bekken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door babydreame, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Sinds een paar weken heb ik heel veel pijn aan mijn bekken
    Op het momend doet alles wat ik ook doe pijn, Ik weet geen houding meer aan te nemen, ik heb nog een poosje te gaan voordat ik mag bevallen maar zie er zo tegen op, ik heb 2 super zwangerschappen gehad maar deze is echt laatste heb nog nooit zoveel pijn gehad als nu, Ik ga voor het eerst donderdag naar de fyso hopelijk levert het ook wat op maar of de pijn weggaat dat is dan nog maar de vraag,
    ik zou wel eens willen weten of dat met de bevalling ook zoveel pijn doet of dat de meeste misschien ook kans heeft op een keizersnede, zou je bekken dan niet forseren tijdens de bevalling en zou je dan niet altijd last blijven houden van je bekken.

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi! Allereerst, wat ontzettend vervelend dat je bekkenpijn hebt. Fysio kan je inderdaad wat helpen en eventueel een bekkenband, maar deze moet je echt alleen dragen in overleg met je fysio!

Ten tweede. Ik heb zelf een slecht bekken (aangeboren) en had dus tijdens mijn zwangerschap al heel vroeg (zo rond 16 weken) al last van m'n bekken. Bekkenpijn, m'n schaambot wat zeer deed enz. Naarmate de zwangerschap vorderde werd dit erger en op een gegeven moment kon ik ook heel moeilijk nog opstaan, lopen en zitten. Na 38 weken besloot mijn dochter om te komen en heb ik na 9 uur weeën en 23 minuten persen haar op de wereld gezet. Tijdens de bevalling heb ik gek genoeg absoluut geen pijn gehad aan m'n bekken! En zoals je hierboven al kunt lezen, heeft mijn slechte bekken een vlotte bevalling niet verhinderd! Na de bevalling heb ik wel weer last gekregen en loop nu nog wel bij een fysio maar....dat deed ik voor m'n zwangerschap ook, dus het is niet zo dat het erger geworden is ;)

Ik denk dat je fysio je ook zal zeggen dat je gewoon normaal kunt bevallen. Mocht je twijfelen, kun je altijd in overleg met je verloskundige je bekken laten onderzoeken.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik zat met 22 weken al thuis ivm veel last van mijn bekken. Alles deed zeer: Lopen, zitten, staan. Kon ook amper iets in het huishouden doen (mocht ook niet), laat staan onze honden uitlaten.

Mijn dochter is met 36.6 geboren, en tijdens de bevalling geen last gehad van mijn bekken.
    Volgens mijn cesar therapeut is het beter om normaal te bevallen, dan herstel je eerder ivm de hormonen die vrij komen.

4 dagen na mijn bevalling kwam mijn peut langs om oefeningen te doen, en die doe ik nog steeds.
    Nu 5 weken verder heb ik amper meer last van mijn bekken. Moet nog wel goed opletten hoe ik loop, zit, sta, til, maar ik kan me weer pijnvrij bewegen!!
    Het enigste wat nog zeer doet is met mijn benen over elkaar heen zitten.

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    heb ook last van mijn bekken.
    en vooral als ik in bed lig dan weet ik na een paar uur niet meer hoe ik liggen moet.
    maar ook als ik te lang heb gestaan of gezeten.
    ben nu onder behandeling van een ceasar therapeut, dinsdag voor de 2de keer erheen maar heb nu meer last door de oefeningen die ze mee gaf.
    en heb nog even te gaan dus ben benieuwd

5. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    jullie zijn wel vroeger bevallen?
    of zijn jullie wee,en opgewekt, mijn allebei de sylvie is 2 weken over tijd gegaan en danicha 4 dagen overtijd hmm
    ik hoop ook dat het eerder komt maar je weet het nooit, hoe het nu gaat is ook niet vol te houden je moet toch je huishouden doen en de kleine meid daar kom je soms niet onderuit.
    ik kan geen schoonmaakster betalen hoor :)

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Kijk anders even bij het topic "wie nog meer BI" hier staan heel veel tips als je bekkenpijn hebt. Tally 22 heeft zelf ook een hele fijne site, die staat er ook op.
    En een keizersnede is juist slechter als je last hebt van je bekken, omdat je je spieren in je buik meer nodig hebt dan. Als het goed is kiezen ze hier niet van te voren voor.

Deel Deze Pagina