Lieve dames, Ben al een tijdje aan het kletsen in het "wie ook aan het wachten"-topic. Want ja, waar ik met start verlof met 36 weken nog als een gek moest shoppen en dacht "als ie maar niet al komt", ben ik vanaf 38 weken ongeveer toch wel echt aan het wachten... En dan komt je uitgerekende datum... En gaat voorbij :x Nog geen slijmprop, geen krampje, geen druppeltje bloed, geen voorweeen, geen "zou dit vruchtwater zijn", geen diarree, geen "raar" gevoel: NIKS!! Nee, ik ben gewoon mijn zwangere zelf, op zich nog best fit maar elk uur chagrijniger... Hoe houd ik de moed erin..?! Ik probeer wel elke dag wat te wandelen, koffie op terras, boekje lezen, maar heb bijv ook eigenlijk geen zin meer om met mensen af te spreken,. Neem de tel nauwelijks meer op want niks te melden, en word gek van alle ontzettend lief bedoelde apps... Verder wordt het piekeren over bevalling, gezondheid baby en mezelf (terwijl daar objectief helemaal geen reden voor is) ook elk uur erger, want ja: wat doe je anders nu?! Morgen naar vk en dan hopelijk een "plan van aanpak"! Maar tot die tijd: wie is er ook over tijd , wie heeft ook geen voortekenen , wie beurt me op of zeurt juist even lekker mee....?
ik herken het van mijn vorige zwangerschappen hoor. het hielp mij om projectjes te gaan doen. iets wat je leuk vind. ik had toen nog de muren van de wc geschilderd en de hele toilet leuk gepimpt. ik was een haakproject begonnen. etc etc echt je gedachten verzetten en leuke dingen doen. dit hielp mij iig toen. nu dood ik het wachten met schoonmaken maar. terwijl ik normaal helemaal niet zo schoonmakerig ben. en ik heb hier nog een jongetje kruipen van net 1 jaar waar ik ook druk mee ben dus dat scheelt ook. succes!
Idd.. Ik liep bij mijn eerste ook overtijd en herken je gevoel en irritatie. Ik zou echt nog even genieten van je tijd. Lekker uitslapen en projectjes zoeken idd.. Ik ging ook veel poetsen opruimen en organiseren van mijn huis. Alles rustig aan.. Rond een uur of drie even liggen en een serie of film kijken. Gewoon nog even rustig aan, het mooie weer komt er gelukkig ook aan! Troost je met het idee dat het vast niet lang meer duurt!
Ik ben beide keren met 41,1 bevallen en ik heb me echt niet druk gemaakt. Want tja, eigenlijk ben je pas echt overtijd na de 42 weken. Tot 42 weken is heel normaal. Het enige waar ik tegenop zag was een eventuele inleiding na die 42 weken. Maar tussen de 40 en 42 weken zit nog genoeg tijd om geboren te worden . Ik heb me totaal gedompeld in het vacuüm wat ik die laatste weken vind. Heerlijk, ons eigen coconnetje en veilige nestje creëren. Ik ben er namelijk ook echt van overtuigd dat je er volledig klaar voor moet zijn. Je druk maken werkt het in mijn ogen alleen maar tegen. En dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb me wel echt bewust niet gek laten maken door te denken een zwangerschap hoort 40 weken te duren en me vast te pinnen op de uitgerekende datum. Een kindje komt wanneer het er klaar voor is. Dit is echt bedoeld als peptalk. Laat je niet gek maken, geniet nog even van dat wezentje in je buik, wat nu nog helemaal bij jou is. Maar geniet ook nog even van de rust .
Hier ook inmiddels een paar dagen over tijd en nog geen enkel teken van een aankomende bevalling helaas. Maar lees toch vaak genoeg dat het ook echt opeens kan beginnen, dus blijf hoop houden . Morgen wel gesprek bij de gyn over eventueel inleiden volgende week, dan ben ik over de 41 weken en wordt het toch echt wel tijd. In de tussentijd hoop ik natuurlijk alsnog spontaan te bevallen! Kom zelf m'n dagen nog wel aardig door eigenlijk. Elke dag lekker naar het bos met de hond en geniet enorm van het mooie lenteweer nu en vooral ook dat ik dit soort dingetjes nu zo nog even kan doen. Natuurlijk is het wel wat vermoeiender allemaal, maar je hebt de dag voor jezelf dus kunt doen wat je wilt. Dat 'piekeren' en nadenken over de aanstaande bevalling herken ik wel, gewoon omdat je daar nu de tijd voor hebt. Probeer er toch ook weer niet al teveel mee bezig te zijn, ik zie wel hoe het loopt en iedere bevalling is anders. Maar spannend is het natuurlijk wel! Probeer nog even de dingen te doen die je kunt en leuk vindt, straks gaat dat allemaal wat lastiger! En bedenk, binnen twee weken heb je sowieso een lieve kleine baby en ben je mama! Succes
Thanks meiden Ik heb lekker een ijsje gegeten, gewandeld, in bad gelegen met maskertje en probeer zo voor elke dag iets leuks te verzinnen!
Heel herkenbaar .. Hier pas kort na de uitgerekende datum maar probeer mezelf ook wat bezig te houden overdag. Ik word niet goed van alle appjes en telefoontjes de hele dag door of er nog geen baby is.. Ik kruip het liefst in ons eigen coconnetje nu.. Ik heb mezelf er nu maar op ingesteld dat het nog maximaal 2 weken is maar moet zeggen dat het niet meevalt.
Het komt goed! ik liep 2 dagen overtijd.. totaal geen kwaaltjes voor die tijd die erop zouden kunnen wijzen dat de kleine zich zou melden.. en zo uit het niets werd ik 's nachts wakker met weeën succes!
We lopen gelijk! Precies hetzelfde hier... Tel neem ik soms gewoon even niet op, maar dan krijg ik gestresste apps met "omg is het zover?!"
Oh erg is dat he die appjes van anderen.. Kan me op t moment daar echt onwijs aan irriteren. Ook berichtjes van mensen waar ik de hele zwangerschap niets van heb gehoord die sturen nu ineens de vraag of er nog geen baby is .. Vandaag toegegeven aan de nesteldrang om de dag door te komen, anders duren de dagen ook zo lang. Hier wel erg veel pijn aan m'n bekken en in m'n liezen en de hele dag door harde buiken maar dat is al een paar weken zo. Ik heb zelf nog helemaal niet het voorgevoel dat ik al snel ga bevallen dus heb me nu maar erop ingesteld dat het nog max 2 weken kan duren..
Hier ook geen enkel voorgevoel of voorteken, behalve idd toenemende irritatie aan alles en iedereen Ik ga ook even lekker stofzuigen vandaag, bizar maar dat soort klusjes vind ik nu idd fijn! Bij vk geweest zonet, word dinsdag als er nog niks is gebeurd onderzocht en indien mogelijk gestript. Fijn, dat geeft me houvast!! Hoe zit dat bij jou LadyyyD? Heb jij al strip-plannen oid?
Ik heb as dinsdag ook controle bij de verloskundige, afgelopen week kreeg ik een folder mee over strippen en werd er aangegeven dat ik mocht bellen als ik dit eerder zou willen als as dinsdag. Ik wil dinsdag denk ik wel dat er gekeken word of strippen mogelijk is als er dan nog niets aan de hand is natuurlijk.. Ik heb nu heel erg dat heel het huis van onder tot boven netjes en schoon moet zijn, heb jij daar ook last van Eva?
Nou spannend dan tot dinsdag voor ons allebei! Ik hoop erg dst het dit weekend vanzelf gaat.. Manlief is dan thuis, misschien helpt dat qua rust-gevoel ? De poetsdrang heb ik ook wel wat ja, had het vooral heeeel erg met spullen voor de baby kopen. Maar ja nu ligt alles wel al een tijd gewassen en gestreken klaar! Vind het wel heel fijn (supertuttig ) om lekker in het kamertje naar die kleertjes te kijken, hoop dat de mindset helpt! de 2 glazen tonic die ik gisteren heb gedronken ,helpen iig niet (geloof ik ook niks van hoor! Hou gewoon van tonic ) Mijn verloskundige zei overigens dst gebrek aan voortekenen echt niks hoeft te zeggen! Dus daar hou ik me maar aan vast!