In de supermarkt kan je zelf je sinaasappelsap persen, maar hoelang is dat houdbaar? Normaal drinken we het dezelfde dag nog op, maar wil het nu morgen pas gebruiken. Zou dit morgen gewoon nog goed zijn of kan ik beter vers sap uit de koeling halen?
Er staat bij dat je het dezelfde dag nog moet drinken, maar ik vind dat het nog mákkelijk kan de volgende dag. Ik zou het dus gerust doen
Half citroentje erbij persen, dan is het langer houdbaar. Vers geperst werd vroeger bij o s in de zaak na twee dagen weggegooid.
Ik zou een pak halen, vind dat dan lekkerder dan versgeperst wat al een dag staat. Maar ik heb misschien een kronkel wat dat betreft Bovendien vind ik die apparaten in de supermarkt altijd vies ogen en vind ik het veel te duur. Voor dat iemand anders het zegt: ik weet het, ik ben een zeikerd
Officieel 24 uur... Toevallig deed ik gister samen met mijn vriend de laatste kerstboodschapjes. We stonden in de buurt van dat apparaat toen mijn vriend een bekende tegenkwam die het zich ook af vroeg. Mijn vriend is kok en op zijn vorige werk moest het vers geperste sinaasappelsap na 24 uur weggegooid worden.
Ik haal het regelmatig en drink het de volgende dag. Even goed schudden. Als het zuur is, dan doe ik het weg, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt na 1 a 2 dagen. Ze zeggen weleens dat het niet meer goed is als het op je tong gaat tintelen?!
Officieel 24u en dan heeft het ook nog zijn vitamine waarde. Na de 24u loopt de kwaliteit erg achteruit en verliest het zijn vitamine waarde.
je moet het als het geperst is binnen een half uur drinken. Daarna gaan de vitamines al kelderen.. Maar over je vraag; 24 uur houdbaar.