Even checken of dit normaal is: Baby (3,5 maand) ligt lekker zoet te slapen maar begint heel plotseling keihard te huilen terwijl ze dus slaapt. Dit huilen is totaaaaal overstuur, soms loopt ze paars aan en verslikt ze zich helemaal. Haar huiltje/stemmetje lijkt niet eens op haar echte, wakkere stem. Het is heel moeilijk haar dan te wekken. Als dit eenmaal is gelukt, is het huilen direct over. We schrikken ons telkens rot (het gebeurt als we slapen, ze ligt bij ons op de kamer) Zou dit een fase zijn, kan ik iets voor haar doen, wie herkent dit?
ik vind het lijken op nachtangst, het is een soort nachtmerrie maar dan heftiger kijken even op internet.
Heeft mijn dochter ook met fases. Ben altijd van een nachtmerrie uitgegaan. Hier was wakker maken ook het enigste wat hielp.
Heeft mijn dochter ook gehad (hoewel wel in lichtere mate als jij nu beschrijft). Ik legde een hand op haar hoofd en een hand op haar buik en dan werd ze rustig en sliep ze verder. Dit heeft ze maar heel kort gehad gelukkig
Onze dochter doet dat ook vanaf een maand of 4 en nog steeds. Vermoedde altijd een nare droom, of verwerking van de dag (prikkels). Meestal rond 01:00, ik aai haar dan altijd over haar hoofd, geef er er een kus en ze slaapt weer rustig verder.