Ik weet dat het allebei rekbare varianten draagdoeken zijn met verschillende kleuren en motieven, maar wat is verder het verschil? Weet iemand dat?
volgens mij zijn ze ongeveer hetzelfde. alleen is de bykay verkrijgbaar in verschillende lengtes (s, m, l en xl) en is de tricotslen 5.60m lang....
Ze zijn ook bijna hetzelfde, inderdaad verschil in de lengte. Ook heeft de Bykay een leuk motiefje, de tricot slen niet.' Bij Bykay kan je ook wat accesoires bijkopen wat bij de draagdoek past, bijvoorbeeld een mutsje, sjaaltje ed.
Volgens mij is de tricot slen elastisch, waardoor het kindje sneller kan gaan 'hangen'. Als je een katoenen doek hebt zonder stretch dan heb je dit probleem niet en blijft de doek altijd in vorm zonder te gaan hangen. Wij hebben er een van BB Tai (ligt voor gevormd, makkelijk en van katoen) en zijn er super tevreden over hij zit er al in vanaf een week of 3 en nog steeds (5 maanden) zit hij er met veel plezier in.
Ik heb zelf een ByKay en heb de Slen weleens geleend. De TricotSlen is rekbaarder. Ik vond zelf de ByKay steviger en dus prettig aanvoelen.