Loopt bv terug?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dominoo, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi Annemarie,

mijn dochter is 7 weken oud. Ik kolf nu af en toe als ik weg wil en om haar te laten wennen aan de fles. Dit gaat erg goed.
    Maar een week of 2 geleden kreeg ik nog ongeveer 130 cc per borst en nu maar 90 cc van 2 borsten. (Gekolfd op verschillende tijden en de laatste drie keer ongeveer zelfde hoeveelheid verkregen.)
    Ik weet dat kolven een kleinere hoeveelheid geeft dan drinken aan de borst. Maar dit verschil viel me zo op. Kan dit een terugloop zijn van mijn bv?
    Mijn dochter is soms onrustig aan de borst,vooral rechts. Borsten zijn nog wel gespannen na een paar uur.
    Is er iets wat ik hieraan kan doen? Ik wil het nog zo lang mogelijk volhouden, maar het kost toch wel veel energie op deze manier!

Alvast bedankt!
    Dominoo

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Dit is zeker normaal: je had eerst een relatieve overproductie en de melk is nu meer afgestemd op wat nodig is. Met kolven krijg je inderdaad meestal iets minder dan wanneer je haar aanlegt, ze zal nu ongeveer 100-120 per keer drinken. Wat je kan doen als je wilt oefenen is kolven en na het kolven nog even aanleggen (dus ook na de fles gekolfde melk).

Kolven zit ook erg tussen je oren, dus zodra jij denkt " oh oh heb ik wel genoeg" dan komt er direct alweer minder.
    Probeer er dus relaxed bij te gaan zitten lees een boekje en kijk niet naar de opbrengst ;)

Hoe vaak geef je een flesje
    Hoe is de groei/luiers?

3. Dominoo

Dominoo Bekend lid

30 aug 2010
    521
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Dank jewel voor je reactie!!

Ja, ze groeit goed. Ze is nu in 3 weken ongeveer 400 gram aangekomen. (op onze eigen weegschaal gemeten, dus kan verschillen van cb!)
    En ze heeft elke voeding ook een goede plasluier. Ontlasting is onregelmatig, maar gemiddeld denk ik eens per 3 dagen een hele flinke luier vol.

Ontspannen is dus de truc! Dit vind ik nog wel lastig, tijdens kolven én voeden! ik wil zo graag andere dingen doen :) en ik zit zéker 20 a 30 minuten.

Ze krijgt heel af en toe een fles. Echt als ik even weg moet ofzo. Is dat goed om te verhogen?

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Is inderdaad prima om de fles dan 100-120 ml te geven.

Maar: andere dingen doen is juist perfect he! Zoek het dan in dingen die je met 1 hand kan doen ;)

Eventueel zou je ook nog een oxytocinespray kunnen proberen bij het kolven: dit zorgt voor een makkelijkere toeschietreflex.

Deel Deze Pagina