Onze dochter is nu dik 15 maanden. De box vond ze altijd prima, maar nu gilt ze al na 1 minuut dat ze eruit wil. Ik begrijp het wel, ze loopt en wil de wereld ontdekken, maar ik wil niet continue achter haar aan hoeven gaan. Ze is dol op kleuren en spelen met papiertjes, dus dit doet ze aan de keukentafel. Het lijkt me leuk om toch weer een eigen plekje voor haar te creeeren, waar ze dus zelf kan spelen etc. Zo leert ze misschien ook dat dat haar plekje is. De box kan dan ook weg. Ik ben eigenlijk op zoek naar een laag tafeltje en stoeltje/bankje waar een dreumes al aan kan spelen. Bij voorkeur met armleuningen. Had een heel leuk setje gezien op Marktplaats, helaas al snel verkocht.
Ikea. Daar heb je voor 20 euro een tafeltje met 2 stoeltjes. Ik zal zo eens kijken of ik de link kan plaatsen. Overigens is mijn zoon ook 15 maanden en wil ook niet graag meer in de box.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20072816 Hier nog eentje voor 14.95 euro. Alleen geen armleuningen.
ja, die ken ik wel en zijn ook leuk, maar vind het nog een beetje te hoog eigenlijk. Maar misschien kan ik een stukje van de poten zagen?? Bedenk me dat terwijl ik dit type . Je hebt ze niet met armleuningen he? Vind het toch wel jammer hoor dat ze niet meer in de box wil, vond het eerlijk gezegd heel makkelijk
Ik heb de box er vorige week uitgehaald. Heb een tafel en 2 stoeltjes van de Ikea gehaald, mammut serie. Lijkt erg leuk. Haar speelgoed staat er ook bij. Heb ook nog 3 opbergkisten van de Ikea mee genomen. Bij ons diende de box alleen nog maar als opslagruimte , Sannne wilde er ook niet meer in.
Hoi Wij hebben een stoel met armleuningen maar ook zonder. als ik heel eerlijk ben vind ik zonder handiger. Want hoe schruif je zelf je stoel aan als je armleuningen hebt. Want als je kindje dat eerst zelf doet en er dan op wil gaan zitten lukt niet. Maar ook erop gaan zitten en dan zelf aangschruiven wil ook niet. Had je hier aan gedacht? Succes
geen seconde aan gedacht! Het leek me handig, omdat ik haar dan kan aanschuiven en ze dan wat stabieler kan blijven zitten. Ze heeft nog wel eens de neiging om lekker hangend op haar stoeltje te zitten en ben bang dat ze zonder leuningen er afvalt... Maar dat is allemaal mijn eigen invulling hoor
Ha ha, dat doet onze dochter ook maar dat kan ze op beide stoelen. Wanneer de stoel geen armleuningen heeft zet ze haar benen zeg maar naast de stoel (als je begrijpt wat ik bedoel?)en zit hierdoor ook heel stabiel. Dit lukt niet bij de stoel met armleuningen. Daarintegen kan ze wel lekker hangen tegen de armleuningen. Maar volgens mij leert ze heel snel hoe ze op een stoeltje moet zitten hoor. Onz dochter is 18 maanden maar zit al een aantal maanden op beide stoelen. groetjes
Hoi, Onze dochter is nu ook 15 maanden en we hebben sinds gisteren de box uit de kamer. Ze zat er al weinig in, en met haar 1e verjaardag had ze het tafeltje en stoeltjes van de mammutserie van Ikea gekregen. sinds een paar weken kan ze er goed op zitten. Maar het liefst loopt ze het hele huis door met haar poppenwagen en loopauto. Ze gaat dan tussendooer wel lekker in haar hoekje een boekje lezen of iets uit de speelgoedkist pakken. Ik vind het wel ideaal. Groetjes
Eva is 16 maanden en de box is er nu net een maand of 2 uit, want ze zat er eigenlijk nooit meer in. Ze heeft nu een tafel met 2 stoeltjes, maar ze zit er nooit. Ze kan niet zelf op het stoeltje gaan zitten, maar ze blijft ook absoluut niet zitten als we haar erop zetten. Het enige dat ze leuk vindt is eraf gaan en het stoeltje weer aanschuiven en dan weer aan de wandel gaan . Eva is ook niet het type dat even rustig zal gaan zitten, ze redt het hooguit 5 minuten op schoot met een boekje, maar dan gaat ze met boek en al aan de wandel. Maar ik moet zeggen dat ik het helemaal geen probleem vindt dat de box weg is en ze geen eigen plek meer heeft. Nou was ze in de box altijd ook druk met lopen en klimmen dat ik haar daar ook niet te lang alleen durfde te laten, dus eigenlijk is er niets veranderd. Als ik boven iets moet doen gaat ze gewoon mee. Als ik in de keuken iets moet doen gaat Eva gewoon haar eigen gang in de woonkamer en gang.
ik heb gisteren de box weggehaald, het was alleen nog maar huilen en piepen in de box. ik heb nu op de plaats van de box het boxkleed neergelegd en alyssa dr speelgoed erbij gezet. alyssa vind het allemaal nog een beetje vreemd en is een beetje van slag door de veranderin. vrijdag maar even een opbergbak erbij kopen voor de grote berg speelgoed die ze inmiddels heeft. een tafeltje is alyssa nu nog te klein voor maar idd bij ikea hebben ze hele leuke voor niet al te veel geld. ik wordt alleen een beetje gek van het waarschuwen, alyssa is erg ondernemend en vind knopjes erg leuk. (en de decoder van de tv ook helaas) liefs doris
Wij hebben ook al een tijd dat witte Ikea-setje zonder leuningen. Ze zit er regelmatig en klimt ook vaak op het tafeltje, maar ja, ze doet maar. Ze gaat daar vaak met haar rozijntjes zitten. Alleen heeft ze natuurlijk niet veel geduld, dus al snel rent ze weer naar de bank of wat dan ook. Tekenen doet ze in de kinderstoel, anders gaat ze met die krijtjes in haar mond rondrennen en dat vind ik te gevaarlijk.