verschil dagloon UWV en salaris

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door teetie, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teetie

teetie Lid

3 jul 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is bij mij een verschil tussen mijn dagloon wat ik van het UWV doorgekregen heb en het salaris wat ik uitbetaald krijg.
    ik werk een aantal uren met een vast contract en verder werk ik structureel meer, Het UWV heeft dit keurig berekend en als ik dit dagloon met 21.75 vermenigvuldig kom ik veel hoger uit dan dat mijn baas nu uitbetaald. Het is ook lager dan mijn salaris van de afgelopen 12 maanden.
    ik kan geen wijs uit die salarisstroken.....en denk dat de fout ligt bij mijn overuren. Maar als de UWV een dagloon heeft berekend dan dient mijn baas zich hier toch aan te houden?
    Klopt het dat je SV-loon dan 21,75 keer het berekende dagloon is?

2. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is ook een dagloon berekend maar geen idee hoevaak je dat moet vermenigvuldigen... Bij mij betaald uwv namelijk gewoon uit aan mn werkgever en ik krijg gewoon mn loon doorbetaald van mn werkgever dus gewoon mn contracturen plus een gemiddelde van mn ort..

3. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 didi77, 24 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2013
    Bij mij ook, uwv betaalt aan de werkgever en mijn werkgever betaald gewoon mijn normale loon door, en dit is meer dan het uwv betaalt. Volgens mij kan dat nog afhangen van de cao. Werkgever kan niet minder betalen dan uwv volgens mij.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

uwv gaat uit van altijd 5 werkdagen per week. Dus je dag loon x 5 is je weekloon X 52 weken is jaar loon Als je per maand wil weten doe je dat :12.

in principe is dat ongeveer hetzelfde als jij per maand Krijgt + vakantiegeld!

Als je van je werkgever krijgt krijg je je gewone salaris en dan wel in mei volledig vakantiegeld.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    21,75 is het aantal dagen per maand dat je werkt, gemiddeld over een heel jaar. Dus je maandsalaris is dan je dagloon x 21,75
    Weetniet of je je salaris normaal per 4 weken of per maand krijgt, maar daar kan je het mee vergelijken. En volgens mij krijg je minimaal het bedrag dat het UWV heeft uitgerekend, anders zou het zo zijn dat je werkgever meer geld voor jouw verlof krijgt dan jijzelf en dat is niet de bedoeling.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Vermenigvuldigen met 21,75 gaat alleen op als je fulltime werkte; dit is namelijk het gemiddeld aantal werkdagen in een maand.

Wat je betaald zou moeten krijgen is het dagloon keer het aantal dagen dat je normaal gesproken werkte.

Hoe het kan dat je nu minder krijgt dan toen je nog werkte weet ik niet. Kreeg je onkostenvergoedingen of toeslagen die direct aan je werk gerelateerd zijn zoals een onregelmatigheidstoeslag? Die hoeven ze niet door te betalen voor zover ik weet.
    Of is je reële dagloon hoger dan het maximum dagloon van het UWV? Het maximum wat wordt uitgekeerd is zo'n 4000 bruto per maand (fulltime aanstelling). Veel werkgevers vullen dat aan tot het werkelijke salaris, maar ze zijn het niet allemaal verplicht.

Ik zou zeggen: stap naar degene die verantwoordelijk is voor de uitbetalingen bij je bedrijf, en vraag om uitleg. Kom je er dan niet uit, vraag het dan na bij het UWV.
    Succes!

7. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Je moet er wel rekening meehouden dat het dagloon wat op de brief staat
    bruto is. Dus dan moet er nog belasting vanaf. Dit staat in de brief.
    Ik krijg namelijk ook minder dan wat de brief aangeeft

8. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik kreeg ook minder dan wat ik van t UWV zou krijgen. Bij mij kwam dat door mijn ort. UWV berekende het salaris van de maand ervoor en mijn werk nam een langere periode met een gemiddelde van mijn ort.

9. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Nou, dit is dus precies waar ik ook mee zit. Ik heb gisteren betaald gekregen, maar dit scheelt 300 euro, met 'normaal'! Minder wel te verstaan hè..!
    En nu heb ik al paar keer salarisadministratie proberen te bellen..maar helaas kreeg ze niet te pakken.. :(
    Hoe kan dat dan? Ik werk in de zorg..met ort enzo, maar dit kan toch geen 300 schelen?! Ik zit nu wel al 4 weken thuis..maja heeft dit zoveel invloed op min salaris? Vind het nogal een verschil namelijk!
    En al helemaal nu mijn man geen werk meer heeft :(

10. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien omdat je gewoon je contracturen krijgt? Plus een gemiddelde van je ort...

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ort is meestal best veel hoor:)
    Hier ongeveer 100 minder dan de berekening
    Van het uwv maae klopt ook wel als je ziet dat dat een bruto berekening is

12. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Check ff of het uwv niet per 4 weken uitbetaald..... 52 weken door 4 weken delen is 13x, normaal krijg je loon over 1 maand, dus 12x pj. Reken het ff na en kijk even op het strookje van het uwv, dat kan het verschil uitmaken.

Bijvoorbeeld
    12x 2400 euro = 28800
    13x 2215 euro = 28800

Daarin kun je je soms honderden euros armer rekenen

Deel Deze Pagina