Ja, én? Moet een kind verwend worden? Ook als het geen 'luxe' behoeftes heeft? Ja, dat weet jij natuurlijk beter dan wij (hoe de juf is) en inderdaad, daar zou een middenweg in moeten zijn. Jammer zeg! Heb je dit al eens besproken? Of met de IB-er? Mee eens. En dan inderdaad de hoeveelheid suiker én dat het snélle suikers zijn.
En hoeveel van die mensen hebben NU overgewicht? Veel slechte eetgewoontes hebben pas later een gevolg....
Dus al die dure, moderne, populaire aparaten de deur uit? LOL. Gaat echt niet gebeuren. Ik drink geen koffie, maar als ik zo zie hoeveel waarde men hecht aan die dingen...
Ja ik. Maximaal 3x per week een glas verse jus. Hier minstens 2. Als je goede perssinaasappelen neemt, zit daar een wat dunnere schil omheen en veel sap. Handsinaasappelen hebben juist een dikkere schil en minder sap per sinaasappel, terwijl ze vaak groter zijn. Of misschien pers ik wel efficiënter
Zonder dollen; ik heb mijn gehele basisschoolklasje op Facebook en ik kan ook hieruit welgeteld één persoon vinden die 'overgewicht' heeft. Nog niet eens echt, want dat meisje is lang. Gewoon groot eigenlijk. Ik vind het altijd zo onwijs vergezocht om te zeggen dat je nu last hebt van overgewicht, omdat je vroeger teveel snoep mocht van je ouders bijv. Zo lekker makkelijk om hen de schuld te geven in plaats van toe geven dat je momenteel zelf moeite heb om jezelf in acht te houden en mate te houden. Medische gevallen daarbij natuurlijk weggelaten, maar dat is vooralsnog maar een klein percentage van alle overgewichtgevallen.
Ik verwijs naar de reactie van warboel Ik denk trouwens dat kinderen die nauwelijks suikers en stout krijgen later net zo tegen de dingen aanlopen,misschien nog wel meer omdat ze niet met mate hebben leren genieten. Zelfde als op mijn middelbare school, wij mochten op gegeven moment een biertje op zondag. Op feestjes was het no big deal als er drank geschonken werd, niks spannend aan. de kinderen die niks mochten thuis gingen los. Zelfde met muziek, de kinderen die thuis niks mochten luisteren hadden de meest grove liedjes op hun mp3. Ik heb nooit een koolhydraat arm dieet hoeven volgen om afte vallen, als ik merk dat ik iets aankom laat ik een week koekjes staan en het toetje, wandel een extra rondje en het is weer ok. Voor mij voelt dat als goed voor mijn lichaam zorgen.
Ik wordt er een beetje moe van dat wij als gemiddelde mens geen hol weten over voeding.. Het is even slecht qua suiker en zuur.. Ja er zitten vitamines in maar het mist de vezel wat je in het fruit vind wat "onbewerkt/geperst/gefilterd" is.. Dus eigenlijk zou je water moeten drinken en wat fruit moeten eten.. Dus niet meer dan 3 sneden brood, meer groenten en fruit.. Er zit overigens ook zout en suiker in water.. Dan kijken we ook nog naar vetten.. Cola is dan echt wel weer slechter want 1. Caffeine , 2. hoge bewerkte toegevoegde suikers 3. het zuur gehalte.. 3. 0 vitamines Maar zuur en suikers kunnen gelijk zijn aan hoogte.. In alle 3, koolhydraten, vet en proteine heb je bronnen die gezonder of gewoon ongezond zijn maar toch 1 van die 3 (of meer) bevatten.. De truuk is om een balans tussen die 3 te vinden in je eet patroon.. 3 sneetjes brood is maar een "guideline" alleen kunnen mensen in het algemeen die verder 0,0 weten over voeding daar alleen echt heel weinig mee.. En dan heb ik het vast nog niet helemaal goed uitgelegd..
Artikel van de telegraaf legt het ook uit: Zijn verse vruchtensappen net zo ongezond als frisdrank?|Gezond| Telegraaf.nl