Nog even kort vraagje. Mijn dochter (12,5 mnd) heeft een rietjesbeker met water continu binnen bereik, waar ze af en toe een paar slokjes uit neemt. Is dit slecht of zou dit erg eetlustbedervend zijn? Ze eet 's middags wel goed (niet veel brood, maar des te meer andere dingen zoals ontbijtkoek, crackers, ei, etc.), maar 's avonds is ze erg klierderig met eten en wil ze wel zelf dingen pakken maar mogen we haar niet voeren, met als resultaat dat ze amper wat binnen krijgt, omdat aardappels en stuk vlees wel makkelijk eten, maar groente glibberig is en bovendien niet lekker wordt bevonden... Maar dat lijkt me niet aan het water liggen...? Iemand ervaring hiermee?
Die van mij drinkt ook gewoon uit de rietjesbeker. Maar dan wel een beetje roosvicee erdoorheen. Wij mogen haar ook niet meer voeren. Ze heeft nu de fase dat ze het zelf wil doen. Ik geef haar zelf een lepeltje en zelf zit ik er ook bij met een lepeltje. Ze is zo bezig met het lepeltje in haar eten te prikken/prakken dat ze niet doorheeft dat ik haar toch voer. Brood gaat er hier ook slecht in (halfje).
Hihi, volgens mij hebben wij dezelfde dreumes Vandaag ook weer tijdens brood eten; madametje had een stukje zilverfolie gezien. Huis was echt te klein totdat ze het kreeg. Geen broodje kwam er meer in, alleen nog maar stiekem terwijl zij het zilverfolietje bestudeerde. Vervolgens wil ze dat op gaan eten, dus ik afpakken. Huis weer te klein, pfffffffffffffffffff. Bij het avond eten lukt voeren tussendoor amper. Ze duwt of slaat de lepel weg. Moeten ook echt niet gaan eten met z'n allen, want dan wijst ze alleen naar het bord van ons: 'die die die'. Geef je dat bord, dan eet ze alleen het vlees en beetje aardappels, maar groente vertikt ze. Zucht, hopelijk is dit weer zo'n fase
Water vult uiteindelijk wel (drink maar eens heel veel, dan heb je gewoon niet zo veel trek (voor even..) maar zoals je zegt neemt ze alleen maar slokjes. Ik denk niet dat het daar aan ligt maar je zou het eens kunnen proberen door alleen op vaste momenten drinken aan te bieden.
Als je maar genoeg water binnenkrijgt raak je wel vol. Ik zou een uurtje voor het eten het drinken weghalen. Zodat ze tegen etenstijd het water wel verwerkt heeft. Maar verder kan continu water geen kwaad. Sap kun je beter maar op een paar momenten geven. Liefst max 6a7 "zoete momenten" per dag (eten+drinken). Dat is beter voor de tandjes.