verschil 1e en 2e bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by lauwie, Dec 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    #1 lauwie, Dec 5, 2010
    Last edited: Dec 5, 2010
    hoi,

ik ga binnenkort voor de 2e keer bevallen en ben heel benieuwd of jullie bevallingen op elkaar leken of heel anders waren.

* als je de 1e keer rugweeen had, was dat de 2e keer weer?
    * als je de 1e keer flink ingescheurd was, was dat de 2e keer weer?
    * ging de ontsluiting de 2e keer sneller dan de 1e keer?
    * ging het persen de 2e keer sneller dan de 1e keer?
    * als je de 1e keer thuis bevallen was, lukte dat de 2e keer weer?
    * als je de 1e keer rond de uitgerekende datum beviel, was dat de 2e keer weer?

ik begrijp dat het helemaal niets over mijn aankomende bevalling zegt, maar ik ben gewoon benieuwd :)

groetjes, lauwie

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier de 2e bijna 2 weken eerder geboren als de eerste
    Ingescheurd bij geen van 3 trouwens
    Ontsluitingsfase ging sneller als bij de 1e
    En voordat ze geboren werd, heb ik dat in 2 persweeen gedaan en bij de 1e een half uur geperst.
    Kwa weeen, waren minder sterk alsbij de 1e
    Bij 2e ook thuisbevallen.

En bij de 3e verliep alles nog vlugger, hij is wel weer een week later als de 2e geboren, ook niet ingescheurd, 3 persweeen en hij was geboren. Maar bij de 3e had ik geen weeen, of ja geen weeenpijn, alleen harde buiken. Maar wel vlak voordat ik ging persen kreeg ik een weeenstorm van 2 sec in mijn rug, thats it. En wederom thuis geboren dus.

Iedere bevalling kan anders gaan dus.

3. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    dank voor je reactie. had het ook aan de vk gevraagd. meestal lukt de 2e dan ook thuis, vaak ook rond de uitgerekende datum en de kans op scheurren was net zo groot als de eerste keer (sommige vrouwen scheuren makkelijker ;)) en de kans was groot dat het nu nog sneller zou gaan.
    rugweeen heb ik niet gevraagd of dat vaak weer zo is als je dat bijde eerste hebt.

ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren hebben al snap ik dat jullie ervaringen niets voorspellen over mijn bevalling en ik er weer het beste open in kan gaan.

4. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    1 bevalling:
    40 weken, kind niet ingedaald, toen vliezen braken naar zh waar weeen begonnen, bevalling totaal een uur of 7 geduurd. Alleen maar rug- en beenweeen gehad de 1e keer dus niet op te vangen. Klein beetje ingescheurd met 2 hechtingen.
    Het persen duurde bijna 1 uur.

2 bevalling: 40 weken.. dit keer begonnen met buikweeen. bevalling duurde in totaal zon 2 a 2.5 uur. Flink ingescheurd, 6 hechtingen. Persen duurde 5 minuten. Nu thuis bevallen.

over het inscheuren.. bij nr 3 een heeel klein scheurtje en bij nr 4 niets.
    persen bij de laatste 3 was binnen paar minuten gepiept.
    ontsluiting bij 3 en 4 duurde veel langer dan bij nr 1 en 2.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn twee bevallingen waren heel erg verschillend, alleen de afloop was hetzelfde ;)
    Een keizersnede bij 4 a 5 cm, omdat er verder niets meer gebeurde.

Bij dochter werd de bevalling ingeleid bij 42 weken, zoonlief melde zichzelf al bij 39.3.
    Bij dochter kreeg ik een weeënstorm door het infuus, bij zoon ging het veel geleidelijker.

Ik had bij dochter erge last van beenweeën, deze keer ook weer gehad, maar ze waren beter op te vangen. Rugweeën had ik nu wel, maar ik vond ze beter te doen dan die beenweeën.

De ontsluiting tot 4 a 5 cm ging deze keer sneller, maar daarna gebeurde er niet veel meer. Over de rest kan ik je dus weinig vertellen ;)

6. Brett

Brett Bekend lid

Jul 2, 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij allebei de keren alleen buik weeën gehad.

Bij de eerste een knip gehad en een scheurtje, deze keer weer een klein knipje omdat het oude litteken op springen stond.

Eerste bevalling duurde 10 uurtjes en bouwde zich rustig op, bij de tweede kreeg ik na het breken van de vliezen een weeënstorm van 3 uur was ook erg heftig :$

Veel sneller, ondanks dat onze dochter flink klem heeft gezeten, de eerste 75 min deze keer 5 min.

Ben allebei de keren thuis bevallen, maar tijdens de tweede bevalling bleef onze dochter met haar schouders achter mijn bekken steken en heeft de vk veel moeite moeten doen haar eruit te krijgen, ze heeft ze haar gelukkig los gekregen. Anders had ik met de ambulance mee gemoeten terwijl het hoofdje was geboren brrr.... Gelukkig is het allemaal goed gegaan anders had onze dochter het niet gered. Mocht er een derde komen ik mag nooit meer thuis bevallen.

Eerste 39w2d tweede 40w1d dus wel rond de uitgerekende datum allebei.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ik had het wel bij beiden
    ik had bij beiden een kleine scheur,
    beide vanaf het infuus zo'n 6 uur( beide ingeleid omdat de weeen niet goed doorzette)
    maar de eerste vanaf het breken van de vliezen tot de geboorte was 21 uur,
    de 2e 16 uur, dus wel sneller ja ;)
    Ja hier wel... de eerste was het in 12 minuten, en de 2e keer in 9 minuten
    geen idee ;) ik mag niet thuis bevallen :p
    hier ben ik bij beiden met 36 weken bevallen.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik wilde net zo een topic openen :)

mijn eerste bevalling duurde van eerste wee tot de geboorte 5 uurtjes.

De VK zei toen: 'Als je voor de tweede keer gaat bevallen...dan meteen bij de eerste wee bellen!!'
    Omdat ze vond dat het zo snel ging...

Ik ben alleen bang dat als het nog sneller gaat de 2de keer, de weeen nu NOG heftiger zijn. Zie daar dus echt tegenop.
    Ben trouwens thuis bevallen en ingeknipt. Puur omdat haar hartslagje aan het wegvallen was.
    Hechtingen..daar vrees ik wel erg voor.

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar mijn conclusie: Totaal NIET te vergelijken beiden bevallingen...

Het enige wat overeen kwam, was dat ik na ontspanning, gelijk veel cm's ontsluiting bij kreeg.
    De 1e bevalling kreeg ik een ruggenprik en ging toen in 1 uur tijd van 4 cm, naar 8 , puur door de ontspanning doordat de pijn wegzakte (jammer alleen dat het laatste stukje nog een paar uur duurde)

Bij de 2e bevalling ontspande ik óntzettend op de pethidine prik. M"n armen en benen werden tussen de weeen door heerlijk loom en zwaar.. en toen ging ik in 1,5 uur tijd van 2 cm naar 10...

10. Alita

Alita Niet meer actief

Bij mij ging het precies hetzelfde...even lang en ook weer een sterrekijker, ook de placenta die er niet uit wilde, alleen heb ik haar nu zelf eruit geperst:D...maar voor de rest precies hetzelfde.;)

11. anneke81

anneke81 Actief lid

Dec 8, 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    bij beide bevallingen buikweeen

beide keren ingescheurd. Bij m'n oudste kwam het doordat er eerst een handje uitkwam. De jongste maakte na de spildraai nog een draai en ook hierbij een klein scheurtje

De eerste bevalling was van begin van de weeen tot de geboorte 6uur. De tweede begon om 24.00 en om 9.30 maar 4 cm ontsluiting. Na het doorprikken van de vliezen, was Annabel er om 10.45

Het ging een stukje sneller bij de tweede, maar dat kwam ook door de weeenstorm. De kleine moest er echt uit, ik hield het niet meer...

Beide keren thuis bevallen, heel fijn

De eerste was 10 dagen te laat, de tweede kwam 1 dag voor de uitgerekende datum.

Ik vond de tweede bevalling echt heel anders dan de eerste.

Share This Page