Geen babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lisanne1811, 7 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Gewoon uit nieuwsgierigheid. Zijn er ook leden hier die geen babykamer hebben?

Wij zitten in de mmm, vandaag clomid gekregen maar ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken. Wij zijn niet van plan een babykamer te maken, maar om een commode en bedje op onze kamer te zetten. Als de kleine dan wat ouder zou zijn kan die verplaatsen naar de slaapkamer naast de onze en dan moeten mijn stiefdochters een slaapkamer gaan delen (ze zijn er een deel van de week), nu hebben ze nog een eigen kamer. Of we moeten verhuizen natuurlijk. Maar ik ben benieuwd of meer mensen zoiets hebben en hoe jullie dat ervaren hebben, of misschien foto's van een leuk babyhoekje in je eigen slaapkamer?

2. louan

louan Niet meer actief

Wij hebben wel de ruimte voor een derde kamer maar dat is een vrij grote zolder en die hou ik liever nog vrij Zoon van 5 willen wij daar nog niet.

Onze slaapkamer is 21m2 erg groot dus. Wij gaan een mega grote kast plaatsen als divider op ongeveer 2/3 van de kamer. Zodat 1/3 zo ongeveer de 'baykamer' wordt. De kast kant gaat in de richting van de 'babykamer' zodat al haar spulletjes meteen te pakken zijn. Met een commode en bedje uiteraard. We ga dat deel wel als kamertje inrichten.

Denk met 2 jaar dat wij weer wat gaan schuiven zodat iedereen een eigen kamer heeft.

Hopelijk hebben jullie gauw een mooie positieve test in handen!

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dankje! Klinkt wel goed hoe jullie het willen. Bij ons is de zolder nu bezet door oudste stiefdochter, maar die heeft echt een ruime kamer met tweepersoonsbed. Onze kamer is niet zo groot als die van jullie, maar ik dacht zelf aan een bed aanschaffen met lades eronder of planken tegen de muur maken zodat we minder kastruimte nodig hebben en dan is er wel plek genoeg. Afscheiding maken had ik nog niet eens over nagedacht maar dat zou ook prima kunnen, of een gordijn om het bed heen ofzo.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    We gaan verhuizen. Daar zullen onze jongens eerst een tijd samen in de kamer naast ons slapen. Ik vind ze nog te jong om naar de zolder te verhuizen. Buikbaby zal dan bij ons op de kamer slapen. Afhankelijk van geslacht en slaapgedrag gaan we na een jaar of 2,5 de boel omgooien. Ik twijfel nog over een tussenschot. Nu slaapt de oudste meestal bij ons en dat gaat gewoon prima. Zolang de kleine nog in een gesloten ledikant ligt zouden we gewoon een kamerscherm kunnen plaatsen mocht dat nodig zijn.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Oja nog een ideetje dat ik heb voor de jongenskamer. We gaan misschien hoge dunne pax kasten kopen. Die kunnen we verankeren aan het plafond en dan de helft de ene kant op laten openen en de andere helft de andere kant op.

louan en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  6. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik vond het teveel gedoe om een kamer voor mijn oudste op zolder te maken, met in ons achterhoofd dat we toch willen gaan verhuizen naar een koopwoning (we huren nu).
    Dus geen babykamer hier. De commode staat op de kamer van onze peuter en de wieg (nu het ledikant) staat naast mijn bed.
    Het is soms even behelpen met de huishoudelijke zaken op de slaapkamer, aangezien je toch vaak een sopdoekje pakt als je baby slaapt en je er dan niet bij kunt. Maar dat is alles...

7. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wat een goed idee van die kasten! Een kallax kast met van die bakken is ook nog een idee bedenk ik me nu.

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Heb ik ook aan gedacht. Die is niet hoog genoeg om te verankeren en kan dus niet daar waar er kleintjes even zonder toezicht zijn.

9. louan

louan Niet meer actief

Of misschien jullie naar zolder? Als die groter is?

10. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik zat dan te denken aan een kant tegen de muur verankeren, dan kan het wel. Zo hebben wij het ook in de woonkamer nu. Maar pax is ook een goed idee natuurlijk. En mijn stiefdochters zijn 9 en 12 dus voor hen is het ook anders natuurlijk :)

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Aah zo. Nee voor hun zal het vast geen probleem zijn :)

12. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Die heeft alleen een vlizotrap dus daar zou ik niet met een baby heen gaan. Stiefdochter vind het superleuk zo, echt haar eigen knusse ruimte. We hebben er wel echt een leuke kamer van gemaakt voor haar en je kunt er makkelijk staan enzo. Zou je niet verwachten als je die trap ziet.

louan vindt dit leuk.
  13. louan

louan Niet meer actief

Leuk idee! Heb je daar misschien een plaatje van?

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Voorlopig moeten we eerst eens de sleutels gaan krijgen :p de achterkant van de kasten kan je bekleden met behang om het er beter uit te laten zien. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik er een deur in wil zetten als doorgang.

15. louan

louan Niet meer actief

Klinkt echt gaaf. Wij gaan de achterkant van de kast ook bekleden lijkt ons niet echt gezellig om tegen houten planken aan te kijken haha.

Zonnestralen en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier heeft onze zoon 10 maand op onze kamer geslapen. De spullen die we dagelijks gebruikten lagen ook op onze kamer.
    Voor onze dochter hebben we geen babykamer gemaakt.
    We waren aan het kijken voor een nieuw huis, hadden alleen nog een kamer waar de katten zaten (kattenbak, grote krabpaal) en hadden geen zin om dit te veranderen terwijl dochter toch bij ons zou komen te liggen.
    Nu zijn we afgelopen weekend verhuisd en heeft dochter een eigen kamertje gekregen. Ze is nu 6 maand.
    Als we later zouden verhuizen had ze lekker nog een tijd bij ons geslapen.

17. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Wij hebben 3 slaapkamers: 2 ruime en 1 mini. Toen ik zwanger was van dochter, hebben we de mini kamer ingericht als babykamer. De ene ruime kamer gebruiken we zelf, de andere was meer een mix tussen opslagruimte en kattenkamer.
    Toen dochter er eenmaal was, sliep ze eigenlijk alleen maar bij ons op de kamer. Eerst in een wiegje naast het bed en toen bij ons in bed. De nachten die ze op haar eigen kannetje heeft gelegen zijn op 1 hand te tellen.:D
    De commode en kledingkast in de babykamer gebruikten we wel, simpelweg omdat ze daar stonden.

Toen dochter 4 is geworden, kreeg ze de andere ruime kamer als eigen kamer. Met groot bed (met lades eronder) enz. Kledingkast en commode ook daarheen verhuisd, want extra bergruimte.

Inmiddels (ze is nu 5) slaapt ze hoofdzakelijk op haar eigen kamer.
    Met nr2 op komst, hebben we de commode maar weer terug naar de mini kamer verhuisd, en het ledikantje weer neergezet.
    Echter staat de co-sleeper al klaar op onze slaapkamer. :D:roflmao:

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor het kamertje nu echt wordt gebruikt:roflmao:
    Uiteindelijk zal zoontje daar wel moeten gaan slapen, of we moeten verhuizen. We hebben wel een zolder, maar die is alleen bereikbaar met een ladder. En daar moet zoveel aan gebeuren om het leefbaar te maken, dat is eigenlijk geen doen.

18. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Wij hebben ook geen kamertje ingericht voor de baby. Onze dochter heeft de eerste 9 maanden bij ons geslapen in de co-sleeper. We hebben nu voor deze baby een hoekje ingericht met een dubbele Malm-kast van de Ikea voor de kleding/rompertjes, daar een aankleedkussen op en Lack-plank erboven voor de zalfjes/luiers etc.

Zodra onze dochter oud genoeg is om naar een gewoon bedje te gaan krijgt zij een nieuwe kamer, de baby gaat dan naar haar oude kamertje. Ik vind het zo'n onzin om twee babykamers klaar te moeten maken:).

kleinepien en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  19. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik denk ook altijd, het ziet er heel leuk uit hoor, die kamers, maar een baby ziet er niks van en als ze iets ouder zijn willen ze misschien wel een andere kleur. Mijn oudste stiefdochter heeft al sinds haar derde blauw/turkoois als lievelingskleuren. Je zal maar met een roze babykamer zitten dan, kan je alles weer veranderen :p ik ben dan wel weer zo'n (stief)moeder die de kinderen alle kleuren laat kiezen :p

Vulpen en bozoe vinden dit leuk.
  20. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Mijn meisje is 2 jaar en slaapt nog heerlijk bij mij op de kamer. De eerste weken stond haar ledikantje naast mijn bed, later heb ik die verplaatst naar haar eigen hoekje. Ik heb een kamerscherm die de ruimte een beetje afscheidt.
    Van mij mag ze nog lekker bij me blijven slapen voorlopig!

Deel Deze Pagina