Vers of potje

Discussie in 'Voeding' gestart door natjeb85, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Potje of vers groente/fruit

1. alleen maar potjes

2. Alleen maar vers

3. Groente vers en fruit in een potje

4. Fruit vers en groente in een potje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja hier ook altijd vers maar wel altijd 1 of 2 potjes op voorraad liggen voor nood

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.794
    18.994
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij geven in principe altijd alles vers. Althans: bij de oudste wel. Die heeft ooit een keer iets uit een potjes gehad en keek ons aan of we gek waren geworden, haha.
    De jongste heeft bij ikea een keer een potje gekregen (gratis gratis, haha) en die at het met smaak op. Dus hij krijgt nu wel eens een potje als we ergens anders zijn. Maar liever neem ik gewoon 'echt' eten mee. Dus als we ergens gaan lunchen meestal soepstengel en krijgt hij wel een stukje van ons broodje en wat tomaat ofzo. Dat ligt er haast altijd wel bij. En als we 's avonds uit eten gaan vaak ook dat soort dingen of we vragen om wat gekookte groenten. Maar we merken wel dat soms zijn eetlust groter begint te worden dan de 'restjes' die we hem voeren. En dan is het wel handig om gewoon altijd een potje en lepeltje bij ons te hebben.

Meestal trouwens zo'n 4+ potje trouwens. Die andere zijn gelijk zo groot en krijgt hij toch (nog) niet op.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij voorkeur vers maar als we een dagje weg zijn neem ik een gewoon een knijpfruitje mee ;)
    potjes met avondeten heeft hij gewoon nooit gelust. Af en toe wel geprobeerd omdat we uit eten gingen o.i.d. maar hij moest het gewoon echt niet. De standaard kindermenu' s weigert hij ook. Het loopt er altijd op uit dat hij van onze borden meesnaait en dat mijn man zijn bordje leegeet.
    Dus ik mis ook optie 5 ; vers als het kan en potjes als het zo uitkomt.

4. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik ga straks ook zoveel mogelijk vers eten voor onze dochter maken. Ik heb afgelopen week al wel een setje potjes gekocht bij de Kruidvat (aanbieding) voor het geval het een keer beter uit komt. Ik ben zelf ook voorstander van vers of diepvriesgroenten en vers fruit. Dus wil dit mijn dochter ook geven.

Dus inderdaad zoveel mogelijk vers en voor het gemak een potje

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij de oudste potjes gedaan en bij de jongste vers want die hoeft geen potjes groenten. Fruit soms wel een potje als we dagje weg zijn...

6. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Even een vraag voor de dagjes uit-meeneem potjes mensen. Een banaan is toch heel makkelijk mee te nemen? Klein bakje en een vorkje?

Het is geen aanvallende vraag hoor, vraag me dit echt af?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bananen komen bij mij altijd geblutst en bruin uit een zak :(

8. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net hoe het uit komt.

Probeer zoveel mogelijk vers te geven, maar bij een dagje uit of avondeten waarbij hij niet mee kan eten (koemelkallergie), krijgt hij een potje.

Fruit is wel altijd vers.

9. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier ook nooit een potje gebruikt. Als we uit eten gaan krijgt hij wat spaghettisliertjes of een tomaatje oid, stukje stokbrood. Hij eet steeds meer dus inmiddels krijgt hij zn Eigen bord spaghetti.

Banaan gewoon uit het vuistje, thuis aluminiumfolie eromheen, worden ze ook niet bruin. Of een partje appel, rijstwafel oid.

Moet wel zeggen dat ik borstvoeding geef, dus voor hij een jaar oud was, gaf ik dan gewoon de borst ipv vast voedsel :p We vergaten nl nog wel eens iets mee te nemen voor hem ;)

Heb dit nooit ervaren als meer werk dan potjes, vind het juist makkelijk, geen gedoe met opwarmen/voeren maar gewoon in de kinderstoel en wat voor hem neer leggen. Kunnen pa en ma ook rustig eten.

10. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Bijna altijd vers, heel af en toe een potje als dat zo uitkomt, maar dan wel iets van Ella's Kitchen (heeft tenminste smaak). Fruit eigenlijk altijd vers.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja afgezien van de bv deed ik dat precies zo

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#32 Cygnet2, 5 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2014
    Drie weken lang in Kreta vond ik een potje af en toe toch wel heel handig. Vooral omdat je dan niet hoeft te wachten op het eten van de kleine en hem alvast kunt helpen (en daarna op je gemak zelf kunt eten). Alle potjes zijn koud ook eetbaar... heel handig.
    Mijn zoon heeft echt wel een flinke maaltijd nodig naast de borst
    ik vind potjes ontzettend handig en ben blij dat ik na mijn eerste die alleen maar vers bliefde het anders aangepakt heb.

13. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Zowel vers als potje ligt er net aan hoe die dag loopt.
    Dus optie 5..

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Bananentrommel bij de Action. Of stop m in je handtas ;)

Waar een wil is is een weg.

15. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hier ook beide.

Meestal maak ik vers, maar als ik ergens naar toe moet dan heb ik vaak wel potjes mee.

Zeker als het heel warm is ben ik bang dat het verse eten slecht zou worden.

16. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

95% vers.

Is nu 2x voor gekomen dat hij een potje kreeg. 1x groente en 1x fruit.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Eigenlijk altijd vers, een enkele keer een potje. Maar ze bliefde dat niet meer na 8 maanden ;)

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oudste kreeg geregeld een potje of, middelste combi potjes van Hipp en bio-potjes en al snel rapley, de jongste alleen maar vers. Alleen vers vond ik eigenlijk zoveel makkelijker! :)

19. tuc

tuc Niet meer actief

Zo verschillen de meningen...ik ben heel erg blij dat ik mijn kinderen nog nooit een potje heb gegeven.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier krijgt ze altijd potjes. Vind het makkelijk en heb dr nog nooit horen klagen :D

Deel Deze Pagina