moltonzeiltje / molton hoeslaken zeeman

Discussion in 'De babyuitzet' started by MvN, Jun 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Weet iemand of deze goed en veilig zijn?

Want ik weet dat je molton zeiltjes nodig nodig hebt en molton hoeslakentjes. Maar bij de zeeman waren ze maar 1,50 en 6 euro bij de hema. Nogal een verschil!

Dus weet iemand dit?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb een molton hoeslaken bij de hema vandaan en t moltonzeiltje bij babydump..

Wat ze zo kosten weet ik niet meer..

Ik weet niet of t zeiltje of t hoeslaken 1,50/ 6 euro..

Bij babydump ( heb ik net ff opgezocht) kosten ze allebei 7,95 per stuk..

( bij hema is t bedzeil in dezelfde maat 8,95)

Zou voor t goedkoopste gaan.. je hebt t toch nodig.. Ik zelf heb trouwens 2 gekocht, 2 zeiltjes en 2 moltons..

3. MvN

MvN Niet meer actief

Ja ik heb ze nu bij de zeeman gekocht en wil wel weten of ze goed zijn, want 1,50 is geen geld per molton zeiltje. en 2,50 voor een molton hoeslaken :)

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als ik dat had geweten.....'t Scheelt echt heel veel geld..

Denk weld at t goed is.. een m.hoeslaken is eigenlijk voor bescherming van t matras.. en dat zeiltje om "vocht" tegen te houden.. Dat zou je nu ook wel kunnen testen..

( heb ik met zo'n waterdichte hoeslaken voor mezelf van Ikea gedaan... hahaha..Die kan volgende week mn bed op.. )

5. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Hier de moltons van de zeeman. Die zijn prima hoor.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik mocht mijn moltonzeiltje niet gebruiken van de kraamphulp. Dus had hem voor niks gekocht. Misschien even voor de zekerheid navragen of het bij jullie kraambureau wel mag, anders is het misschien zonde van je geld.

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Oh zie dat je zel al gekocht hebt :D Ach 1,50 kun je dan geen buil aan vallen.

8. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

Dec 21, 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    Ik heb de molton van de zeeman gekocht. Maar diie ik heb gekocht is waterdicht en die mag ik niet gebruiken van de kraamzorg. Moet de normale molton gebruiken en daarover heen een hoeslaken. dan zit het wel goed.

9. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Zeiltjes zijn nooit weggegooid geld hoor. Als je kindje ouder is, dan mag je het gerust in het bedje leggen.

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Nee waterdicht betekend vaak ook luchtdicht..

Die zeiltjes is ook ( voor zover ik begrepen heb) voor t onderste deel van je kindje.. tot halvergwege de rug ( als t daar al aan toe mag)

Ik heb t zeiltje dus maar niet op t bed gelegd..en gewoon opgemaakt, als mn eigen bed.. Als we uit zh. komen met zn 3 vraag ik de kraamhulp wel of ze mij voor wil doen hoe ik t bedje op moet maken voor de kleine..

11. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Die zeiltjes mogen inderdaad alleen onderaan het bedje gelegd worden. Ik heb zo'n zeiltje niet en heb op de plek waar het zeiltje zou moeten liggen nog nooit nattigheid gehad! (daar zijn nou luiers voor uitgevonden ;)) Begrijp dus eigenlijk nooit zo goed waar die zeiltjes voor nodig zouden zijn. Alleen bij het hoofdeinde is het in het begin vaak nat door het spugen, maar daar gebruik je hydrofiel-luiers voor.

Het valt me op dat die zeiltjes altijd op de baby-uitzetlijst van de Prenatal staan. Rara waarom zou dat nou zijn!! ;) :p

12. 894hi

894hi Niet meer actief

idd dit kreeg ik ook meteen als eerst te horen van mn kraamzog toen ze hier voor en intake gesprek kwam.. had er gelukkig maar een gekocht..:)

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik had gelukkig de lijst van het kraamzorgbureau even naast die van de Prenatal gelegd en inderdaad: "mijn" bureau raadt plastic zeiltjes af. Ach, zo'n grote uitgave is het niet maar ben blij dat ik niet iets heb gekocht dat niet gebruikt gaat worden.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,142
    113
    Hier ook geen zeiltjes mogen gebruiken en eerlijk gezegd heb ik ze ook nooit gemist. De luiers zijn vaak erg goed en tegen het spugen helpt een hydrofiele luier prima.

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Het moltonzeiltje mag je IN DE KRAAMWEEK niet gebruiken. Daarna wèl, mits je de kruiken niet meer nodig hebt en je het zeiltje alleen neerlegt vanaf halverwege je kindje. Het hoofdje mag namelijk niet op het moltonzeiltje terecht komen, het is echt voor doorlekken van de luier dan. Dat met die kruiken zit zo: als je een moltonzeiltje gebruikt met een kruik erop en die kruik gaat lekken, ligt je kindje in een plas kokend heet water omdat het zeiltje niets opneemt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling! Dus zodra je kindje zichzelf warm kan houden mag je het zeiltje gebruiken voor het onderlichaam.
    Overigens verkopen ze niet bij alle Zeemannen de moltonzeiltjes en moltons. Hier in de stad zitten er drie en ze hadden ze nergens.

Share This Page