Hoi dames, Ik heb een quinny speedi sx en nu 39 weken zwanger van onze tweede. Sanne, onze oudste is nu ruim 2,5 jaar. Een vriendin van me heeft vandaag haar plankje voor achter de wagen afgegooid, die mocht ik lenen van haar. Dit is wel met 2 bevestigingsbeugeltjes maar past helaas niet. Ik ging wat kijken op internet maar zie zoveel dingen voorbij komen. Wat is nou het verschil tussen een buggyboard en kiddyboard en wat zijn jullie ervaringen met zon plankje erachter. Kan het nou wel of niet met de dreami. De handrem kunnen we er dan eventueel aflaten (toch?) Gebruikte je het veel, kan het eraan blijven bij inklappen, enz enz. Graag jullie meningen! Alvast bedankt! groetjes nancy
Hier ook een speedi sx en wij hebben de buggyboard van Lascal. Geen idee wat het verschil is met een kiddyboard; wij hebben gewoon gekeken welke voor onze wagen geschikt is. Ook met de dreami ging het prima, al had het wel wat ruimer gekund. Maar het kon! Inmiddels hebben we de wagen weer opgebouwd en gaat het helemaal goed. Volgens mij kan de handrem er niet af, maar zou je nog even goed naar moeten kijken ( en dan vervalt ook je garantie denk ik ). Met inklappen moet het plankje er wel af, maar dat is geen moeite. Aan de duwstang heb ik met een veter het koord vastgemaakt. Als ik de buggyboard dan niet gebruik, klap ik deze omhoog en maak die met het koord vast. Toen ik op zoek was naar een buggyboard was hij op www.hoepie.com het goedkoopst.
@Maryloes: bedankt voor je antwoord! Maar staat je kindje met de dreami erop dan met het hoofdje tussen de dreami en de duwstang (stang heel lang gemaakt) of heb je de stang heel kort en staat hij erachter? Ik had het plankje wat ik mocht lenen erop gelegd waar je het vastmaakt onder en sanne erop gezet maar naar mijn idee heeft ze dan weinig ruimte tussen de stang en de dreami omdat de dreami zover uitsteekt zeg maar. Groetjes Nancy
Stang kort en erachter kan bijna niet volgens mij......dan kunnen ze volgens mij niet goed op het plankje staan. Daarbij lijkt me dat ook lastig sturen. Ik had de stang helemaal uit en dan Milan er tussen. Moet er wel bij zeggen dat Milan erg lang is. Hij kon dan ook prima staan en kwam boven de bak uit. Ik merkte wel, dat als ik de stang niet helemaal goed uit had, de handrem tegen zn rug kwam, maar dat is dus een kwestie van stang lang maken. Hier ging het prima!
De Kiddyboard is kleiner als de buggyboard. De Kiddy bevestig je op een punt in het midden. De buggyboard bevestig je op de punten aan de buitenkant. In het geval van de Quinny Speedi heb je de buggyboard nodig die je bevestigd aan de recht opstaande buizen naast de wielen.