Spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door trotsemama, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Uiteindelijk heb ik toch besloten om een spiraal te nemen. Want ik was wel drie weken achterelkaar ongi. En ik moet eerlijk zeggen had ik het maar nooit gedaan. Het inbrengen deedt zoveel pijn :( Daarna hele duizelige aanvallen. Ben in het ziekenhuis op een bed neergelegt omdat ik zo duizelig was en alles op me af zag komen. Ik was spierwit. Thuis meteen gaan slapen dik twee uur. Tijdens het slapen stijfe benen pijn me rug. In de avond buik steken. En vandaag heel erg pijn me borsten. Me borsten zijn ook opgezet. Kan dit met de nieuwe hormonen te maken hebben. Ik heb de mirena spiraal. Weet iemand hoelang het duurt de pijn van die spiraal.? Heb vanaf gisteren al last ervan. Vandaag meer last van me borsten.

Groetjes

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb ook Mirena gehad.
    het plaatsen deed bij mij ook erg zeer (mede doordat ik nog geen kinderen had gekregen) ik vloog zo'n beetje van de tafel (ben echt niet kleinzerig)...maargoed.

Ik heb de eerste cycli nog best wel last gehad maar na een paar weken was het ook wel oke eigenlijk.

Persoonlijk zou ik er niet gauw weer voor kiezen....maar nou hoeven wij straks ook geen anticonceptie meer te gebruiken.

De Mirena geeft bijna geen hormonen af dus ik zou haast zeggen dat je daar eigenlijk geen last van zou moeten hebben.
    Hebben ze in het zh gekeken of hij goed zit?
    Soms gaan ze aan de "wandel" heb ik wel eens gehoord.

Als je er echt last van houdt: eruit! Zou ik zeggen....

Succes ermee.

ELmo

3. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Ik moet over 6 weken terug voor controle. Ik heb steken in me buik en rug dit had ik al gelijk toen die spiral was geplaats. Ook me borsten doen erg zeer en zijn flink opgezet. Ik was namelijk wel al bevallen al in mei, maar dan moet ik eerlijk zeggen dat het ook nog behoorlijk pijn deedt. En ik heb hoge pijngrens. Maar het leek wel of ik aan alle kanten werd geprikt.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb de mirena spiraal 6 weken na mijn bevalling laten plaatsen. geen pijn van gevoeld!
    maar de weken erna wel flinke krampen gevoeld. na een week of 3 a 4 waren die weg. leek wel een beetje alsof ik steeds bijna ongi werd.

de laatste weken heb ik weer krampen, maar dat komt omdat nu volgens mij mijn cyclus weer op gang is gekomen. ik heb bijna 6 maanden BV gegeven.

5. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik had ook een mirena spiraal en het laten inbrengen was inderdaad geen pretje. Ik ben ook niet kleinzerig en toen het gebeurt was stond ik dus ook gewoon op om naar huis te gaan maar vervolgens viel ik bijna flauw deed toch ineens meer pijn . moest toen nog een uur in een kamertje liggen om bij te komen . Gelukkig ging het de 2de keer veel beter en kon ik meteen naar huis het deed wel pijn maar niet zo erg als de eerste keer. Ik zou als het nodig is toch weer een spiraaltje nemen maar dat is ook omdat ik de pil niet mag slikken omdat ik daar goedaardige vergroeiingen van krijg op mijn lever . Komt door de hormonen en omdat die van een spiraaltje zo weinig zijn mag ik dat wel. Vond het in het begin ook best pijn doen die krampen die je van het spiraaltje krijgt maar het word echt minder als je hem langer hebt. Je went er ook aan denk ik. Nu heb ik geen spiraaltje meer omdat we zwanger willen worden en het verwijderen deed helemaal geen pijn. Maar als er eenmaal een kindje is gaat het spiraaltje weer zo snel mogelijk terug want mijn ongi is zonder spiraal veel erger als met.

Deel Deze Pagina