Mezelf weer terugvinden

Discussie in 'De lounge' gestart door Roanchie, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allennaal.

Ik ben even beetje ten einde raad, nadat ik in feb. Uit elkaar ben gegaan gaat het niet echt goed met mij.
    Ik doe vaak me masker op me gezicht en ga vrolijk door.
    Nu slaap ik al weken zo goed als niet, lig tot laat wakker en gewoon altijd maar vroeg op.
    Daarbij heb ik het een poosje onwijs benauwd gehad, ik was zo gespannen dat ik alles aanspande en daarom naar mijn idee ademnood had. Is even weg gegaan en voelde me ook direct weer helemaal goed.
    Nu komt het net zo hard weer terug, en gister tot 3 uur snachts wakker gelegen omdat ik het zo benauwd had.

Ik en me ex hadden besloten om te kijken wat de toekomst brengt en we waarschijnlijk weer met mekaar een nieuwe start wouden maken op een andere manier. Maar toch zie ik dat bepaalde dingen terug komen waardoor ik weer flinke irritaties krijg. Dit ging dus weer mis en kreeg een terugval naar me slechter voelen.
    Ik heb tegen hem uitgelegd dat het te snel ging voor mij en ik echt even rust wou zodat ik weer even tot mezelf kon worden.
    Helaas blijft hij me kwellen en blijft me berichten en onzin dingen verzinnen zodat die contact met me krijgt.
    Hij laat me gewoon niet met rust en gister nadat hij in mijn huis die kinderen heeft gehad heb die het huis als een zooitje achter gelaten, want meneer was ziek maar ging wel uiteten. Ik mag het weer opruimen en ik ben weer naar 100%stress gestegen.

Ik word er echt niet goed van dat ik het zo benauwd Heb, me rot voelen kan ik nog wel hebben maar de hoge spanning in me lichaam.... daar word ik echt helemaal gek van.
    Ik knijp gewoon me eigen keel dicht met me spieren zo gespannen dat ik ben.
    Ik slik al cbd olie (soort van weedolie) gebruik natuurlijke rustpillen en drink nu regelmatig een glaasje alcohol in de hoop dat dat werkt....
    Heeft iemand nog tips wat ik zou kunnen doen???
    Hier word ik niet vrolijk van.

Alvast bedankt

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Al gezocht naar iets waarbij je je kan ontspannen? Ontspanningsoefeningen of mindfulness en daarnaast ademhalingsoefeningen. Door dit te oefenen en toe te passen indien nodig gaat je spanning als het goed is omlaag.

3. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Idd mindfulness of andere ontspanningsoefeningen zoals ademhalingsoefeningen

4. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Kijk eens naar ciran

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Afstand nemen van je ex en niet meer op hem reageren mits het over de kinderen gaat.

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat een nare situatie, je hebt duidelijk even rust nodig. Ik moest eerlijk gezegd gelijk denken aan paniekaanvallen. Niet kunnen slapen doordat je je lichamelijk zo slecht voelt. Dan is benauwdheid toch wel echt 1 van de duidelijke symptoom ( als je echt last hebt van paniekaanvallen)
    Probeer voor jezelf te achterhalen waar jij ontspannen van word, sommige mensen worden bijvoorbeeld ontspannen als ze hun lievelings parfum ruiken - klinkt raar ik weet het-
    Wat mij 's nachts ontzettend heeft geholpen - ik heb namelijk net als jou nachten wakker gelegen. Om precies te zijn jaren - Wat mij nu heel goed helpt is muziek luisteren voordat ik ga slapen. En eerlijk gezegd doe ik mijn oortjes niet eens uit mijn oren voordat ik ga slapen dus de muziek speelt gewoon door totdat de hele playlist is geweest.:p

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat vervelend zeg. Ik zou sowieso even naar de huisarts gaan om te kijken of je professionele hulp kunt krijgen/ nodig hebt.

En een praktische tip. Hierboven al genoemd: Mindfulness. Heb recent de tip gekregen op de app van vgz mindfullness te downloaden. Is een gratis app. Zitten ook ademhalingsoefeningen in, dat helpt misschien tegen de benauwdheid.

DastyQueen en In your eyes vinden dit leuk.
  8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Och meis toch! Wat vervelend dat het zo moet gaan. :(
    Zou idd ademhalingsoefeningen gaan doen.
    En probeer toch wat meer afstand te nemen van je ex.

En als het niet beter gaat, zou ik toch echt proffesionele hulp gaan zoeken.
    Voor jezelf en voor je kids.

9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik zou met je ex een duidelijk plan rondom de kinderen opstellen. Kan dat niet voor langere periode dan een weekplanning of zo. Met daarin ook de tijden benoemd waarin evt overleg mogelijk is. Jij twijfelt of je pdd nos hebt en je hebt adhd. Vanuit daar gedacht word de boel misschien beter te overzien met structuur. Als hij niet fatsoenlijk met jouw huis kan omgaan zal hij de kinderen ergens anders moeten opvangen. Geef hem daarvoor eerst een waarschuwing. Ja het is voor de kinderen fijn om in hun vertrouwde omgeving te zijn, maar als dat teveel stres oplevert voor hun moeder dan is het op het einde juist slechter voor hun. Geef duidelijk je grenzen aan en hou je daar ook aan. Zie je ex maar even als een peuterpuber.

Betreft ontspanning. Ga zoeken naar oefening om je te aarden. Om een paar keer per dag even te stoppen met rennen en te proberen om je lichaam ontspannen te maken. Laat het niet teveel opbouwen. Zo'n oefening is lastig, en je zal echt niet gelijk resultaat zien. Maar al doende leert men en krijg je het beter onder de knie.

Mocht je even je hart willen luchten mag je mij altijd een appje sturen, maakt niet uit hoe laat.

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb hem slechts tot halverwege geluisterd maar dit is iets dat ik bedoel . Als je gaat aarden is het heel prettig om erdoorheen geleid te worden door een stem. Tijdens aarden sta je even stil, heb je even aandacht voor jezelf en kan je eventueel ook aanvoelen waar jij behoefte aan hebt. Om jezelf in die behoefte te kunnen voorzien. Het voordeel van aarden tegenover ademhalingsoefeningen is dat je focus juist niet op de benauwdheid komt te liggen. Bij het doen van ademoefeningen kan je het ook juist benauwder krijgen. Ga een beetje experimenteren om erachter te komen wat voor jou het beste is qua oefeningen.

11. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wat vervelend dat je er op dit moment zo in staat!
    Probeer een beetje afstand te nemen van je ex. En wat Victoria ook zegt als het voor jou niet werkt dat hij de kinderen ziet in jouw huis dan maar buitenshuis.

Probeer voor jezelf wel hetgene te zoeken wat je ontspanning kan geven.
    We zijn er voor je meid! Geniet van je twee mooie kinderen.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wat een vervelende situatie. Heb je hier misschien al met je huisarts over gesproken? Wellicht heeft die nog tips voor je. Ik denk niet dat je er alleen met ontspanning komt, maar je moet een manier zien te vinden om met je ex om te gaan. Waarom kan hij jou niet loslaten? Kun je misschien met hem om tafel voor een duidelijk gesprek? Eventueel met hulp van familie of een vriend/vriendin? Sterkte!

13. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wat een fijne tip! Ik heb dezelfde klachten als ts dus meteen de app gedownload en dat ziet er echt prettig uit!

14. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga proberen geregeld even me moment pakken om me te focussen op me ademhaling en mindfullnis. Wat bij mij ook goed werkt is knutselen, dit moet ik ook even gaan oppakken.

Hij kan me niet loslaten omdat hij echt nu voor het gezin wil gaan, maar ik denk dat het bij mij al "te laat" is. Maar omdat ik nu zo met mezelf zit kan ik daar gewoon niets over zeggen.
    We hebben een redelijk goed structuur qua kinderen maar als hij misbruik neemt van dat hij me huis mag gebruiken ben ik daar ook weer snel klaar mee.
    Wat voor mij kort geleden ook erg hielp was veel leuke dingen doen met me vrienden. Daar knapte ik toen van op.
    Maar toen ik zoiets had van ik ga het aankijken of we verder kunnen gaan en hij bewijst zich en hij ging me beetje kwellen ging het meteen weer mis.
    Ik heb vanavond ook heel grof tegen hem gezegd dat die me even moest laten verlopig.

15. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag bij de dokter geweest. Het ging gister helemaal niet goed.
    Zelfs onder werktijd had ik het zo benauwd dat ik me werk niet kon berichten, heb de hele ochtend achter gezeten zitten huilen.
    Mocht gelukkig naar huis, heb op bed gelegen en even geslapen.
    Helaas vannacht weer tot laat wakker gelegen omdat het weer niet lukte.
    Ben nu naar de fisio door gestuurd al heb ik behoorlijk mijn twijfels.
    Ik heb nu melatonine forte gehaald in de hoop dat die me het extra zetje wilt geven om in slaap te komen.
    Ik denk dat ik dan al een groot probleem heb opgelost.
    Ik slaap vaak maar ongeveer 3 a max 5 uur en dat werkt gewoonweg niet.

16. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik denk dat het ook helpt om een definitief besluit te nemen.
    Of wil je echt niet verder en ben je bang voor zijn reactie?
    Ben je daar angstig voor?
    Als jij besluit om er echt mee te stoppen kan dit wel een opluchting voor je zijn. En kun je stap voor stap verder met je leven.
    Dan hoeft hij op den duur ook niet meer in jouw huis te zijn maar heeft hij als het goed is een eigen plek en kun jij tot rust komen.

Wat je ook besluit. Heel veel sterkte.
    Ik heb zelf 1,5 jaar geleden m'n vriend verlaten na heeeeel veel jaren samen.
    Ik ben nu super gelukkig en voel me echt bevrijd.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Je moet het niet teveel nemen...maar uit studies ( in Zweden) is gebleken dat paracetamol ontspannend werkt.

Als ik onrustig in de nacht ben dan neem ik een paracetamol en dat werkt heel erg goed. ( met onrustig bedoel ik angst en paniek) Gelukkig heb ik het bijna nooit.

Sterkte ...ik hoop dat je snel weer de rust krijgt.

18. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Ik zit ook in een relatielimbo en loop bij en psycholoog. Ook voor mijn onzekerheden en lage eigenwaarde en nu dus ook om een heldere kijk op mijn relatie te krijgen.
    Iemand zei dat het zou helpen als je een beslissing zou nemen over wel of niet samen blijven. Daar ben ik het eigenlijk mee eens alleen moet je er zelf wel aan toe zijn. Dat ben ik nu nog bijvoorbeeld niet omdat ik bang ben voor liefdesverdriet terwijl ik wel het geveol begin te krijgen dat zonder hem metaal gezien beter af ben.
    Het niet kunnen slapen, eten en knijpend gevoel in je maag en borst hebben herken ik ook. Wat bij mij helpt is om naar slaap podcasts te luisteren, naar deze bijvoorbeeld: http://www.sleepwithmepodcast.com/
    Ik was eerst erg sceptisch maar hij praat zo zaai dat ik in no time vertrokken ben. Hahaaa! Als ik 's nacht weer wakker word, zet ik weer een nieuwe aan tenzij het echt tegen de ochtend is, dan ga ik alvast iets voor mezelf doen of rustig met een kop koffie artikels lezen en lig ik er 's avonds dan al om elf uur in, met mijn podcast. Hahaa!
    Ademhalingsoefeningen helpen ook, en naar een psycholoog gaan want zij helpt mij te relativeren en geeft ook aan wanneer ik toch een beslissing zou moeten nemen en of mijn kijk op de situatie realistisch en passend is of niet. Misschien is dat ook een idee voor jou?

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hoe gaat het nu met je?

20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Je verhaal is wel een klein beetje herkenbaar voor mij. Ik heb ook nog een tijdje geprobeerd met ex. Maar dat was omdat hij dat zo graag wilde. Ikzelf werd er vooral heel zenuwachtig en gespannen van. Alsof ik onder druk stond. De druk om het te proberen terwijl je eigenlijk gewoon rust en afstand wil. Bij mij werd het steeds erger. Als ik een appje kreeg met een complimentje van hem kreeg ik het al helemaal benauwd en misselijk van de spanning.

Ik denk dat je inderdaad gewoon duidelijk en eerlijk moet zijn. Je wil niet meer. Het is klaar. Dat is hard en naar en vervelend en misschien krijg je er wel ruzie van. Maar dat is wel eerlijker als iemand aan het lijntje houden. Ook al vraagt diegene daar zelf om.

Deel Deze Pagina