Hoi meiden, Zit weer even te dubben over hoeveel melk ik mee moet geven aan de oppas of thuis moet laten als ik moet werken. Ik kolf erg weinig en mijn voorraad is zo goed als op in de vriezer, ik kolf nu iedere keer al extra maar het schiet nog niet zo op. Soms maar 30 cc. En op mijn werk heb ik meestal maar 150 cc uit 2 kolfbeurten en dat is al vanaf het begin zo. Ik heb overigens de medela freestyle, dus het kolfapparaat lijkt me opzich niet zo het probleem. Maar goed geef nu het volgende mee. bv om 6.30 thuis 150 cc om 9.30 oppas of papa 150 cc om 12.30 oppas of papa bv 16.00 weer thuis Avonddienst. bv. 14.00 150 cc 17.00 150 cc 19.30 Deze gaan soms met moeite leeg en doen dus nu wat minder ongeveer 80 cc minder in de avond bv 23.30 Tussendoor 1ix fruit 1x groente en meestal nog brood. ik voed niet op verzoek want mijn dochter is snel tevreden en geeft nooit aan hongerig te zijn. Ik wil haar overdag ook iets minder melk meegeven om te proberen of denken jullie dat het dan te weinig is?
Dit is zo moeilijk.. kinderen zijn zo verschillend. Mijn zoontje is twee weken ouder en heeft dit schema: ochtend: bv live + cracker tussendoor: fruit stukjes + water lunch: 1 boterham + thee tussendoor: 150 ml bv + rijstwafeltje (soms) avondeten: vol bord + soms een beetje volle kwark / yoghurt voor het slapen: bv live Als ik niet zelf kan voeden dan worden de ochtend en de avondvoedingen vervangen door 150 of 180 ml bv (en soms kv)
Moeilijk hoor... Je kunt het wel proberen natuurlijk, je komt er toch wel achter of ze te weinig heeft? En ze heeft nog genoeg voedingsmomenten per dag... Kan ze misschien wat extra fruit/groenten/brood gaan eten? Of bakje yoghurt oid erbij? Zit nu ook al te dubben voor als mijn zoontje over 1 maand naar het kinderdagverblijf gaat. Heb een forse voorraad in de vriezer, in potjes tussen 150 en 200cc en een aantal zakjes met klontjes... Hij zit nu nog op 5 voedingen en tegen die tijd denk ik ook nog wel, maar geen idee wat hij drinkt per keer. Maar jullie geven steeds 150cc mee per voeding vanaf het 'begin'?(Sorry voor 'vervuiling' van je topic)
Dank jullie voor de reactie. Ga het gewoon proberen. Dacht dat ik in het begin wel wat minder mee gaf. Wil thuis wel even in het schriftje kijken. Ben nu op het werk. Lastig soms haha Cygnet. Jij geeft soms ook wel kv. Geef je dan gewoon standaard opvolgmelk of hypoallergeen?
Ik gaf eerst 2 flesjes van 140ml mee en vrij snel daarna al 150 ml, dit was als ze 9 uur bij de oppas was.
Hier is een berekening voor: Kijk ook hier: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borst & Baan - Borstvoeding in de kinderopvang [2] Mijn zoontje is ook 7 maanden, eet nog bijna niets. Hij krijgt 400-450 cc mee naar het KDV en krijgt meestal 2 flessen van 180, soms meer. Hij is er van 8.00 - 17.30, maar hij drinkt 's morgens soms niet zoveel 'live'. (Wel 's nachts helaas). Mijn dochter kreeg nooit meer mee dan 360 cc (3 flesjes van 120 cc en later werd dat door 2 gedeeld en dat ging dan niet op) en dat is nog steeds een slechte drinker.
@Margha: ik zo haar ook lekker wat extra brood, fruit en/of yoghurt laten geven. En evt. een klein flesje KV per dag als het zo lastig is met dat kolven. Je productie is nu al wat stabieler, toch? Eerst BV laten geven en bij honger nog wat KV na. Mijn zoon heeft gisteren voor het eerst KV op (vriezervoorraad leeg, borsten leeg en nog honger) en ik had gewoon Nutrilon Standaard gekocht bij AH. Voor 6-10 maanden oud.
gewoon. De toegevoegde waarde van HA vind ik te beperkt en daarbij zijn wij natuurlijk bezig met bijvoeding en dan is het helemaal onzinnig (zeker als er geen allergieën voorkomen en ik heb ook nooit een koemelkarm gegeten enzo voor de borstvoeding) Zoon heeft tot 4,5 maand eigenlijk alleen maar live voeding gekregen en de enkele keer dat hij gekolfde melk kreeg, kreeg hij toen 180 ml. Maar de hoeveelheden zeggen zo weinig.. elk mens is anders.
Ja ze krijgt ook fruit, brood en groenten in de avond en eet dit al goed. maar jullie zouden wel zeker 2 x 150 mee geven minimaal? dochter drinkt s' morgen goed aan de borst. de link doet het trouwens niet.
Dank je! Als ik de berekening volg zit ik aan het maximum aangezien 7kg en 5 voedingen... 7 x150 = 1050cc / 5 = 210cc!! Weet ook niet of die berekening nog geldt bij kinderen van 5 mnd (tegen die tijd). Maar goed, zie het tegen die tijd wel en geef de eerste keren gewoon extra mee...
Zo, voedingen van 210 cc! Maar meestal komt het wel goed, hoor! Je kunt ook een extra voeding in de vriezer laten leggen bij het KDV of de GO. Dan kunnen ze die aanspreken als ze te weinig hebben.
Ik heb ze net opnieuw gekopieerd en deze links doen het ook niet. Ga naar Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding zoek op: KDV en kies: Borstvoeding in de kinderopvang 1 of 2.
Ga ik ook doen! Zal hem de komende tijd ook eens regelmatig voor en na de voeding wegen, krijg ik ook een beetje een indicatie... Ik kolf al een tijd 's avonds rond 22.30-23u (50-100cc) en 's morgens 1 kant (150-200cc). Dus heb gelukkig een flinke voorraad inmiddels.
Dan kan je bijna niet zonder te komen zitten zoals ik nu (60 cc in de vriezer....) dank zij een (weliswaar zeer inspirerende en nuttige) cursus waardoor ik maar 1x per dag kon kolven.
Nee hoop ik ook niet... Zit nu denk ik bijna 4 liter in de vriezer... Aangezien het bij dochter helemaal vast liep op die voorraad.
Ja is zo lastig, zit hier al ruim een maand te tobben, maar goed in principe heeft hij nog maar 500cc melkproducten nodig als hij gewoon goed eet, fruit groente en brood. Dus als hij 400 melk krijgt en 100 toetje is het al genoeg... Ik gaf altijd 4 a 5x voeding maar ga nu die van 16.30 laten vallen dus dan krijgt hij 7.00, 13.00. 19.00 en vaak nog een keer s nachts.... Om 12.00 kolf ik maar 90cc ga dit vanaf nu bijvullen met fv tot 180... Ik hoop dat hij dan misschien genoeg krijgt net een beetje extra en dan gaat doorslapen, want die nachten trek ik niet meer, niet goed voor me huwelijk....
Ik zei heel enthousiast dat ik ga bijvullen met fv, maar dat accepteerde hij niet, hij vind het niet te zuipen haha, nja dan maar hopen dat hij genoeg krijgt....
Ooh jeej ja dat kan ook nog. Mama's melk is lekkerder haha. Hier ook nog niet aan de kv. Ben 4 dagen vrij en kan weer wat extra kolven. Heb nu 350 ml in de vriezer en bij de gastouder ook jog 150 ml. Kan het dus nog iets uitstellen.
Nou heb die fv even geproefd maar is indd net karton. Geef je nu 6 voedingen? Je geeft ook aan dat die laatste soms met moeite leeg gaan. Misschien is het een idee om iets minder vaak voeding te geven, hier gaf dat veel rust en borsten leken ook voller...