Onze kleine man van 9 maanden draait sinds kort ook in bed. En niet alleen van de rug naar de buik maar ook van het hoofdeind naar het voeteneind (LOL) Hij kruipt dus zijn hele bed door. Nu ligt hij al sinds zijn geboorte onder een laken en een dekentje en dus in een slaapzakje. Is het verstandig om de laken en de deken weg te halen zodat hij alleen nog in een slaapzakje slaapt? En wat moet hij daar dan in aan. Hij heeft nu een romper met lange mouwen aan en een pyamabroekje en als het wat kouder is nog een pyamashirtje er over aan. Maar als ik de laken en deken weg haal, moet hij dan meer aan? (omdat je toch 2 lagen weghaalt)
Als je het bed kort opmaakt, heb je er dan ook last van? Draait hij zeg maar om en kruipt hij met zn hoofd richting voeteneind? Ik zou dan iig een dikkere slaapzak nemen. Heb je nu een zomerslaapzak?
Mijn dochter doet het ook (9 maanden) Ik leg haar in bed met romper en pyjamabroekje + slaapzakje... Meestal gaat ze dan hetbed door, en als ik naar bed ga doe ik een dekentje over haar heen. In de ochtend is ze zo wakker dat ze , als ze al onder de deken terecht komt, de deken zelf weghaalt..
bij kort opmaken hier ook last van. ze gooit gewoon de benen omhoog en trapt net zolang tot los ik. leuk spelletje net als tegen de spijlen trappen!
Hier was het ook zo. Ze ging ook telkens staan, of zitten, en dan weer liggen etc. Zo ging ze haar hele bedje door. Ik heb het wel weggehaald na het verhaal van een vriendin die haar kindje zacht hoorde schreeuwen, ging kijken, en haar kindje onder het dekentje uit moest trekken.... Ik heb toen meteen alles weg gehaald. Ze slaapt al tijden in een slaapzak. Nu een romper korte mouw, dunne pyjama lange mouw en een dunne slaapzak. Kamertje is nu 21-22 graden.
Hier ook romper met lange mouw en broekje erbij aan met een slaapzak middel dik, maar vind het altijd zo lastig want het is bij haar op de kamertje met heel ff het zonnetje erop zo 25 graden. ik ben elke avond aan het het twijfelen of ze het nu niet te warm of te koud zal hebben pff moeilijk
Ja heb nu een zomerslaapzak. Ga het vanavond kort opmaken en dan de winterslaapzak...ben benieuwd. En anders haal ik gewoon de deken en het lakentje weg....
Hier ook romper met lange mouw en broekje erbij aan met een slaapzak middel dik, maar vind het altijd zo lastig want het is bij haar op de kamertje met heel ff het zonnetje erop zo 25 graden. ik ben elke avond aan het het twijfelen of ze het nu niet te warm of te koud zal hebben pff moeilijk
Ik zou het dekentje/lakentje weghalen.. Waarom risico lopen als het ook zonder kan Hier slaapt ze ook al een tijdje zonder. Ligt eraan hoe warm het is maar meestal draagt ze een rompertje met korte mouwen met daarop een dun shirtje met lange mouwen. En dan een zomerslaapzak. Soms ook alleen een romper met lange mouwenein de slaapzak.
Wat knap dat je om half 6 en vlak na 8en precies hetzelfde typt. Hoe krijg je dat voor elkaar als ik vragen mag? Hier overigens een rompertje met korte mouwen, pyjama en slaapzak zonder mouwen. Geen dekentje meer...
Ik heb hier 2 slaapzakken, een met korte mouwen van de zeeman en een slaapzak van puckababy. De zomerslaapzak van puckababy is heel dun en daar moet ze zeker wel een romper en pyama in aan en een dekentje over ( Die leg ik pas over ze heen als ik naar bed ga, als ze echt goed slaapt, en ik stop hem niet in ) de slaapzak van de zeeman daar kan ze met romper, pyama en slaapzak prima in slapen zonder dat ze koud word. Hier dus vaak ook geen dekentje omdat ze inderdaad alles lostrapt.
Ik heb al heel vroeg lakentje en dekentje uit haar bed gehaald. Zelf ingebakerd, lag ze nog met haar hoofd omgedraaid. Nadat ik haar 2x met haar hoofd onder de deken vandaan heb gehaald, vond ik het genoeg, en ligt ze in een slaapzak. Afgelopen januari nog een keer geprobeerd, maar weer met hoofd onder de deken, dus nog steeds geen dekens hier. Ze ligt nu in een romper met korte mouwen, pyjama jasje, en dun slaapzakje. Ze is erg warmbloedig.
Liza kruipt ook haar hele bed door en heb dus ook het lakentje en dekentje eruit gehaald. Ze slaapt in het herfstdeel van de Puckabag (= vrij dikke slaapzak) met alleen een romper korte mouw. Toen het van de week zo warm was, had ik het lentedeel van de Puckabag (= dunne slaapzak met mouwen) met ook een romper korte mouwen. Ze voelt 's ochtends heerlijk warm aan. Maar het verschilt wel per kind wat je 's nachts aantrekt. Het ene kind heef het eerder koud dan het andere, net als bij volwassenen.