Dag dames, Ik heb een doorverwijzing gekregen voor het Vruchtbaarheidscentrum in het St. Antonius te Nieuwegein. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met dit centrum. Dus kom maar op ! En tips en tricks zijn ook altijd van harte welkom. Een klein stukje achtergrond. In januari '16 in ronde 8 zwanger geworden, maar bleek een BBZ, geopereerd in maart '16 en rechter eileider is verwijderd. Tot op heden nog geen nieuwe zwangerschap en daarom een doorverwijzing gevraagd en gekregen. Alvast bedankt!
Ja ik. Heb met dochtertje in Nieuwegein gezeten, punctie was toen in het UMCU. Nu voornamelijk in Utrecht bij Antonius gezeten en daar doen ze nu ook de puncties. Dat kan onder een roesje icm pijnstillers, erg fijn. Artsen zijn erg vriendelijk en meedenkend. Als je meer vragen hebt laat maar weten, ik beantwoord ze graag.
Goey, spannend wanneer heb jij je afspraak? Ik de 23e. Ik zie dat je nu zwanger bent van een tweeling Jane, gefeliciteerd! Ik zou stiekem ook graag een tweeling willen maar ook met een kindje zou ik al tevreden zijn haha. Jane ik ben benieuwd of je de artsen daar als pro-actief en voortvarend hebt ervaren of dat je het gevoel had dat je soms zelf wel de druk een beetje moest opvoeren om te krijgen wat je wilt/nodig denkt te hebben. Mijn ervaring met de zorg in het algemeen is soms dat je met een te afwachtende houding jezelf in de vingers snijd. Hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.
Ik snap wat je bedoeld en nee dat idee heb ik nooit gekregen. Kon goed overleggen ook qua medicijnen. Zo had ik voorkeur voor orgalutran ipv cetrotide en pregnyl ipv ovitrelle en geen probleem gehad om dit te krijgen. Ze denken echt wel mee.
Dat klinkt positief, fijn! Ik heb me alvast verdiept in wat een oriënterend fertiliteitsonderzoek kan inhouden en ik hoop dat ze bereid zijn om een HSG uit te voeren om te bekijken of mijn resterende eileider wel goed doorgankelijk is. Het sperma van mijn vriend is al gecheckt en dat is goed, dus daar ligt het niet aan. Verder heb ik een LF van 10/11 dgn met vaak al 1 of 2 dgn bruinverlies voordat ik daadwerkelijk ongesteld wordt. Afgelopen maand zelfs al bruinverlies vanaf 6DPO . Ik hoop daarom dat ze ook mijn progesteronwaardes willen checken. Weet iemand hoe ze bij dit vruchtbaarheidscentrum tegenover utrogestan staan? Ik lees hier veel verschillende verhalen en merk dat lang niet alle ziekenhuizen het nut hier van inzien, terwijl ik denk dat het misschien wel iets voor mij zou kunnen zijn (ook al ben ik dan geen arts ).
Daar staan ze goed tegenover. Na mijn 1e bbz zouden we het nog zelf proberen 6 maanden. Ik heb toen gevraagd ook naar utrogestan omdat ik eerder vroege miskramen had gehad. Kreeg het zonder problemen voor geschreven.
Kijk van zulke berichten wordt ik nou blij, dank je wel Jane! Ik ga 23 januari maar rustig afwachten...
Na jouw topic heb ik vandaag de telefoon gepakt. Ik had nog een verwijzing staan van september, die ik uiteindelijk had afgezegd dus omdat ik zwanger bleek te zijn. ( later nog een afspraak na de MK gehad, maar ook niet naar toe gegaan)... Ze deden aan de telefoon een beetje moeilijk, omdat ik dus spontaan zwanger ben geraakt. Dus ik vroeg ' wordt er dan nu verwacht dat ik weer een jaar lang ga wachten tot ik verwezen/onderzocht mag en kan worden' Ik was al onzeker en na de MK is die onzekerheid eigenlijk alleen maar meer geworden. Gelukkig was de telefoniste begripvol ( Was me al eerder opgevallen). Ik mag nu de 18e langs gaan. Wel in Utrecht, want Nieuwegein had voorlopig geen plek. Dit wordt een intake... dus ik ben benieuwd.
Is hetzelfde team met artsen. Met wie heb je de afspraak? Manaolana, misschien ook fijn om te weten, ik heb nog maar 1 eierstok en ze zijn ook meteen voor de hoogste dosis Gonal-F gegaan zonder discussie etcetera.. Ze gaan er dus ook echt vol voor.
Goedzo Goey!! En de 18e is ook al lekker snel! Bij mij is het ook alleen nog maar een intake de 23e. Nieuwegein is vanuit onze woonplaats net wat gunstiger maar Utrecht zou ook kunnen als dat een keer nodig mocht zijn. Jane nogmaals dank voor je input! Ik heb een afspraak met dokter Rast.
Dat is een hele fijne en lieve arts. Zij heeft mijn laatste punctie gedaan en al mijn echo's tot nu toe. Ga nu over naar alnatal maar echt een hele lieve arts.
Heb begrepen dat ze nieuw is in het Antonius team, maar wel al veel ervaring heeft. Dr Haastert of zo iets... Heb het niet precies begrepen volgens mij. Weet je toevallig of ik eventueel afspraken dan ook in Nieuwegein met dezelfde arts kan laten in plannen, of is het dan altijd op dezelfde locatie?
Het was inderdaad een fijne arts en ze luisterde goed naar ons ! Deze maand krijg we echo's en gaat ze bloedprikken. Ze verwacht inderdaad op basis van mijn temperatuurkaartjes dat ik utrogestan nodig ga hebben maar wil dat even bevestigen met een cyclusanalyse deze maand. Volgende maand mag ik een HSG of de nieuwste variant daarvan een THL, transvaginale hydrolaparoscopie. Ben jij daar toevallig bekend mee Jane?
Nee sorry. Ik kreeg direct ivf, voor de zwangerschap van mijn dochter heb ik een bbz gehad en de overige eileider was niet goed. In 2015 bbz2 en nu dus geen eileiders mee dus dat soort onderzoeken waren bij mij niet nodig.
Wij waren deze week bij dr Haastert. Jonge, vriendelijke arts die de tijd voor je neemt. Had eerder dr Disseldorp, maar daar hadden we geen klik mee. Toen dr Cox gehad, maar zij is helaas naar een ander zkh. Was ook een supervriendelijke arts. Wij staan nu op de wachtlijst voor eerste IVF, maar door de recente problemen bij UMCU (waar terugplaatsing is) is er nu een wachtlijst van ongeveer 2 maanden.