vers vlees hondenvoer, welk merk?

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    in prins lam en rijst zit best nog wel veel graan in. dus dat zou ook nog het probleem kunnen zijn.

een gluten allergie is het in ieder geval niet want dat zit niet in die brokken die je nu hebt en ik vermoed ook geen geur en kleurstoffen als het al speciaal voer is voor een allergie.

ik weet dat biofood geperst daar in tegen veel minder graan bevat en voornamelijk vlees. deze brokken zijn per 15 kilo ongeveer 32 euro (verschilt per winkel) en heb even berekend dat jou hond daar wel 3 maanden mee zou kunnen doen.

deze brokken hebben de honden van mijn zus ook en haar hond werd door allergie kaal op haar rug en ook rood. bij haar hond is het na overstappen op deze brok beter geworden

en het vermoedelijk anaalklier probleem kan met dit voer denk ik persoonlijk ook wel verbeterd kunnen worden aangezien ze met deze brok goede stevige drollen krijgen die dan weer bij elke ontlasting de anaalklieren leegdrukken.

daar in tegen ben ik wel voor vers voeren maar geen voorstander van smuldier aangezien daar alsnog bij de compleetversie veel granen zitten en als de rode plekken vermoedelijk een allergie is en toevallig voor graan zal het nog weinig uitmaken.

2. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    nee ik zit bij hondenpage maar op moment heb ik er weinig te zoeken aangezien we op het moment geen hond hebben maar wel veel informatie aan het zoeken voor een eventueel volgende hond.
    houd graag alle updates en nieuwe technieken bij.
    zal die jij noemde nog eens even bezoeken misschien is het daar wat beter uit te houden zonder al die strenge regels.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

O die site... brrrrr
    Ik zei daar een keer dat een boomerhondje toch echt geen ras was, hup berichtje werdt meteen verwijdert... :(

4. daaniejj

daaniejj Actief lid

19 feb 2008
    350
    0
    0
    Gastouder
    Vlaardingen
    Slagerij lotgering!

Echt goedkoop en super goed vers vlees!!

Deze slager heeft uitgezocht wat een hond (of kat) precies nodig heeft en heeft dit verwerkt in het verse vlees.

Even googlen.. :)

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Heb niet alle reacties gelezen maar werk zelf in een dierenartspraktijk en wij adviseren juist niet om vlees te geven. En idd omdat het niet goed is voor het gebit, tuurlijk een keertje kan geen kwaad maar een hond heeft ook brokken nodig om te kunnen kauwen.

Daarnaast lijkt het me dat het probleem bij je hond ligt in een voedingsallergie die je goed kunt verhelpen door de hond op een hypoallergene voeding te zetten (bv van royal canin of hill's) en daarnaast niets anders te geven. Dus ook geen hondenkoekje tussendoor (tenzij het een hypoallergene is) na 6 weken zou je dan resultaat moeten zien.

Het zou ook een allergie uit de omgeving kunnen zijn daarvoor zou je bij de dierenarts een allergietest kunnen doen.

Maar zou niet zelf gaan aanrommelen omdat iemand dat zegt (ook al heeft die persoon hbo;)) vaak ben je dan alleen maar meer geld kwijt en los je het probleem uiteindelijk niet op.

Succes!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Wij hebben vanaf het begin ( 6 maanden geloof ik) Carocroc.

Onze hond doet het daar erg goed op. Stinkt nooit, is erg fit en heeft goede tanden.

Vers vlees doen wij niet.

We doen 3,5 maand met een grote zak van 32 euro. Ik bestel het altijd online. Het wordt gratis thuis bezorgd. CAROCROC 23/12 KIP/RIJST 15 KG - Droog hondenvoer - Honden

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Dank voor je reactie:D

Omdat onze hond heel slechte maag heeft wil de DA niet zo snel onze hond op allergie voer zetten omdat ze daar waarschijnlijk van vanslag zal raken....;)

En die gene waar ik het over heb heeft hbo dierenopleiding gespec. in honden/lkatten gevolgd, en zag zonder dat wij iets tegen haar erover gezegd hadden met de verklaring.... dus ik denk wel dat ik haar ook wle kan "vertrouwen" om het zo maar even te zeggen.

Maar we zijn er zelf nog niet zo goed uit, de hond vind het wel erg lekker (smuldier en een witte rol die ik van haar gekregen heb) maar ik vind het ZOO vies eruit zien, en het stinkt gigantische waardoor ik (en dan ben ik nog niet eens szwanger:p) al aan het kokshalzen ga:)

ik DENK dat we gewoon op de brokken vblijven en dan indd over gaan op speciaal voer.... maar dierenarts twijfelt omdat ze geen rode oortjes heeft en dat is vaak juist teken van allergie en dat ze wel erg geel/groenzig van binnen in haar anus heeft...
    Zal het er vanavond eens even met vriendlief over hebben!

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    als wij besluiten indd toch gewoon op brokken te blijven.
    Welke raden jullie dan aan als je haar "klachtjes" zo hoort?

Gevoelige spijsverteringsgebied (veel overgegeven)
    rode plekken in de naad van achterpootjes/onderbuik (DA denkt aan ontsteking in de anaalklieren of misschien een allergie maar waarvoor weet hij dan (nog) niet)

Liever niet TE duur...:)

iig al super bedankt voor al jullie adviezen en reacties meiden!
    Heel erg fijn!

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Oke dat is idd wel even wat anders:D dan zou je er zkr op kunnen vertrouwen idd, en geen een dierenarts denkt natuurlijk hetzelfde net zoals sommige doktoren ook andere adviezen geven.

Klopt idd van de oren net zoals de poten trouwens die doen vaak wel mee. En misschien is het idd wel iets anders je eigen dierenarts heeft de hond onder controle en zal het ook wel weten.

Je zou anders ook een kunnen vragen naar intestinal van royal canin of anders sensitivity control.

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Vanwege dat nat worden van de brokken voer ik Prins brokken, deze zijn geperst en nemen dus niet zoveel vocht op als andere brokken.
    Mijn hond geef ik heel soms vers voer, ze heeft namelijk een gevoelige maag en darmen en de da vond het dus niet verstandig als ze compleet over zou gaan, ze had namelijk al na 2 dagen vers vlees de dunne en bleef overgeven, dus nu krijgt ze het af en toe.

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Hihi maakt niks uit hoor, ook jou tips mening enzo zijn welkom:D

vind ik alleen maar fijn, indd handellen alle dokters/dierenartsen anders, bijzonder maar achja komt vast goed;)

ik zal a.s. vrijdag eens langs gaan maar weer bij de da denk ik....

12. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Laat me raden, jullie praktijk verkoopt zelf Hill's en/of Royal Canin? ;)

@TS: Dan heb je zeker de pens/vlees compleet van Smuldier gehaald? Je hebt namelijk ook vlees compleet, en die stinkt niet zo. Je zou ook nog Duck kunnen proberen, die ruikt ook niet. En zoals al eerder gezegd, Google ook eens op Lotgering.

Als je echt besluit brok te gaan voeren, kan ik je Prins, Cavom, of Farmfood aanraden. Zijn goede brokken, maar niet heel duur. Cavom is overigens wel een dikmakertje, dus denk er dan wel om dat je daar niet teveel van geeft.

13. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    dat van dat brokken beter is voor de tanden van honden ben ik het dan weer niet mee eens. 9 van de 10 honden kauwen de brokken niet eens en slikken het zo door. dus voor de tanden maakt het helemaal niks uit
    brokken blijven sneller plakken tussen de tanden en vergroot juist het tandplak in de mond.

vlees plakt niet en verteerd goed. als je hond daarnaast krasbenen geeft of mergpijp dan houden ze hun tanden veel langer gezond.

net zoals die dentasticks. ook rotzooi plakt aan tanden en zorgt voor meer tandplak.

al deze producten worden puur gemaakt omdat de consument het graag wil en denk dat het goed is omdat de reclame of het bedrijf het zo zegt. maar echt kijken naar wat een dier nodig heeft wordt er vaak niet.

het voeren van vlees komt steeds meer in omdat het juist gezonder is. van nature zijn honden vleeseters en geen brok eters dus waarom zou dat gezonder zijn. veel dierenartsen komen er tegenwoordig ook op terug dat brok voeren beter is.
    echter ook heel veel niet want als de dierenarts de brokken van hills en royal canin verkopen raden ze juist deze aan terwijl deze brokken enorm veel granen bevatten waar een hond helemaal niks mee kan. het lichaam neemt die voedingsstoffen niet eens op en gooit het gelijk via de darmen er weer uit. het is puur en alleen maar maagvulling en de oorzaak van grote hopen strond.
    want hoe meer de DA verkoop van de voer die zijn verkopen hoe beter het is voor de inkomsten.
    dus het is zeker niet zo dat wat de DA aanraad juist is.
    moet wel zeggen de meeste DA's weten niet zoveel over het voer van dieren maar halen puur hun ervaring uit de praktijk over wat wel en niet goed is. en aangezien royal canin hoog aangeprezen staat zal het vast goed zijn. echter als je goed onderzoek doet naar het spijsverteringsstelsel van de hond en naar wat er in brokken zit dan weet een DA ook wel beter.

overigens mij DA is helemaal eens met mijn besluit toen der tijd vers te voeren.
    wij hadden een husky die bekend staat om het gevoelige darm en maagstelsel en ook deze hond had allergieën. rode pootjes en binnenkant oor en na de overstap was er niks meer aan de hand.

bij de vorige DA rade ze voor de allergie klachten het voer van hills aan en na 2 dagen was onze hond bijna helemaal rood inplaats van alleen de pootjes. toen zijn we over gegaan op royal canin en hadden we nog steeds hetzelfde probleem. toen zijn we rond gaan kijken en toen kwamen we op biofood geperst uit en toen was het over.
    later zijn we gaan barfen en ook vers voer gaan geven.
    problemen opgelost en scheelt een hoop geld die we bij de DA moesten uitgeven aan middeltjes tegen de allergie of de anti jeuk injecties.

onze hond had dus ook een zware allergie voor granen.

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Hihi, ja die had ik indd! Oke die stinkt dan zo:p
    wij gebruiken nu indd ook prins en zijn er erg over te spreken, alleen de lam/rijst en ik hoor nu dus dat daar veel granen in zitten.... als ik bij prins zou willen blijven, welke moet ik dan nemen?

god jeetje ik twijfel wel enorm nu wat ik/we moeten doen:)

ons hondje kauwt ook niet volgens mij hahaha, hap slik weg:$

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Dankje voor je reactie!:D

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Klopt;) Daarom zei ik ook bijvoorbeeld, wil hiermee niet zeggen dat andere voeders niet goed zouden zijn. Maar met deze 2 hebben wij goede ervaringen dus die deel ik dan graag:)

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het is een algemeen bekend feit dat dierenartsen niet veel verstand hebben van het voeren van honden.
    En royal canin??? Nee,bedankt.

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    **even tussen door, wat goed dat je zoveel bent afgevallen! respect!**

maar waarom geen royall canin voor jou? *nieuwschierig:D*

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb een hoop respect voor de DA van onze hond, maar van het voeren van beesten hebben ze geen kaas gegeten. Daar zou ik dus nooit voedingsadvies vragen. Leuke is wel, dat als ze vragen wat hij eet en ik zeg ' We Barfen ' dan is het... oooh jaaa... dusss... Nou, maar hij ziet er wel goed uit. Ja, dat weet ik :D

Uuh ja ik blijf vers vlees adviseren. Maar, ik heb geen enkele moeite met karkassen, dode kuikens, herten koppen, pens luchtjes etc.
    En via de bezorgservice van diverse vers voeders wordt het erg toegankelijk gemaakt.

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Omdat daar allemaal rommel inzit (kankerverwerkkende stoffen) Omdat het geen geperste brokken zijn. Omdat het ''vlees'' wat er in zit niet eens meer de noemer vlees mag krijgen. Omdat er een hoop granen inzitten.

En thanks voor je compliment;)

Deel Deze Pagina