Ik ging vorige week of die week ervoor naar de kruidvat om een aantal dingen te halen. Ik had mijn handen vol en mijn dochter waar ik op moest letten en was nog mascara nodig. Deze heb ik zonder dat ik het doorhad in mijn jas gedaan. Na het betalen van de andere spullen naar huis gegaan (ging geen alarm af) en vroeg me af waar die mascara toch was. Bon nagekeken, stond niks op dus dacht hem onderweg verloren te zijn. Trek de volgende dag mijn jas aan voel ik die mascara ineens zitten, oeps. Moet eerlijk bekennen dat ik niet meer ben terug gegaan (moet dan helemaal de stad in) maar de volgende keer pak ik een mandje. Nu vroeg ik me dus af; wanneer heb jij voor het laatst iets perongeluk niet betaald en wat was het? en ga je dan nog terug om te betalen?
Eerlijk gezegd is me dat nog nooit overkomen, althans niet bewust. Ik heb wel regelmatig dat ik voor spullen betaal en dan vervolgens de helft niet meeneem Mijn vriend doet nu de boodschappen.
Begin deze zwangerschap. Had bij de Appie volle weekboodschappen gedaan. Op het laatst bedenk ik me dat ik nog een pakje kauwgom wil voor de vieze smaak in m'n mond. Gooi die even snel op de kap van de kinderwagen. Al m'n boodschappen betaald en tijdens het inklappen van de kinderwagen in de garage kom ik er pas achter. Ben niet meer terug gegaan..
Ik heb wel eens een krat bier mee naar buiten "gesmokkeld" lang lang geleden. Totaal niet aan gedacht dat die nog op het karretje stond. Vorige week heeft mijn vriend per ongeluk wat mee genomen, of beter gezegd mijn dochter. Hij zag het pas later en vertelde het aan mij, waarop mijn zoon zeer verontwaardigd reageerde dat papa gestolen had. Ga dan maar uitleggen dan het niet expres was. Reken maar dat ik de keer erna het zitje bij mijn dochter heel goed gecontroleerd heb, zeker omdat ze toch al de neiging heeft om alles bij zich te houden.
Haha als ik wcpapier koop klem ik het haast altijd onder de oksel maar dat heb ik altijd nog op tijd in de gaten.
Dat met bier heb ik ook een keer gehad. Koop ik nooit, dacht dat ze dat wel zou zien en handmatig zou aanslaan. Niet dus.
Een paar maanden geleden. Ik had eten gehaald op het werk (werk in een supermarkt) en toen ik het bijna op had besefte ik dat ik gewoon regelrecht naar de kantine was gelopen ipv eerst te betalen. Ik ben daarna wel met de lege verpakking naar de kassa geweest om alsnog te betalen.
Jaren geleden, een kaart bij het postkantoor. Omdat de rij zo lang was had ik de kaart al vast geschreven haha , dus doe hem zo in mijn tas . En reken alleen postzegels af
Het is me een paar keer overkomen toen de kinderen nog in de kinderwagen zaten, dan zat er bijv. nog een blikje mais ofzo ergens in het wagentje. Laat maar hoor, ik ga dan niet terug. Wel een keer gehad met een pak pampers, toen ben ik wel terug gegaan. Onlangs had ik het ook nog, een lading plastic dozen gekocht die opgestapeld zaten, daar tussen bleek een klein dingetje te zitten, wat we niet afgerekend hadden, kwamen er pas achter toen we die dozen weer uit elkaar haalden.
Ik heb het andersom gehad. Ik had wat duurs in de aanbieding gekocht, toen ik thuis kwam bleek dat ik toch niet de goede pakken gepakt had. Dus manlief de volgende dag terug. Kreeg hij niet de aanbiedingsprijs maar de normale prijs terug... Ik had dubbel winst. Kreeg iets van 8 euro teveel terug.. Ben toen terug gegaan en het verhaal uitgelegd, en heb mijn 8 euro weer netjes afgestaan.
Een keer 12 pakken melk. Die dame bij de kassa zat zo te kletsen met haar collega, dat ze niet eens fatsoenlijk hallo kon zeggen. Dus toen ze die vergat aan te slaan (terwijl ik al even met een los pak in mn handen stond om aan haar te geven), ben ik zo per ongeluk met opzet de winkel uitgelopen.
Laatst bij de Lidl met een dvd, kwam voor wat anders en legde die dvd in m'n boodschappen tas. Kom ik thuis, ligt die dvd er in:O Ben ook niet teruggegaan.. Dan zouden ze wss zeggen dat ik m gejat heb.. In feite is dat ook zo, maar echt niet express..
Paar weken geleden kocht ik wat spullen en nog een schoudertas, die ik even voor t gemak om m'n schouder hing. Vergeten af te rekenen dus. Ze hebben daar geen alarm gelukkig, anders was ik me rot geschrokken, maar ik ben wel teruggelopen om het alsnog te betalen.
Ik vergeet het toch ook nog.. Wij kochten een paar jaar teruh tapijttegels voor onze flat. We kochten een aantal dozen met zeg 10 tegels per doos. Wij hadden een stapel dozen en die jongen scande elke doos, maar vergat dat keer tien te doen. Hij noemt het bedrag, wij pinde en eenmaal thuis dacht ik 'huh, vet goedkoop!'. We hadden dus een paar tegels betaald ipv een paar dozen.
Een keertje 3 van die verpakkingen coca cola met elk 6 flessen. Ik had ze doorgegeven aan de kassier, kreeg zelfs zo'n betaald sticker. Kijk ik bij de auto het bonnetje na, staan die flessen er niet op! Het gekke was dat ik bij de kassa nog dacht dat ik zo veel moest betalen. Het had nog veel meer moeten zijn. Ik ben niet terug gegaan. Voelde me ook totaal niet schuldig. Ik heb dit wel eens gehad met een zak spekjes. Die lag onder de kap van de buggy. Kwam ik na het afrekenen en inpakken achter. Daarna gelijk even doorgelopen naar de klantenservice en daar alsnog afgerekend.
Tijdje terug bij boodschappen doen. Brood lag onderin de buggy en daar kwam ik achter toen ik het in de auto legde. Ben teruggegaan ja, ook toen ik daarná erachter kwam dat ik nog iets vergeten was af te rekenen: voor de tweede keer teruggelopen. Met twee kleintjes. Onhandig, maar ja, moet ik maar beter opletten. Ik wil geen dingen stelen, bewust of onbewust.
Paar maand terug bij de ah.. Alles afgerekend dus we lopen naar buiten, komt de manager naar buiten gerend; mevrouw!! U bent wat vergeten, hij is nog niet afgerekend maar neem maar mee.. Super lief, was een bakje kruidenkaas ofzo.
Pas hier ook krat bier niet betaald. Wel gemeld dat dat achter op m'n kar stond, maar blijkbaar was 't meisje achter de kassa 't toch vergeten aan te slaan. 'k Kwam er pas thuis achter, 'k ben niet terug gegaan omdat 't het zeker gezegd had en omdat 'k twee weken daarvoor wasmiddel gekocht had die was 1 + 1 gratis, maar stond voor volle prijs op m'n bon. Zo weer een beetje gecompenseerd zeg maar!
Met bier, maar ben toen terug gegaan. Anders gaat het aan me knagen. Ben wat dit soort dingen betreft echt een brave sufferd.
Vorige week bij de action. Ik wat met m'n zoontje in de buggy daar en had een decoratiehart op de kap gelegd. De rest van de spullen had ik in m'n hand. Dat heb ik dus allemaal afgerekend. In de parkeergarage zag ik in de lift dat hart nog liggen. Oeps