Zoontje begint nu pas...gewoon vers. Dochter kreeg alleen af en toe een potje als het een keer zo uitkwam. Alleen groente overigens, fruit altijd vers.
Nog nooit een potje gekocht. Ik vind het er ook totaal niet smakelijk uit zien! Vaak zie je prut met een water bovenin het potje. Een vriendin had een keer een potje mee en haar zoon wilde niet dus ik liet mijn dochter proeven. Ze ging echt over haar nek. Als we weg gaan neem ik een bakje eten mee uit de vriezer in een koeltasje met koelelementen. Of je nou een potje opwarmt of vers maakt geen verschil. Van bami en pasta maak ik vaak meer en dat gaat dan mee.
Dat is een beetje hetzelfde als wanneer een borstvoedende mama zegt dat ze blij is nooit kunstvoeding te hebben gegeven. Mag hoor maar ik begrijp dat afgezien van de financiën nooit zo goed.
Uhmm nee ik zie die vergelijking niet zo maar jij wel, dat is prima. Jij bent toch blij dat je de jongste een potje kunt geven, nou ik ben blij dat ik ze niet heb gegeven...dat is toch hetzelfde. Maar in jouw vergelijking...ik ben ook blij dat ik geen bv hoefde te geven. maar ik begrijp niet zo goed waarom dat er bijgehaald moet worden, het gaat hier toch over potjes of vers?
Ik heb gekozen voor alleen maar vers maar gaf soms wel een potje. Zeker toen mevrouw een periode had dat ze bijna alleen potjes wilde eten. Nu is die periode voorbij en eet ze of met de pot mee of ze eet niks, ze is nogal wispelturig qua eten. Fruit geef ik nu ook altijd vers. Tot 12 maanden wel heel soms een potje als we ergens naartoe gingen.
Tuc, heb je daar een reden voor ? Want potjes zijn toch niet per definitie "slechter"? Of is het een gevoel? Ik snap t wel, kan me niks voorstellen bij regelmatig of vaak een potje geven, net zoals bij alles pureren. Vind het weinig met leren eten te maken hebben.
Eigenlijk staat mijn antwoord er niet tussen..... Fruit altijd vers. Groente zoveel mogelijk, echter de helft van de tijd potjes (dit wordt beter gegeten).
O nee joh geen speciale reden voor..wat jij zegt..het heeft voor mij weinig met eten te maken. En ik vind bepaalde toevoegingen als water, rijstebloem en appelsap zwaar onnodig.
Ik liep vandaag langs de potjes en er moest in een potje tagliatelle met kaas en spinazie zitten en was voor 12+. Het zag helemaal groen en kon geen tagliatelle ontdekken. Vanavond heeft ze gesmuld van zelfgemaakte bami. Met een heeeeeeeeel klein beetje verdunde bamimix voor de smaak.
Altijd vers. Ik eet zelf ook niet uit potjes of van zakjes.... Ik houd ervan om te weten wat er precies in zit
Gelukkig een medestander, ik geef ook voornamelijk potjes.. Alleen als onze zoon gelijktijdig met ons eet, en dat is max. 1 per week en wij eten dan iets zonder zout enzovoort dan eet hij gedeeltelijk met ons mee.. fruit tussendoor wel vers maar ook uit een potje hoor.. en hij eet ook alles, in 10 maanden nog niet iets gevonden wat hij niet eet..