, gerookte zalm ect. Het lijkt me dat je kaas van gepasteuriseerde melk gewoon kunt geven, Julian eet ook mozzarella, ricotta enz.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij eten geen jonge Hollandse kaas. Ik vind het erg vies en koop het ook gewoon niet. Mijn zoontje kreeg dus vanaf het begin oude kaas. Ik denk dat hij een maand of 8 a 9 was toen ik het voor het eerst gaf. Verder krijgt hij feta, brie, camembert, blauwe kaas enz.
    Het is niet zo dat hij elke dag kaas eet, maar ik ben erg blij dat mijn kind zo kan genieten van sterkere smaken. Ik denk dat het een goed idee is om op te letten met hoeveel zout er in kaas zit, maar ik vind toch dat kinderen uiteindelijk gewoon moeten kunnen gaan eten.

Deel Deze Pagina