Verschil aankomende menstruatie en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissRx, 1 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Ik was even benieuwd naar jullie ervaringen..
    Elke maand opnieuw heb ik 5/6 dagen na de eisprong dezelfde klachten zoals beurse pijn in mn borsten (eigenlijk vooral rechts) en toename van pukkels. Als ik dit krijg geef ik eigenlijk al direct de hoop op. Ik heb namelijk heel sterk het gevoel dat als ik zwanger ben dat ik dat dan moet voelen en deze kwaaltjes er dan niet zullen zijn.
    Hoe is dat bij jullie gegaan? Voelde je duidelijk verschil tussen een aankomende menstruatie en de keer dat het lukte om zwanger te worden? En zo ja, wanneer begon je dit te voelen? Of bleven je standaard klachtjes weg?
    Ik ben heel benieuwd!
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.831
    1.390
    113
    Vrouw
    Hier 3x wel voelen aankomen dat ik zwanger was door lage rugpijn vanaf 8/9dpo, 1x niet, toen had ik wel een lichte bloeding 4dpo wat ik normaal nooit heb.
     
  3. Milja

    Milja Actief lid

    16 dec 2018
    234
    147
    43
    Vrouw
    Ik voelde geen verschil. Ik zei nog vlak voor de positieve test; ‘ach, ik voel alweer krampen dus het zal wel weer niet gelukt zijn’ .

    Ik heb nu, sinds we voor een 2e gaan, elke maand gevoelige borsten. Dit had ik niet toen wij niet aan het proberen waren en alleen condooms gebruikten. Het kan zijn dat ik nu veel bewuster dingen voel.. denk dat dat het is.
     
    MissRx vindt dit leuk.
  4. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Voordat ik probeerde zwanger te worden had ik dat ook niet. Althans..ik heb het nooit bewust meegemaakt. Bijzonder toch he?
     
  5. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.727
    7.880
    113
    Hier bleven beide keren de standaard klachten weg en maakten plaats voor hele nieuwe/andere klachten. Beide keren ook één klacht direct de dag na innesteling.
     
    MissRx vindt dit leuk.
  6. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    803
    786
    93
    Vrouw
    Bij mij waren de klachten vóór 8dpo precies hetzelfde als de maanden dat ik uiteindelijk niet zwanger was, ik heb altijd na mijn eisprong gevoelige borsten. Dat hebben veel vrouwen omdat na je eisprong, of het eitje nou bevrucht is geraakt of niet, het hormoon progesteron toeneemt. Dat veroorzaakt die klachten. Het enige verschil dat ik merkte in de maand dat ik zwanger was, is dat ik vanaf 8dpo hele lichte menstruatieachtige krampen kreeg, terwijl ik nooit zo vroeg al ongesteld werd. Achteraf was dat waarschijnlijk de start van de innesteling. De rest van de klachten waren precies hetzelfde als vlak voor iedere menstruatie.

    Het verschilt gewoon echt per persoon welke klachten je vlak voor je menstruatie en welke klachten je ervaart wanneer je wel zwanger bent. Vaak lijken beide klachten in de vroege zwangerschapsfase heel erg op elkaar en meestal beginnen de echt duidelijke zwangerschapskwalen pas vanaf week 6. Probeer jezelf dus niet al te gek te maken met welke symptomen je wel of niet voelt en wat dit eventueel zou betekenen. Zeker op 5/6 dpo zegt het echt nog helemaal niks, de eventuele innesteling moet dan nog komen namelijk. Als je je er zo op gaat focussen voel je soms dingen die je normaal nooit voelde en daar kun je jezelf echt helemaal gek mee maken!
     
    MissRx vindt dit leuk.
  7. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Je hebt echt gelijk! Goed om dit bericht te lezen..
    Ik moet het gewoon loslaten en dan zie ik het wel.
    Heel erg bedankt voor je reactie.
     
  8. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.321
    5.614
    113
    Ik voelde geen verschil. Met de jongste had ik echt zulke bekende menstruatieklachten, van buikpijn tot heeeel humeurig. Ik gaf ‘t toen ook op, maar werd toch niet ongesteld.
     
  9. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    803
    786
    93
    Vrouw
    Precies! Al weet ik ook heel goed dat het lastig is om los te laten hoor. Die zogenoemde 'two week wait' tussen je eisprong en je verwachte menstruatie is gewoon vreselijk spannend iedere keer weer. Ik ga voor je duimen dat het raak is deze cyclus, en zo niet dat je dan de komende maanden snel een positieve test in handen hebt! :)
     
    MissRx vindt dit leuk.
  10. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Heel lief. Dankjewel
     
  11. joho31

    joho31 Actief lid

    17 aug 2014
    129
    1
    18
    Ik had juist de cyclus dat ik niks voelde een positieve test in de handen. De maanden daarvoor voelde ik van alles wat kon duiden op een zwangerschap maar bleek menstruatie te zijn.
     
  12. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.581
    1.735
    113
    Hier voelde alles precies hetzelfde, enige verschil was dat ik al een week eerder echt het gevoel had ongesteld te moeten worden (menstruatieachtige krampen). Normaal had ik dat pas 1 dag van te voren, en nu ineens al een week van te voren. Was denk ik innesteling ofzo?
     
    MissRx vindt dit leuk.
  13. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.256
    7.639
    113
    Vrouw
    Eerste zwangerschap voelde ik helemaal niks en was ik overtuigd dat het niet gelukt was. Tweede zwangerschap werd ik op 10dpo wakker met enorme lage rugpijn en testte toen ook positief. Maar heb ook maanden gehad dat ik er van overtuigd was dat het gelukt was en het niet raak was. Wel of geen kwaaltjes hoeft echt helemaal niks te zeggen.
     

Deel Deze Pagina