Opeens niet meer willen drinken van de fles ...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door VickyS, 15 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    België
    Sinds gisterenmorgen begint Arwen te wenen als ze haar fles melk ziet naderen, en slaat die weg met haar handjes.
    Ze heeft ondertussen al 2 tandjes onderaan, en vermoeden dat de 2 bovenste erdoor komen. Ze is nl. met momenten heel lastig, kauwt heel veel, slaapt onrustiger, ...
    Het vervelende is dat ze op die manier geen melk drinkt.
    Ik heb al geprobeerd om eventjes te wachten en het na een uurtje terug te proberen, maar ze blijft weigeren.
    Gisterenmorgen probeerde ik het met een beker maar dat lukte ook niet.
    Gisterenavond heb ik haar melk gegeven met een lepeltje en dat wilde ze wel. Maar dat is wel een titanenwerkje hoor ... :(
    Deze morgen terug hetzelfde liedje ! Dus terug met het lepeltje.

Ik zou toch eerder verwachten dat de druk van de flesspeen deugd doet als druk tegen het pijnlijke tandvlees ?

Heeft er iemand tips ? Of zijn er nog die dit hebben meegemaakt en wat deden jullie dan ?

Ben een beetje ten einde raad.

groetjes, Vicky

2. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik heb dit ook een aantal keer meegemaakkt met Sophie,alleen als ik het op een lepeltje deed ging het erin...ben er nooit achter gekomen wat dat was...ik weet niet hoe oud je kindje is maar doe er anders wat bambix doorheen ( dan is het niet zo geknoei met de melk op het lepeltje! ) succes ermee ;)

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel had het ook toen de bovenste 4 tandjes allemaal tegelijk kwamen. Ze wilde geen fles, dus we hebben toen een paar dagen alleen maar pap gegeven. Daarna ging het weer goed met de fles....

4. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    België
    Arwen is ondertussen 8 maand en 2 weken.
    Ik heb deze morgen een beetje koekjesmeel door haar melk gedaan, omdat het zo inderdaad ietsje makkelijker op het lepeltje blijft ;)
    Maar het blijft toch prutsen en tijdrovend.

Ik had reeds geprobeerd met een beker met uitsparing, maar ik denk er opeens aan dat ik ook nog een beker heb met tuit. Misschien dat het daarmee wel lukt. Die tuit is nl. zachter dan de flesspeen.

Hopelijk komen de tanden er snel door en komt het daarna terug goed met de fles ... :rolleyes:

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Geef je warme melk? Misschien is koude melk wel lekker voor de tandjes? En anders gewoon de fles naast je kindje neer zetten/leggen? Misschien dat ze zelf wil bepalen wanneer ze wat drinkt? En yoghurt of zo in de plaats, is ook zuivel...

6. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Nou hier ook eentje hor! precies het zelfde verhaal,
    al huilen als de fles in zicht is, wegduwen met handjes. De voeding via een lepel, wordt uitgespuugt. Via tuit kokhalst ze. Via speen die wordt zo ook weer met dr tong naar buiten geduwd, met de zeer nodige krijsbuien...
    hoelang gaat dit ongeveer duren?

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik heb gelezen dat wat koudere melk wel lekker is voor de doorkomende tandjes... verder nog geen ervaring

8. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    België
    Koudere melk zou misschien wel helpen, maar het probleem is dat ze de fles zelfs niet in haar mond meer wil nemen.
    Van zodra ze ze ziet begint ze al te wenen.
    Zal wel van voorbijgaande aard zijn zeker :rolleyes:

Deel Deze Pagina