vreemd bij mij wel. https://www.mcvoordieren.nl/10-misverstanden-over-voedselallergie nog een keer proberen
Ze krijgt trouwens ook altijd 2 blokjes schapenvet met zalm, kan ze dat dan wel blijven eten eigenlijk? zit geen granen in, maar iemand die dat weet toevallig?
Ik heb niet je gehele topic gelezen, maar hebben ze haar wel eens geprikt om te kijken waar ze allergisch voor is? De hond van mijn ouders was ook allergisch voor mega veel dingen.. had kale plekken, en zweette heel erg. Die kreeg speciale voeding van de dierenarts, en mocht niet meer in het gras komen. Ook zat hij aan de prednison vanwege de jeuk! Dat was zo sneu, en door de prednison voelde hij zich goed. Hij moest alleen steeds meer hebben, waardoor hij uiteindelijk diabetes heeft ontwikkeld.. daar kreeg ie insuline voor.. helaas was dit geen fijn leven meer voor hem, ze hebben hem op 7 jarige leeftijd een spuitje gegeven. Mijn ouders gingen naar een speciale dierenartspraktijken, weet zo even niet meer waar. In ieder geval geen normale praktijk
Nee, ze is nog nooit getest (bij mijn weten tenminste). Dat kan wel natuurlijk, maar volgens de dierenarts is dit nogal lastig om uit te zoeken bij een hond. Op basis van haar klachten vermoedde zij dat ze een voedselallergie heeft. Ik moest kijken of de jeuk terug komt over een paar weken (maar dat doe ik liever niet, het lijkt mij het fijnste als het dan niet meer terugkomt, doordat we al overgestapt zijn qua voeding) Daarbij is dit ook geen hond die ik even zomaar een paar brokken voorzet....ze vind bijna geen enkel voer lekker. Enige wat helpt is de kat naast haar neerzetten en dan eet ze snel alles op, omdat ze bang is dat de kat haar eten opeet.... Kat kijkt niet eens naar haar brokken! die komt alleen een slokje water nemen (want uiteraard smaakt het water van de hond veeeel lekkerder dan die van haar zelf )
Wij hadden vroeger een poedel die écht niets anders wilde eten dan vers hart. Die haalden we bij de slager. Ik heb hem jarenlang kokhalzend eten gegeven, maar het gekke beest is wél in redelijk goede gezondheid 19 jaar oud geworden, zonder heel ernstige gezondheidsklachten.
Hoi hier ook een allergische hond met oorontstekingen. Ik ben overgegaan op graanvrije brok weinig/geen verandering. Over op KVV ging een stuk beter! Uiteindelijk kip weggelaten en probleem opgelost. KVV is compleet vers voer gemalen, dat je in rollen of bakjes koopt en thuis in de vriezer bewaart. Bijna iedere dierenwinkel heeft tegenwoordig eea aan vers voer. Bekende dure merken zijn Alaska, tinlo, haaksbarf oid goedkope merken lotgering, prins, duck,. In de supermarkt verkopen ze smuldier. Verse voeding is wmb dus zeker een aanrader. Wat ik daarnaast zou doen is vandaag nog de vlooienband afdoen. Daar zit zoveel vergif in dat ze daar ook erg heftig op kunnen reageren. Er zijn natuurlijke alternatieven zoals ecostyle
Oke, gek! De hond van mijn ouders is ook gewoon geprikt, konden ze heel goed zien waar hij allergisch voor was! Hopelijk helpt ander eten, en draait het niet op een flinke allergie uit.. Sterkte ermee
Ik haal het bij animal food express. Zijn eigenlijk een soort worsten van een kilo. Maar kan ook 500 gram ligt aan de grote van je hond. Ze zijn erg aardig. Je kan ze mailen en je verhaal voor leggen en geven zij advies. Ja het moet in de vriezer. Wij hebben toevallig zo'n bovenlader in de schuur staan.
Je zou anders eens de Anallergenic van RC of van Trovet de Unique Protein moeten proberen. En daarbij moet je dus ook de schapenvet ed weg laten. Echt alleen 1 soort voeding. En dit minimaal 6 weken volhouden en daarna kan je gaan provoceren.
Op het hondenforum kun je hier heel veel info over vinden. Wat ik zou doen is een vleessoort zoeken die je hond lust, en deze minstens 6 weken geven. Als de klachten verdwijnen weet je dat hij hier tegen kan. Dan een soort per 2 weken toevoegen zodat je erachter komt waar hij op reageert. Bekende allergenen zijn kip en rund. Het beste kun je dus beginnen met bv paard, kangaroe en dan bijvoorbeeld konijn, eend, lam toe gaan voegen. Er zijn verschillende merken vlees die losse smaken vlees verkopen, wij geven zelf herby met een hond die een kip en granen allergie heeft.
Hier ook een hond die ergens allergisch voor is maar de vraag is waarvoor. Ben nu bij een dermatoloog voor honden gegaan omdat onze eigen deirenarts het niet meer wist. Zat al 2 maanden aan een prednison kuur waar hij heel suf van werd. Had geen vrolijke hond meer. Maar eentje die 24/7 sliep. Ben gestopt met prednison en nu weer een hond die veel krabt,likt Heb de kussens van de hinden moeten vervangen voor katoen en de voerbak moeten vervangen voor steen. Heb nu een kuur gekregen om te kijken of hij schurft heeft. Ook heeft hij nu een antibiotica kuur om zijn huid rustig te laten worden. Hij word helemaal kaal.
Misschien is Atopica of Sporimunne wat? Veel fijner en veiliger dan prednison en vaak met hetzelfde resultaat.
@Knuffie85 En anders vraag eens apoquel. Mijn moeders hond was echt voor alles allergisch. Kreeg iedere maand prikken (sensibilisatiekuur) en zelfs dat hielp amper. Prednison werkte wel maar is super slecht. En Atopica werkte niet. Apoquel is pas sinds een paar jaar op de markt maar een wondermiddel, het is alleen nog maar verkrijgbaar bij een dermatoloog omdat er zoveel vraag naar is dat er gewoon niet genoeg is voor normale dierenartsen. (Of dit moet ondertussen wel mogelijk zijn, mijn moeders hond is al een tijdje overleden) Apoquel heeft de laatste maanden van haar leven echt een stuk beter gemaakt, geen jeuk meer, geen bijwerkingen meer.
Apoquel wilde onse vorige dierenarts ook voor schrijven. Maar deze medicatie is zo ontzettend duur is zonder verzekering van je hond niet betaalbaar. Dus helaas is dit voor ons niet haalbaar
Dermaroloog is nu flink bezig met kijken wat het beste werkt voor het beestje. Moet volgende week weer terug zodat ze kan zien hoe zijn huid er aan toe is. Tot nu toe word het alleen maar erger.
Geen hond, maar een kat met allergie/overgevoeligheid. Ze krijgt sinds een aantal jaar 'vers' (ingevroren ) rundvlees en daarmee gaat het goed. Heeft lang geduurd voor we iets vonden waar ze tegen kon, maar voor haar werkt dit dus.
Hier een jaren lange zoektocht geweest. Van alles geprobeerd. Hypo allergeen voer, vers vlees en vis. Nu uitgekomen bij atopie brok van sanimed en een lage dosis prednison. Het is het enige wat hem van de jeuk en oorontstekingen af helpt. Het is echt zielig om je hond met dikke oren en afgekloven pooten te zien.
Het enige is naar een dermatoloog gaan. Ga niet zelf rommelen met ander voer en laat ook de dierenarts niet met van alles aankomen. Een dierendermatoloog heeft er voor geleerd, een dierenarts is algemeen opgeleid. De dermatoloog zal testen en aan de hand daarvan met een voedselvoorstel en medicatie komen. Onze hond heeft jarenlang op carnibest met atopica medicatie gezeten. Ongeveer 2 jaar geleden weer klachten en naar alaska voer en apoquel overgestapt. Bij haar was de oorontsteking zo erg dat haar gehoorgang verwijderd moest worden, dus asjeblieft laat naar je beestje kijken. Helaas is ons moppie vorige maand overleden aan maagkanker.een hond met jeuk eesn oorontsteking is zo zielig en echt niet nodig.