Hallo meiden, In mijn pogingen om zwanger te worden hou ik uiteraard mijn vruchtbare periode nauwlettend in de gaten. Ik gebruik hier ovulatietesten voor, momenteel ‘de paarse clear blue’, je weet wel die met die knipperende smiley voor de LH-verhoging en de constante smiley voor de LH-piek. Nu is het zo dat ik vorige week maandag (21/3) ongesteld ben geworden. Vandaag is dus dag 8 van mijn cyclus. Alleen ik deed vanochtend een ovulatietest (cyclus gemiddeld 26 dagen, dus gister gestart met testen) en ik kreeg nu al een knipperende smiley. De paniek begon toen lichtjes toe te slaan, want ik vind dit veel te vroeg. Ik lees namelijk allerlei verhalen over dat een eisprong voor dag 10 eigenlijk bijna nooit tot een bevruchting kan leiden, omdat het eitje nog voldoende ‘gerijpt’ is. Tja en met mijn 40jr ga ik mij meteen zorgen maken over de kwaliteit van mijn eitjes. Ok, ik loop misschien wel erg op de zaken vooruit in negatieve zin, maar zijn jullie bekend met zo’n vroege start van je vruchtbare periode? Groetjes van een onzekere Nylla
Als je op dag 8 een knipperende smiley hebt en bijv op dag 10 een vaste smiley, dan heb je rond dag 12 je eisprong en dat past prima bij een cyclus van 26 dagen.
Ik sluit mij inderdaad helemaal aan bij de reactie hierboven. Een knipperende smiley betekent dat je oestrogeen aan het stijgen is, daarna zal pas je lh gaan stijgen, en na de lh piek duurt het nog 1 of 2 dagen voordat je daadwerkelijke eisprong is. Het verschilt per persoon hoelang er tussen een knipperende smiley (oestrogeenstijging) en een stilstaande smiley (lh piek) zit. Bij mij zaten hier wel 6 a 7 dagen tussen. Op dag 8 van je cyclus een knipperende smiley is dus helemaal niet raar, en past inderdaad prima bij een cyclus van 26 dagen. Hopelijk lukt het je snel om zwanger te worden, heel veel succes in ieder geval!
Dank jullie wel allebei voor jullie reacties! Zo gek is het dus helemaal niet. Dat stelt wat meer gerust. Ik ga gewoon door met testen en probeer iets minder in paniek te schieten. Vind het toch allemaal vrij spannend.
Inmiddels op CD 12 beland en nog steeds (ik had nog een extra CB liggen ) een vaste smiley. Bij de KV ovulatietest begint de lijn iets duidelijker te worden. Ziet er dus naar uit dat er deze keer sprake is van een lange aanloop/oploop?
Een stilstaande smiley, zowel gisteren als vandaag. Ik had nog een paarse houder over (testfreak) en dacht; eens kijken wat ie doet. Nou dit dus. Lekker verwarrend
Het kan inderdaad zijn dat een hoge lh en/of je lh piek langer is dan 1 dag, ik zou je daar geen zorgen om maken, ik had dat ook in de maand dat ik zwanger werd . Ik testte toen met zowel de paarse clear blue als met goedkope easy@home testjes. Ik had toen op de zaterdagavond een eerste stilstaande smiley en op de easy@home strip waren de streepjes toen even donker. De dagen erna heb ik doorgetest met de easy@home strips, en de zondag was het teststreepje iets donkerder nog dan de dag ervoor. Uiteindelijk heb ik die maandag mijn eisprong gehad en daarna liepen de testen weer langzaam af. Probeer je niet te druk te maken over de testen. Het verloop van je testen is heel normaal en je eisprong komt er nu elk moment aan dus ik zou zeggen, veel plezier dit weekend haha!
Haha, dank je wel! En ok, het kan dus wel, een zwangerschap bij een LH piek van langer dan twee dagen. Ik heb gistermiddag nog getest met de KV (streepjes) test en toen waren de streepjes even donker. Vandaag loopt het weer af, dus ik vermoed dat gisteren toch echt mijn eisprong was? Het zijn spannende en onzekere tijden, hoop spoedig een positieve test in handen te krijgen…
Jahoor, een langere lh piek zegt niks over je zwangerschapskansen. Het feit dat er uberhaupt een piek is, is sowieso gewoon positief . Ik heb meerdere maanden getest met ovulatietesten en daarvan heb ik maar 1 keer een piek gevonden (die ook 2 dagen was). Precies dat was de maand dat ik zwanger werd! Daarbij is het sowieso het beste om in de week voor je (vermoedelijke) eisprong uit voorzorg alvast om de dag te vrijen, vervolgens op je piekdag en het liefst 1 á 2 dagen erna nog een keer. Op die manier kun je je eisprong onmogelijk missen! Je had op cd 11 en 12 de donkerste streepjes toch? Dan is waarschijnlijk je eisprong rond dag 13/14, want je eisprong komt altijd 1 á 2 dagen na je piek. Op de dag dat je eisprong is, lopen de testjes dus alweer iets af. Je eisprong kan dus ook best vandaag nog zijn
Het donkerste streepje was gistermiddag, cyclusdag 13. Ik lees idd overal dat de eisprong na de piek komt, dus dat zou dan inderdaad vandaag of misschien zelfs morgen kunnen zijn. Ja, het feit dat er uberhaupt een piek is stelt me wel wat positiever hoor. Een paar maanden geleden had ik nog een consult bij de gyn. en zij zei dat mijn baarmoeder en eierstokken er goed uitzagen met normale activiteit van de eitjes. Dus ja, probeer mijzelf wel moet in te praten. Na maandenlang proberen in combinatie met m’n leeftijd word ik toch best wat onzeker.