hoi meiden! even een vraagje: hoevaak moet je eigenlijk de spenen van de fles vervangen? totdat ze verkleuren of om een vast aantal weken? groetjes sanneT
Ik geloof om de 6 weken? Maar ik moet eerlijk bekennen dat het hier toch zeker weer zo'n 3 maanden geleden is...
Bij mij schiet het er dus elke keer bij in schaam, schaam. Gister bij het schoonmaken zat er opeens in beide spenen een gat. Oeps, vandaag gelijk nieuwe spenen gehaald en nu ga ik erom denken om ze op tijd te vervangen.
Waarom om de 6 weken? Is dat om de fabrikanten te spekken of is het echt nodig? Ik heb ze eerlijk gezegd ook nog niet vervangen en doe er al twee maanden mee.
er kunnen onzichtbare scheurtjes inkomen en dat is niet goed voor je baby. En de fabrikant spekken valt ook wel weer mee. 3,79 (difrax) voor 2 spenen dus daar doe je dan 12 weken mee.
Ik heb geen idee. Mijn zoontje krijgt nu nog maar 2 flessen op een dag en gebruik 1 speen (we hebben er 6 ) zo'n 2 keer per week. Dus ik ga ze echt niet meer om de 6 weken vervangen.
Oh er gaat een lampje branden! Wij hebben 3 spenen in gebruik, dus in principe kan ik daar dan 18 weken mee doen, toch? Die 6 weken is berekent op 6 flessen per dag of zo. Of zie ik het nu verkeerd?
Ik heb geen idee Arja, in theorie misschien wel, maar ik vervang mijn spenen liever te veel dan te weinig. Ik heb ook meerdere flessen in gebruik maar doe het toch elke maand. Ik ga niet bezuinigen op die 3,79 per maand en ze raden het niet voor niets aan.
Nooit geweten dat je de speen zo snel moest vervangen!! Wij doen er nu al 3 halve maand mee!! Wat erg.. Morgen gelijk nieuwe spenen halen! Mijn zoontje is drie & halve maand en gebruiken nog de S speen van DIFRAX. Tot hoelang moet je daar mee doen en overstappen naar de M speen? Ik hoor het graag. Liefs
Al 3,5 maand????!!!! Wat slecht!!!! Grapje hoor! Ik weet het niet precies, maar op de verpakking staat vanaf welke leeftijd de spenen bruikbaar zijn. Is een indicatie natuurlijk, maar kijk maar even in de winkel. Ikzelf ben ook van plan iedere 6 weken de spenen te vervangen. Ik hoef er niet op te bezuinigen. Gewoon, iedere keer als ze een veelvoud van 6 weken is oude spenen weg en nieuwe gebruiken. En wij gebruiken wel iedere dag meerdere spenen, zo veel geld is het nu ook weer niet inderdaad... Kan ook nog eigen merken gebruiken trouwens, die zijn nog goedkoper.
mooi dat ik dit lees, ons meisje is morgen 5 weken en wij gebruiken de difrax fles maar welke speen moet ik daar voor kopen dan?
je hebt gewoon bij de drogist de difrax spenen. Wij nemen altijd de kers speen maat m. Je hebt ook een dental speen, je moet gewoon kijken welke je fijner vindt. Je hoeft niet perse over te stappen als je kindje in ongeveer 20 minuten een fles leeg drinkt met de s speen. Alleen als het te lang duurt kan je overgaan op m.
oki ja volgens mij is dit een kers want deze zat er bij dat ik hem kocht, en de fles is sneller leeg dan 20 min hoor hihi