nieuw hondje meenemen van vakantieadres

Discussie in 'De lounge' gestart door pienie, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Wij zijn momenteel op vakantie op een tropisch eiland en zagen vandaag een té schattig puppy hondje. Weet iemand wat voor regels er zijn oor het invoeren van een hond, waar je op moet letten etc etc?
    groetjes

2. Moet natuurlijk ingeent zijn, volgens mij ook een medsich (dieren) paspoort.Hondje moet natuurlijk in quarantaine, mag je niet direct meenemen. Verder weet ik niet hoe of wat en laat je niet te veel verleiden, ook al ziet hij/zij er zo schattig uit.

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Om te beginnen, welk tropisch eiland zit je? Binnen of buiten de EU maakt nogal wat verschil.
    Het is zeker haalbaar hoor, mits je nog een paar weken blijft ivm testen bij de dierenarts.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Afhankelijk waar je zit, moet de hond een aantal weken in quarantaine. Ik vraag me af of dat iets is wat je een kleine pup aan wilt doen, maar dat is heel persoonlijk.

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
  6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Quarantaine hoeft niet altijd, mits het beestje ingeënt is tegen rabiës/hondsdolheid, enting minimaal 30 dagen oud. Kom je van buiten de EU, dan geldt inderdaad naast de rabiësenting vaak ook een quarantaineperiode. Neem alsjeblieft niet klakkeloos een hondje mee vanaf je vakantie-adres, in het ergste geval wordt het beestje bij de douane controle er uit gepikt en uit voorzorg "afgemaakt".

Wij hebben geïnformeerd om een pupje terug te halen uit Thailand, was net de week daarvoor vanuit Nederland naar Thailand gegaan met alle vereiste entingen en papieren. Door omstandigheden zou het pupje in eerste instantie alsnog terug komen naar NL.... maar zelfs met alle entingen zou het beestje eerst drie maanden afgezonderd moeten blijven in Thailand, nieuwe dierenartsverklaring erbij en dan zou het in principe terug mogen. Maar er werd direct bijgezegd dat wanneer ze het niet vertrouwden... in het ergste geval.... dus de "spuit".

En daarbij.... waarom een hondje uit het buitenland meenemen als hier in NL de asiels toch al overvol zitten?

7. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Jeps, heb al gekeken op de site van nederlandse asiels. Vanuit principe vind ik ook dat ik niet een pup uit het buitenland moet meenemen als de NL honden al geen baasje hebben. Maar we willen eigenlijk geen hondje, maar vielen stuk voor stuk als een blok voor deze. Zelfs mijn man (hoewel hij hem niet mee wil nemen hoor, teveel gedoe). Maar quarantaine vind ik voor een pup ook erg sneu en moeilijk (weet niet wat voor invloed dat op het karaktertje gaat hebben als dat zo jong gebeurt).

Is geen NL eiland en we hebben nog maar een week (helaas, na een 5 weekse reis). Dus ik schat de kans klein. Helaas, t was zo'n droppie.

Deel Deze Pagina