Ik heb wel een paar favorieten Deze is heerlijk op wrap, pitabroodje of bij wat (zoete) aardappelfrietjes. De saus is wel bewerkelijk, maar ik maak meestal een dubbele portie en vries dan de helft in: https://www.eetspiratie.nl/piri-piri-pulled-chicken/ En deze eten wij morgen: https://www.eetspiratie.nl/kip-met-zwarte-peper-en-noedels-slowcooker/
Mooi zo! Hier was de spaghetti het qua structuur net niet. Maar dat was via stew/soup, dus misschien is dat het verschil? Dit recept hebben wij ook gegeten met kippendij filet. https://cookingmoms.nl/recepten/https-cookingmoms-nl-recepten-instant-pot-recepten/cola-kip-uit-de-instant-pot-cpe/
Ook lekker Heb jij nog succes express gerechten? Ik had penne, waarvan de helft volkoren.die hebben sowieso een langere kooktijd. Ik las ergens de helft -1 minuut aan kooktijd, in de snelkookpan
Ligt eraan wat mee het beste uitkomt. Ze kunnen allebei ook onder druk. Bij de piri piri doe ik er iets meer saus bij en bij de zwarte kip verander ik niks. Ik maak dat sausje sowieso altijd een beetje uit de losse pols, dus dan maak ik automatisch iets meer. En dan doe ik gewoon poultry. Dat is standaard 15 min. De zwarte peper kip probeer ik vanavond wel iets korter te doen (10 min.)
Ik had kippendijen in een soort van sojahoningsaus gemaakt. Op saute, maar de kip was veel te veel..haha dat deed niet zo veel. Daarna 7 minuten op de gevogelte stand. Zo mals...niet normaal. Gebruiken jullie die standen of is het hetzelfde als high pressure?? En wanneer gebruik je het rekje? Alleen bij eieren en groente stomen?
wat is de gevogelte stand? Ik voel mezelf echt stom haha! En deed je het ventiel dan ook dicht? En vervolgens quick release?
Heb alleen nog pastasaus en risotto gemaakt.. maar dat is meer omdat ik niet weet wanneer ik welke functie moet gebruiken en wanneer het ventiel dicht moet of niet?
Ik denk dus op gevogelte stand? En dan iets minder lang. Als je het op slowcook stand zet, deed ik kippendij 4 uur op low
Ik deed semi quick, dus af en toe even ventiel open. Gevogelte is..... Poultry ofzo. Haha z zo even kijken. Maar vraag me dus af of dat verschil maakt met manual
7 minuten poultry lijkt me dan weer zo kort voor kip cashew haha.. maar ja, ik weet het ook niet? En manual weet ik ook niet waar je dat voor gebruikt. Merk dat ik er een beetje onzeker in ben nog en op internet kan ik er weinig over vinden.
Ik zou dan 10 minuutjes doen. Nog iets korter zou ook wel kunnen. De stand maakt niet uit. Alle knopjes zoals meat, poultry e.d. doen exact hetzelfde als wanneer je het via manual insteld. Het zijn hooguit voorgeprogrammeerde tijden en high of low pressure die passen bij het product. Dus als je bv rice/risotto insteld dan komt hij automatisch op low pressure en 12 min. Als je dan low pressure en 12 minuten manual insteld gebeurt er exact hetzelfde.
Wauw zo kort! En dan ook op high pressure en vervolgens quick release? Super fijn dat je telkens antwoord hoor! Hopelijk ben ik over een tijdje ook niet meer zo onzeker haha
Graag gedaan hoor! Is een kleine moeite Ik doe drumsticks meestal een kwartier (dus gewoon poultry indrukken en klaar) en dan valt het vlees echt van het bot. Maar in blokjes gesneden kipfilet kunnen echt wel korter. Ik deed laatste keer de zwarte peper kip van eetspiratie 10 minuten en de kip was goed gaar, alleen de paprika was echt wat te zacht geworden. Dus ik denk dat ik de volgende keer nog korter probeer. En dan quick release inderdaad. Of wat ook zou kunnen is bv maar 5 mniuten en dan natural release. Maar dat moet ik nog uitproberen.
Ik had een kg gesneden kippendijfilet. De pan was warm van de saute stand. En had dus 7minuten + semi quick gedaan en hij was echt supermals. De saus nog wat ingedikt, dus toen ook nog gegaard. Kippendrumstick 15 minuten. Wauw. Daarna even afgrillen? Als jij groente doet, doe je dan altijd een rekje onderin?
Ik maak drumsticks meestal in een saus, en ik haal dan het veel eraf. Dus dan hoef ik ze niet af te grillen. Maar anders doe ik dat wel. Ik heb op amazon een stoommandje gekocht die er precies in past. Dat rekje gebruik ik daarom nooit meer. Super onhandig ding vind ik.
Zoooodan... Een paar weken bezig en ik ga aandelen kopen!!!! Gisteren heeeeeeel sceptisch voor het eerst rundvlees gedaan... Supersuper lekker! Bedankt voor de tips!! Nu zit er kip in.. denk dat ik hem zo uit ga zetten, altijd weer een gokje hoelang he @ts, jij ook tevreden?