Ik had voor het ledikantje een dekentje en lakentje gekocht en nog een heel gaaf handgemaakt lakentje waar ik een duodeken van Koeka bij wilde kopen. Leek me wel praktisch, een voor in de zomer, 2 voor in de winter en ik vind die wafeldekens zo leuk staan in het bedje.. Maar mijn zus zegt dat het zonde is om zo'n dure dekentjes te kopen, omdat je die alleen de eerste maanden gebruikt en daarna niet meer, omdat ze dan veel te veel bewegen. Een trappelzak zou dan veel handiger en veiliger zijn. Ik heb wel een paar trappelzakken gekocht en gekregen, maar veelal zonder mouwen en ook een paar die wat dunner zijn. Ik dacht dat het dekentje daar dan toch weer overheen moet in de winter (ben begin oktober uitgerekend). Of alleen het lakentje? Hoe doet de rest dit?
nooit een deken/dekbed in combi gebruiken met een slaapzak het is of of of een laken. of een slaapzak dekbed is voor als ze ouder zijn ik gebruik nu niks mn dame wil niet meer in de slaapzak en niet onder een laken,dus dan maar alleen in de pyama succes! in de winter een pyma aangeven in de slaapzak zonder mouwen ,of gewoon een lekkere dikke voor de winter! of een romper met lange mouwen en dan een broekje in de slaapzak ,da mag ,,,maar kleed je kindje niet te warm hoor je mag me altijd mailen voor vragen
Nou.. ik heb hier van de winter toch echt een lakentje, dekentje en slaapzakje gecombineerd gebruikt. Het was 13 graden op meisje's kamertje en met alleen het slaapzakje (en pyjama) werd ze telkens wakker van de kou!
Is voor elk kindje verschillend hoor. Sommige kindjes zijnn rustige slapers. Het kindje van mijn vriendin heeft nooit in een slaapzak gelegen. Maar mijn kindje daarin tegen lag vanaf 3 weken al in een slaapzak omdat hij zijn hele bed door croste. Ik zou dus niet teveel beddengoed kopen, maar als jij zo'n deken leuk vind zou ik het gewoon doen.
Gewoon lekker kopen, je weet nu toch niet wat voor type je baby is. Misschien slaapt hij/zij wel heel rustig en baal je dat je het niet gekocht hebt. Hier sliep dochter tot 6 mnd onder een dekentje + lakentje, daarna alleen nog een slaapzak omdat ze haar bed ging door crossen. Ik vind het dan eng om nog een laken + deken te gebruiken. Je hebt ook dikke winter slaapzakken met mouwen eraan, ik heb deze veel gebruikt want dochters kamer is in de winter ook erg koud.
Ik ben het eens met wat boven mij ook al geschreven word, het is echt gewoon heel verschillend per kindje hoe het slaapt. Onze kinderen hebben altijd onder een lakentje/dekentje geslapen en zijn daar altijd onder blijven liggen. Dus daar slapen ze nog altijd onder, nooit geen problemen met onderuit kruipen. En als het savonds als wij naar bed gaan/gingen wat was verschoven deden we het er gewoon weer netjes overheen. Overigens denk ik wel dat rug slapers eerder hun dekens weg zullen trappen dan buik/zij slapers. Maar das mijn inzicht, kan best zijn dat anderen dat weer minder ervaren !
Ja dat denk ik ook. Sinds mijn zoontje zich op zijn zij kan draaien slaapt ie op zijn zij en heb ik het idee dat ie veel rustiger ligt. Toen die nog op zijn rug sliep lag ie echt als een kikkertje met zijn benen en zo kroop ie ook naar boven in zijn bedje.
Precies ze gaan volgens mij als ze in rugligging veel meer met de beentjes de lucht in bewegen enzo waarmee ze het deken dus wegschoppen, net zoals ze veel sneller met de armpjes liggen te zwaaien in rugligging en zichzelf daarmee wakker houden. Hier de kinderen overigens nooit in rugligging gehad, en nooit last van weggeschopte dekens, in de kinderwagen wel soms rugligging en daarin zag ik dat al gebeuren, vandaar mijn inzicht ! Haha. Sorry even aangepast, volgens mij schreef ik op zn chinees.
Ligt heel erg aan je kindje. Ervaar gewoon wat handig is. Maar bij die dekens (geen dekbed tot 2 jaar) gebruik je altijd nog lakentjes of overtrekjes, dus je zult er niet veel van zien. Er wordt geadviseerd om alleen deken of alleen slaapzak te gebruiken ivm het te warm worden van je kindje. Maar het kan best, kijk wel goed naar je kindje, kies bij de combi dan liever voor beiden dun. Je kunt ook alleen slaapzakjes gebruiken waar mouwen bij aanzitten. Voor de winter. Kijk gewoon goed naar je eigen kindje wat handig is!