opvolgmelk

Discussie in 'Voeding' gestart door karin29, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Damien is einde van de week (6 april) 6 maanden. Nu is mijn friso 1 op dus vraag me af of ik nu (vandaag) over mag stappen op nummer 2 (opvolgmelk).
    Wie weet dit?
    Groetjes Karin

2. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Volgens mij kan en mag dit gewoon hoor. Die paar dagen maakt volgens mij niks uit.

Succes!

3. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Ho,

Oke dan ga ik hem dat zometeen geven. Kan het dan zijn dat hij minder gaat drinken? Ben benieuwd wat hij ervan zal vinden.
    Groetjes Karin

4. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    je kan overstappen op opvolgmelk, als je kindje ook volledig aan de bijvoeding is.
    want opvolgmelk zit minder voedingsstoffen in.
    dit heb ik toevallig net ergens vorige week gelezen.

groetjes Nienke

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    vergeet er bij te zeggen dat je kindje dan wel al 6 maanden moet zijn.
    die paar dagen verschil maakt vast niet uit..

6. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    je mag pas over op de 2 als hij minder dan 800 ml melk krijgt! Eerder niet en zou hij vreselijk verstopt kunnen gaan zitten omdat hij dan te veel ijzer binnen krijgt. Hij mag niet meer dan 800 ml opvolgmelk per dag anders moet je nog op nr 1 blijven.

7. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Heb net toch maar even het conslutatiebureau gebeld of ik over kan stappen. Dit omdat Damiën nog niet volledig op de bijvoeding zit. Hij neemt wel een paar happen maar vindt het eigenlijk niet zo heel lekker.
    Volgens hun kan ik overstappen op friso 2 en is het zeker zaak dat ik hem nu hapjes leer eten. Damiën krijg 3x 235 cc klaargemaakte voeding en de laatste voeding krijgt hij 270 cc klaargemaakte voeding met 3 scheppen nutrix. Dat is dus eigenlijk te veel. Zou dan dus eigenlijk teveel zoals ik jullie begrijp? 175 cc teveel. Hij krijgt Friso comfort. Op de pagina van www.frisokindervoeding.nl lees ik dat opvolgmelk juist meer voedingsstoffen bevat.
    Groetjes Karin

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hij krijgt wel erg grote flessen volgens mij. 4x200 zou prima zijn! En opvolgmelk kun je best nu al beginnen.

9. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Ja het zijn inderdaad erg grote flessen. Op het dagverlbijf zeggen ze zelfs dat hij daar nog niet genoeg aan heeft. Hij is echt een hongerig mannetje. Hij krijgt eigenlijk al vanaf een maand of 3 5x 200cc voeding. Hij is niet een dik of zo. We zijn dus al wat teruggegaan maar weet niet of hij dat gaat trekken als ik weer terugga na 4x200 cc. Ik denk dat wanneer hij echt hapjes gaat eten het wel gaat lukken maar ik krijg het er gewoon niet in. Groetjes Karin

10. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik heb het nog even opgezocht maar in het papier dat ik heb meegekregen (voedingsrichtlijnen voor zuigelingen van 0-12 maanden) staat bij 6 maanden: Totaal volledige zuigelingenmelk 800-1000ml per dag Bij minder dan 800ml volledige zuigelingenmelk overgaan op opvolgmelk. De dietiste benadrukte bij mij juist heel erg die 800 omdat hij anders verstopt zou kunnen gaan raken doordat er veel meer ijzer in de 2 zit en hij dan die te veel zou binnen krijgen. Er zitten dan wel meer stoffen in maar misschien kan hij er niks mee in zo'n grote hoeveelheid.
    Zoals ik het lees krijgt jouw mannetje wel meer dan die 800 en kan je dan nog niet over. Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou het niet doen. Ik ga er vanuit dat de dietiste wel weet wat ze zegt, misschien wel meer dan een wijkverpleegkundige op het CB.

Deel Deze Pagina