Wanneer ik 's avonds mijn haar gewassen heb word ik 's snachts wakker met ontzettende jeuk op mijn hoofd. Dit heb ik al bijna een jaar. Met als gevolg dat ik mijn hele hoofd kapot krab in m'n slaap. Echter wanneer ik na het douchen mijn haren fohn en er wax in doe heb ik nergens last van, net alsof mijn hoofdhuid vet nodig heeft om niet te hoeven jeuken. Ik vind dit heel vervelend, want ik wil ook wel eens met fris gewassen haren na bed. Ik heb al tig verschillende shampoo's gebruikt, van andrelon tot nivea. Dit laatste op aanraden van de kapster. Maar het mag niet baten. Wie van de kappers dames heeft de gouden tip voor mij. Ik wil geen jeuk meer.
geen shampoo meer gebruiken is het enige wat ik kan bedenken. of in ieder geval niet elke dag met shampoo wassen. Je kan bij de apotheek shampoo kopen die anti jeuk is. Misschien is dat een idee? Veels terkte in eider geval.
ik was me haar nu maar 2 x per week, douche zelf 1 x per dag, maarja dan doe ik me haar in een clip omhoog. Ik gebruik verder geen haarlak ofzo voor me haar.
Ik ga om de dag met Jelina in bad, en dan wassen we niet elke keer onze haren. Ik denk dat we 2 a 3x per week onze haren wassen.
ik had dit ook altijd, ben ermee naar de HA geweest en heb Denorex shampoo gekregen, heb nu nergens last meer van. groetjes, Miranda
Ik ben op advies van een kapster cremespoeling gaan gebruiken, dit lekker lang laten intrekken en mijn jeuk was weg
ik heb dat ook heel af en toe, zodra ik er last van heb gebruik ik het middel Selsun. Deze kan je gewoon kopen bij de drogist. (lees wel eerst de bijsluiter)
Heb je het echt altijd? Ik heb namelijk periodes dat ik echt bovenop mijn hoofd jeuk heb. Kapster vertelde mij toen dat het een stressplek is. Nu begin ik dat ook te herkennen wanneer ik dat heb en meestal klopt dat ook wel
Pff ik herken het zo goed! Alleen is mijn hoofdhuid juist te vet! Ik was me haar 2x in de week maar eigelijk voor de vettigheid moet ik het elke dag doen. Niet dat ik het doe want dan wordt het alleen maar erger. Ik heb van alles geprobeerd zelf shampoo van 35 euro zelfs dat werkt gewoon niet!
Ik heb dit idd altijd. Cremespoeling heb ik ook al geprobeerd, hielp helaas ook niet. Ik ga nu Denorex shampoo proberen. Net online besteld, en ze leveren binnen 24 uur. Dus morgen ga ik dit proberen, dan horen jullie overmorgen hoe ik de nacht ben doorgekomen
Hoi Vera, Ik heb hetzelfde probleem, al jaren! Ik weet dat het bij iets hormonaals is aangezien ik in mijn beide zwangerschappen geen last hiervan had. Die jeukaanvallen duiken zomaar ineens op! Ook weleens als ik van een koude ruimte een warme ruimte binnenloop. Wat bij mij de uitkomst bied is de shampoo Resdan, en dan heb ik de sterke versie. Als ik dat een week gebruikt heb heb ik nergens geen last meer van. Dit kun je bij elke drogist kopen. Het is wel vrij prijzig, ik geloof 8,99. Maar dat heb ik er wel voor over, want het werkt bij mijn prima. Het is een soort anti-roos shampoo al heb ik pas last van schilfers op het moment dat ik hevig zit te krabben, maar goed, het werk wel! Dit is mijn goude tip!
wist je dat je van varkensvlees jeuk aan je hoofd huid kan krijgen...mijn vriend heeft hier altijd last van als hij shoarma op heeft.. ik krijg trouwens meteen last van mijn hoofd...*krab*krab*
Dan ga ik na het werk eens bij de apotheek kijken voor die Resdan shampoo. En qua prijs boeit het niet. Ik heb veel over voor een goeie nachtrust. Die andere shampoo die ik zojuist online besteld heb kostte ook 19 euro.
ik heb ook jeuk aan mijn hoofdhuid gehad, en gebruik nu Sensitive shampoo van Guhl. nergens meer last van! er is ook een soort kalmerende lotion van, die ik heel soms gebruik. fijn spul!
Vanmorgen de Denorex shampoo binnen gekregen, en net m'n haren ermee gewassen. Bah dat spul stinkt zeg. En het tintelt enorm. alsof er allemaal beestjes over je hoofd lopen. Morgen weet ik of het helpt, want als het goed is zou het vanavond of vannacht moeten gaan jeuken.
hier een kapster hahaha kan een aantal dingen zijn: met nat haar naar bed kan het gaan broeien en kan je daar van jeuk krijgen. kan idd een gevoelige hoofdhuis zijn (in de winter en de herfst hebben mensen vaak last van hoofdhuis/huid) maar als het echt het hele jaar door is even in de gaten houden. kan zijn dat je als je krabt en er komt een korstje dat gaat genezen en dat gaat weer jeuken en dan ga je weer krabben (circeltje) en daar moet je dan van af komen door het een keer goed te laten genezen door bv iets voor de hoofdhuid te gebruiken ik zal zo wel even een link plaatsen van het producht wat we hebben (in de salon bij ons0 wat speciaal daar voor is en ook verkoeling geeft. je kan ook tijdens het wassen goed je hoofdhuis masseren dan help je de talgproductie goed op gang zodat het meer talg afscheid en je hoofdhuis dus soepel blijf. ik zal wel even kijken wat ik voor je kan vinden hoop alvast hier mee je geholpen te hebben hiermee