1e bevalling: 41.4 weken, vreselijke rugweeen, bleef steken op 5 cm, vliezen laten breken, pethidine, ruggenprik, sterrenkijker en weer gedraaid, na een uur persen vacuum met knip ivm foetale nood. Daarna met blaascatheter naar huis. 2e: 40.4 weken, veel voorweeen maar toen het eindelijk echt op gang kwam met weer vreselijke rugweeen binnen 3,5 uur van 3-10 cm. 11 min persen en vk op de buik geduwd ivm foetale nood (navelstreng rond nek en lijf). Geen knip flink gescheurd, 2 liter bloed verloren en geopereerd aan scheur/hematoom in geboortekanaal. Toch voelde ik me na nr 2 veel beter. Geen knip+vacuum maakt al zo'n verschil!
Leuk om te lezen wat er voor verschillen zijn. Ben benieuwd hoe het ooit bij ons za verlopen. Heb bij de eerste vanaf moment 1 heftige rugweeen gehad, dit heeft ongeveer 15 uur geduurd tot aan de geboorte.
Eerste ingeleid met 41+2 s avonds volgende middag om 14.24 bevallen met weeenopwekkers een ruggeprik en een knip totale duur 19.5 uur. 1,5 uur geperst. tweede ingeleid met 41+3 totale duur 5uur en 13 min. 13 min geperst ingeknipt geen pijnstilling als ik mocht kiezen had ik liever gehad dat het wat langer duurde heb echt moeite gehad met de snelheid van de 2e bevalling.
Nr 1 (totaal ruim 4 uur): 'buikgriep'(diarree, darmkrampen en spugen) gevolgd door meteen regelmatige weeen, binnen 3 uur al op 8 cm, daarna nog een uur gedaan van 8-10 cm omdat baby ook nog moest indalen en toen vliezen gebroken waren. Persdrang zonder te mogen persen (geen aanrader), na 4 uur weeen volledige ontsluiting, 20 min pijnloos (! ) geperst, baby geboren met beetje inscheuren. Nr 2 (totaal ruim 2 uur): onregelmatige weeen, opeens regelmatig, binnen een uur op 6 cm, daarna nog een dik uur gedaan van 6-10 cm omdat baby nog moest indalen. Weer persdrang zonder te mogen persen. Met 10 cm vliezen heel plots gebroken, meteen enorme persdrang en baby in 2 persweeen al zuchtend (ging te snel) naar buiten gefloept in ongeveer 3 minuten (geen aanrader). Weer wat ingescheurd. Nr 3 (totaal ruim 8 uur): spontaan vliezen gebroken, verplichte platte bedrust omdat baby niet was ingedaald. Na 2 uur lichte regelmatige weeen die maar bleven voortkabbelen, ontsluiting schoot ook niet op. Na 7 uur weeen nog steeds maar 3 cm, maar wel beetje indaling, dus bedrust opgeheven. Staand naast bed plots in een helse weeenstorm beland, in 45 min van 3 naar 10 cm geknald, toen nog 3 minuten persen en baby geboren (en weer ingescheurd). Het waren op zich allemaal prima bevallingen zonder problemen of enge dingen en ook vlot en zo, maar terugkijkend was de eerste verreweg de beste! De tweede was veel te snel/chaotisch, het laatste uurtje bij de derde was echt hel, ik heb de hele boel bij elkaar geschreeuwd en gekreund.
leuk om te lezen idd.. Ik ben benieuwd hoe het hier gaat, knijp hem nu al haha. Bij J. werd ik ingeleid ..vreselijk hoop dat dat nu niet nodig is en mijn lichaam het zelf op pakt !
hoop het ook, alleen al die oxyti-nogwat infuus... man man man... erg pijnlijke weeënstorm. gelukkig vrij kort wel apart die verschillen!