In het geval van mondkapjes, de meeste mensen die daar kritisch over zijn werken zelf in de zorg en hebben dus al de nodige ervaring met mondkapjes en virussen. Dus mijns inziens is het dan niet roeptoeteren of een kwestie van niet in je straatje passen, maar echt kritisch zijn. Interessant dat jij het dus op dat punt anders ziet.
Nou dat is dan net wat je eigen ervaring is... ik ken helemaal geen mensen die kritisch zijn over mondkapjes en werken in de zorg. De mensen in mijn omgeving die ik hoor klagen over mondkapjes zijn gepensioneerd, werken in een winkel, in de horeca of zijn werkeloos (ik ga in mijn hoofd even random wat kennissen langs)... dus dat maakt denk ik ook nogal uit qua argumentatie.... kritisch zijn op mondkapjes kan geroeptoeter zijn, maar het hoeft niet altijd.
Maar is het niet de overheid die vanaf het begin zei dat niet medische mondkapjes niet werken... ze zeiden zelf dat niet medische mondkapjes gedragen moesten worden in het openbaar vervoer maar dat deze niet werkten.. mensen mogen geen medische mondkapjes op en zelf staat daar een boeten op... Wie heeft hier nu desinformatie en wie is er nu kritisch?