Mijn dochter is 2.5 jaar. Ze gaat om 19.00u naar bed en valt dan vrij snel goed in slaap. Sinds het verzetten van de klok is ze standaard om half 6 of eerder klaarwakker. Ze slaapt in een groot bed waar ze zelf uit kan en ze kan haar slaapkamerdeur ook zelf openen. Gevolg is dat ze haar zus wakker maakt of op spooktocht naar andere kamers gaat. Vaak hoor ik haar maar niet altijd. Eergister had ze mijn shampoo uit.mijn sporttas en toilettas te pakken en betrapte ik haar net op tijd. Ze haalt haar eigen kast overhoop en stopt alles in luierzakjes. Speelgoed op haar kamer neergelegd.. speelt ze niet mee. Deurklink omhoog gezet.. ze krijgt ook dan haar deur open. Boos worden interesseerd haar niet of ze maakt er een tirade van zodat haar zus ook wakker wordt. Uiteindelijk is het hele huis wakker voor 6u. Iemand tips?
Heb je al een kinderwekker? Dat kan je proberen, in bed blijven tot de wekker gaat. Eerst op half 6 zetten, dan kwart voor 6, 6u,....
Moet hier stiekem wel om lachen Praat ze al goed ? Mischien dat je een beloningssysteem kan maken als ze netjes oo haar kamer blijft en geen gekke dingen doet dat ze een sticker krijgt En een wekker is ook een idee
En doet ze nog een middagslaapje? Misschien die schrappen anders? Of half uurtje later naar bed? Hier slaapt zoon het klokje rond sinds hij s middags niet meer slaapt. Eerder was hij dan ook om zes uur wakker.
Klein haakje op de deur? Ik weet dat sommigen ertegen zijn omdat je kinderen niet moet opsluiten, maar wij hebben het in een bepaalde fase wel gedaan bij onze dochter en nu heeft zoontje ook een haakje. Puur uit veiligheidsoverwegingen. Ik zie mijn 2-jarige peuter namelijk niet zelf rondspoken. Ja ik zie het hem wel doen, maar ik zou dat niet willen terwijl ik zelf lig te slapen! De oudste heeft nu snachts altijd de deur open dus dat haakje hangt er werkloos te zijn, maar toen ze net over was op een groot bed gebruikten we hem wel. En nu bij de jongste zodat a de oudste er niet in kan (meer toen hij nog baby was en zij peuter) en b. als hij ook straks een groot bed kan hij niet kan gaan spoken. Het zijn haakjes die je echt met een rukje uit de muur trekt dus totaal geen risico bij brand of paniek oid.
Tnx voor jullie reacties! Ze.doet al heel lang geen middagslaap meer. Ze praat goed, maar een beloningsysteem boeit haar niet. Zij is wakker dus moet de rest fat ook maar zijn. Een wekket zou misschien een optie zijn! Ga ik naar kijken! Traphekje in haar deur ben ik niet zo kapot van.. een haakje daarentegen misschien ook een idee. Ik wil niet alles achter slot en grendel maar als ze zo doorgaat zal dat wel moeten voor haar eigen veiligheid. Grappig die schampoo maar wat als ze haar mond er tegenaan zet?! Ik ga iig achter een slaaptrainer aan. Kunnen het altijd proberen..
Wij hebben een bewegingsmelder bij onze zoon op de slaapkamer. Zodra hij naar zijn deur loopt gaat die af en weten welke dat hij wakker in en uit zijn kamer gaat. Ideaal want zo kan hij geen gevaarlijke dingen uitspoken in de badkamer of naar beneden gaan zonder dat wij het weten.
Wij hebben bij de oudste een poosje de klink aan haar kant van de deur eruit gehaald. En zo'n Nijntje wekker gekocht inderdaad. Hielp goed en ba een paar nachten sliep ze weer door.
Hier was dat geen succes de klink eruit. Ze maakte dan zoveel stennis dat dr zus wakker werd. En die heeft haar slaap juist erg nodig.
Zl ligt om die reden bij mij in bed hij maakte anders of dl wakker of ging snachts (rond 2 a 3 uur) in de huiskamer lopen spoken (ik scb rok me elke keer wild als ik dat mannetje in het donker op de bank zag zitten ) en dan was het drama als hij weer terug in best moest. Nu gaat het goed niet de ideale oplossing maar werkt hier wel😂
Ik waarschuw je al: hier werkt die wekker voor geen meter. Dochter wordt alleen maar boos op dat stomme schaap omdat het maar niet wakker wil worden. Wel lastig dat ze bij jou zelf gaat ronddwalen. Hier eentje die vroeg wakker is maar dan roept vanuit bed tot we haar komen halen.
Trap hekje voor de deur plaatsen.... hebben wij ook. Hier ook eentje die alle deuren open krijgt en dus op spook en roof tocht gaat. Trapje voor de deur opening werkt als een trein. Hij leegt nog wel de kleding kasten en herorganiseert de luiers en de hydrofiele doeken. Maar ja....
Daarom heeft onze jongste een slot op haar deur! Ik heb al een paar keer geprobeerd de deur niet op slot te doen maar dan word je steeds vroeger wakker als de deur op slot is slaapt ze gerust tot 6.30 uur 7 uur Het geeft haar ook meer rust merk ik. Ze slaapt dus wel nog met een luier om voorals ze moet passen en ik niet snel genoeg wakker word om haar deur open te doen. hier trekt ze alles overhoop, wat ze de laatste jaren al geflikt heeft. *kruiden kastje met majo, ranja alles erdoor *de tandpasta, douchegel, wc papier overal op en tegen aan gesmeerd *mijn make-up uiteraard *haren geknipt! Enz enz enz