Bij de eerste had ik ergens voor nod het hele sterke gevoel: ik ben zwanger. Weet het nog goed, ik zat op de fiets naar mijn werk, hihi. Bij deze zwangerschap wist ik het zeker: ik heb PMS! Sjonge, wat was ik chagrijnig! Maar nee hoor, hartstikke knaltest! Het verloop tot nu toe is wel een beetje anders. Bij Mini verloor ik oud bloed in week 7 en nu ook maar al in week 5 en bij Mini was ik misselijker. Ik heb al eens een ma gehad dus we zullen zien welke kant het deze keer opgaat. Ik heb me maar voorgenomen dat elke zwangerschap nu eenmaal anders is en dat ik maar blij moet zijn dat ik niet zo misselijk ben . Ben wel moe, net als bij Mini, en milder dan normaal.
yup. hier wel. bij eerste had ik al zo een gevoel dat ik zwanger ozu zijn en dat was idd ook zo. nu liep ik sinds 2-3 dagen ook met precies dat zelfde gevoel dat ik zwanger zou zijn en mijn gevoel klopte. gisteren positief getest.
hier ook allebei het gevoel dat ik zwanger was voor NOD. bij de eerste had ik zo erg last van maagzuur een week voor NOD daardoor wist het gewoon zeker.. me gevoel zei ook niets anders. nu had ik ook weer heel sterk het gevoel dat het raak was en ja hoor dat was het ook. heb achteraf gezien bij beide zwangerschappen de instelling ook gevoelt maar dat weet je altijd pas achteraf
O, nog een verschil: mijn buik groeit rete-hard! Ik vond het altijd een beetje aanstellerij als mensen zeiden dat met 6 of 7 weken hun buiken al gingen groeien, bij de eerste gebeurde dat bij mij (echt niet slank van mezelf) niet. Maar ik neem mijn oordeel terug nu ik het zelf zie gebeuren! De post-baby-flubber die ik tot nu toe had is alweer gevuld met darmen en ingewanden en generlij. O,o, gelukkig is het bijna vakantie, ik kan mijn buikje gewoon niet lang meer verbergen!
Kijk, naar deze opmerking was ik op zoek!! Ik ben nu naar verwachting ruim 5 weken (20 juli echo) maar ik groei!! Niet alleen op mijn buik.... Betreft mijn buik, dat zal wel dat mijn lichaam alvast ruimte maakt van binnen en alles aan de kant drukt. Dat begrijp ik! Maar mijn kussentjes op mijn heupen en bovenbenen nemen ook toe, NU AL!!!! Ik eet normaal zoals anders, ik snap er niks van. Hoop alleen dat het niet in dit tempo doorgaat... On-topic! Bij mijn dochter had ik een héle lichte posi test en ben ik 1 avond misselijk geweest, nog steeds ging er geen lichtje branden. We liepen bij het ZH en een bloedtest wees uit dat ik hartstikke zwanger was. Ik ben de 9 maanden letterlijk doorgefietst! Nu wist ik al wel 5 dagen voor verwachte NOD dat er iets was. Rommelende darmen, steken bij niezen en hoesten. Deze sypmptonen zijn alleen maar sterker geworden en errug moe!!! Hoop dat dit net zo'n prachtige zwangerschap wordt als de eerste!
Buikje is al heel gewoon omdat je darmen opzetten. De beeb kan het onmogelijk al zijn. Zie zit nog lekker achter je schaambeen tot een week of 11
Dat zei ik ook, ik had er alleen bij de eerste geen last van, toen kreeg ik pas een buikje met een week of 15. Dus zo gewoon vind ik het voor mezelf niet...
Zoals je al in mijn eerdere post hebt kunnen lezen (bovenaan deze blz.) zie je het nu al met 7 weken.... Ennieweezzzz....
Maar het is toch ook zo dat je lichaam een soort van "geheugen" heeft? Eigenlijk nu al weet wat gaat gebeuren en zich daar alvast op voorbereidt? Mijn buik, dat is zeker gene beeb, dat weet ik wel. Dat zijn gewoon darmen, maar dat ook de rest mee doet, toch apart!
Last van mijn hormonen, ik vind jou weer wat kortaf en het lijkt alsof je niet hebt gelezen en in het wilde weg antwoordt. Dat stoort me en daar reageer ik dan op.
Ik merk dat je last hebt van je hormonen maar dat maakt nog niet dat zo een reactie nodig is toch? Ik geef een antwoord dat het heel gewoon is dat het bij een tweede sneller te zien is. Dat jij dat niet gewoon vind voor jezelf is voor elke andere zwangere net zo ongewoon omdat zwanger zijn nou eenmaal niet gewoon is.
Hier voorlopig ook hetzelfde! Maar het kan nog komen natuurlijk. Hier kan ik het trouwens ook enkel nog verstoppen met wijde t-shirts (niet dat ik het wil verstoppen...) Hier dus ook al een aardig buikje, niet van de baarm maar darmen enzo...
Hallo Ben inmiddels 9 weken zwanger en de meeste broeken passen al niet meer... En of dat nou de baby is of mijn darmen.... heb geen idee maar ik groei dus ook al