Bedankt voor het meedenken dames! Ik ga straks bellen, ben benieuwd. Maar ik vind het zo vreemd dat bij mijn man maar 100 euro verschil is (terwijl hij natuurlijk veel meer terugkrijgt) en bij mij 325 euro! Op een paar honderd euro..
Ik had je al eerder de diensten van mijn administratiekantoor aangeboden, dus mocht je willen dat er nog iemand naar kijkt, kun je me altijd contacten.
Weet je, ik heb gisteravond nog aan je gedacht. Maar ik ga dadelijk gewoon even naar de boekhouder bellen, voor uitleg. Mocht ik het niet snappen en/of twijfelen...dan hoor je nog van me .
De heffingskorting schilt hier bijna 40 euro om. Ben van 131 naar 94 gegaan en er is niks veranderd ( dat wat je de 15e krijgt) Dat zal het zijn. Krijg het zelf pm
Dit dus. Met alle bezuinigingen is er wel degelijk een hoop veranderd, ook als er in je eigen situatie niets veranderd is. Bij belastingteruggave moet je dus nooit rekenen op eerder teruggekregen bedragen. Soms is het meer en andere keren weer veel minder, maar net onder welke maatregelen je bent komen te vallen.
Overigens: als je een goede boekhouder hebt, heeft hij geschoven met de bedragen om te kijken hoe je in totaal het meeste terug kunt krijgen. Dat kan namelijk nogal eens schelen en dara kan 'm dus ook nog een deel van het verschil in zitten. Dat het lijkt dat jij veel minder terugkrijgt, terwijl er mogelijk gewoon een deel van jouw teruggave naar je man gaat, omdat het dan positiever uitkomt in het totaalplaatje.
Daar dacht ik ook aan. Bij ons is het zo dat ik moet betalen en mijn man krijgt terug, dit is voor ons het voordeligst. En anders miss zelf je aangifte nog eens invullen?
Ik vind het ontzettend slecht van de boekhouder dat je maar zo'n minimaal berekeningetje krijgt. Zo kun je het toch nooit controleren. Stel: straks heeft hij een fout gemaakt wat al een paar jaar is en je moet veel geld terug betalen wie betaald dat dan? Juist jij! Omdat je zelf verantwoordelijk blijft voor je aangifte. Op deze manier kun je dus nooit controleren of hij het goed heeft gedaan of dat er misschien nog wat vergeten is in de aangifte. Erg slechte zaak!
Bedankt allemaal. Ik heb inderdaad gebeld en het ligt inderdaad aan de algemene heffingskorting...die wordt afgebouwd. Hij had het over 87% van 17honderd nog wat, nu maar 87% van 14honderd zoveel. Dus ik zeg: en dat scheelt mij 325 euro? Terwijl ik minder heb verdient als het jaar daarvoor? Hij zegt: ja klopt. Ik wil hem wel geloven hoor, maar ben nogal eigenwijs hihi. Ik denk stiekem dat hij de combinatiekorting maar voor 1 kind heeft ingevuld...Waarom? Omdat dat vorig jaar dus ook al gebeurd is....ook door oplettendheid van mij. Heb ook gezegd dat ik het onduidelijk vind, met wat gekrabbel op een A4-tje, dat ik nergens iets terug kan vinden, als het nodig is. Let wel: Ik laat het doen door een groot administratiekantoor. Bedankt voor jullie adviezen en uitleg! Helemaal top voor een leek als ik.
Nee nee, alleen over mijn 2 zoons (onder de 12). En ik werk ook hè, zoveel ontvang ik daar niet van hoor, in totaal vorig jaar dus 988 en dit jaar 663. Ik vind het nog steeds een groot verschil.
maar heb je het nu over de algemene heffingskorting,of de combinatie korting? algemene krijgt iedereen toch? en de combinatie korting is 1,bedrag als je kinderen hebt onder de 12 toch?
Dacht dat je combinatiekorting kreeg over 1 kind onder de 12 (dus je jongste). Of ben ik verkeerd geinformeerd?
Ik ben een leek. Hij had het alleen over de algemene heffingskorting. Ik vroeg: en de combinatiekorting? Hij zei: die zit daarbij.
ik weet ook niet beter dan dit? dacht ook dat als je werkt je heffingskorting verekend word met je loon,en niet "gewoon" uitbetaald word.