Verschil Bugaboo Frog en Cameleon

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bonkie, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Weet iemand wat het verschil tussen de bugaboo frog en cameleon is? Op het eerste oog zie ik namelijk geen verschil.

Wie helpt mij?

2. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Volgens mij is de frog een oudere versie van de Bugaboo dan de cameleon. De cameleon is de nieuwste versie. Wat precies het verschil is durf ik niet te zeggen, maar volgens mij heeft de cameleon luchtbanden, verende voorwieltjes en is de rem ook anders.
    Super wagen!

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De Frog is de voorloper van de Cameleon. Van de cameleon waren al 2 modellen en daarvoor had je de frog.

De Frog heeft nog luchtbandjes, het nieuwe model Cameleon niet meer. Die heeft rubberen banden met luchtkanalen. Dus wel het voordeel van luchtbanden alleen kunnen deze niet lek.
    De frog heeft ook nog draaiknopjes om de duwstang te verstellen en de Cameleon heeft clipjes die je open en dicht klapt. Is minder snel kapot en makkelijker in gebruik.
    De bekleding is wat anders. Bij de Cameleon is alles wat strakker geworden.

4. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    hoi,
    De duwstang van de frog is niet verstelbaar.In tegenstelling tot die van de Cameleon.De duwer van de Cameleon onderscheidt zich door haar verlengbare duwer van de frog.De oudere modellen verstel je met vleugelmoeren,de nieuwere types met clipjes zijwaarts.De frog had destijds als optie dat je kon kiezen in duwer,normale hoogte of een extra hoge duwer.Dit soort frames worden wel eens via MP aangeboden.

De nieuwe Cameleon heeft schuimbanden,de oudere versie luchtbanden.De banden zijn te herkennen aan wel of geen ventiel!De bugaboo frog heeft luchtbanden,maar als je wilt kan je schuimbanden bestellen bij babyzaak.Die van de Cameleon passen namelijk op de frog.

Hetzelfde voor de voorwieltjes,de frog is standaard uitgerust met niet instelbare vering,de Cameleon heeft standaard wel verstelbare voorwieltjes.Ook hiervoor geldt,los te koop en past op beidde frames.

De uitwisselbare bekleding van de Cameleon past,behalve het wiegdekje,gewoon op de frog.

succes met kiezen!

5. sprankje

sprankje Actief lid

9 jul 2009
    135
    0
    0
    Hoi Erlinda
    Heb je hier ook ervaring mee? Ik heb Bugaboo gemaild (mijn Frog-wieltjes zijn stuk) en die adviseren om weer Frog-wieltjes te kopen, maar die van de Cameleon lijken me fijner...

6. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hoi,je hoor die wieltjes passen gewoon!
    Bugaboo zelf claimt ook dat de aanvullende bekleding van de cameleon niet op de frog zou passen,terwijl het wel past.
    Zo proberen ze denk ik de verkoop van de cameleon hoog te houden,dat niet iedereen een 2e hand frog koopt denk ik....

Deel Deze Pagina