Goedemorgen dames! In Februari 2013 kwam ik voor het eerst hier op de site voor steun en advies bij mijn eerste ICSI behandeling. Hierbij kreeg ik ernstige overstimulatie (26 eitjes, 18 bevrucht, 1 teruggeplaatst, 10 Cryo) en werd ik gelukkig zwanger van de eerste (echt mazzel van de eeuw!) en heb ik nu een fantastisch zoontje van bijna 2. Afgelopen week weer begonnen met pregnyl en 6 dagen later (afgelopen zondag) terugplaatsing gepland. ik belde 's ochtends en kreeg te horen dat de Embryo het super deed en wij later op zondag mochten komen voor terugplaatsing (yay!) helaas toen we daar aankwamen vertelde de arts/laborant mij dat in de laatste 3 uur de embryo zich minder begon te delen enzo, maar dat het nog steeds goed genoeg voor terugplaatsing zou zijn. Ik meteen gevraagd of het een groter risico met zich mee zou brengen wanneer ik wel zwanger zou raken, voor een kindje met afwijkingen en het stellige antwoord daarop was nee. (gelukkig!) helaas zei ze ook dat er wel hierdoor een verminderende kans op zwangerschap is. Maar nu ben ik toch bang... ik weet nog niet eens of ik zwanger ben of iets (vrijdag zou ik al een vroege test kunnen doen) maar toch vind ik het eng... De vraag daarbij is, hebben jullie dit weleens meegemaakt? Met lieve groet, Hopefulness
Heb je gevraagd wat precies de kwaliteit was en hoeveel cellen het embryo had? Onze embryo's zijn ook van wisselende kwaliteit. Ik heb wel eens 8-cellige topembryo's gehad en ook weleens 5-cellig.
Onze laatste zoon was een 'prut'-cryo . Dat waren de woorden van mijn ivf-arts bij de 10 weken echo Hij was 5 cellig ingevroren, 4 cellig ontdooid op zondagochtend. Maandagochtend nog steeds 4 cellig, maar wel vitaal. Mijn hoop was vervlogen, de blijdschap des te groter toen de bloedtest 10 dagen later positief was. En wat een heerlijk mannetje is het nu, niets pruts aan, haha. Heel veel succes en geluk!
Hallo dames! bedankt voor de reacties. De dokter zei niets over hoeveel cellig het was en op de foto van de Embryo die we kregen zag je al extreem veel celletjes en ze noemde het iets anders, maar hetgeen je zag is dat er linkbovenin de Embryo wat celletjes samengegaan waren wat inplaats van allemaal bolletjes in de cel, het dan gewoon een haast compleet zwart ingekleurt deel was van de embryo. Dus ik hoop dat ik ook een pruts embryo maar mooi kindje ga krijgen, helaas is het wachten altijd zo lastig, ik zou graag gewoon 10 dagen extra slapen ofzo en het meteen weten Liefs, Hopefulness
Ik heb een tweeling uit 2 zeer matige cryo's, eentje liep een dag achter en beide embryo's waren sterk gefragmenteerd. Lage kans op zwangerschap, dubbele bonus.
Spannend...toen ik aan icsi begon ging ik naar een informatieavond in het ziekenhuis!daar legde ze alles uit ook over welk embryo het meeste slagingskans zou hebben.ze zeggen dat de mooist delende embryo,s de meest kans van slagen hebben,maar het blijft een gok!soms weten ze nog steeds niet wat de geluksfactor is....slecht embryo,s die toch uitmonden in een zwangerschap.....mijn mooiste embryo blasto)deed het niet en de minder mooie cryo is mijn dochter...het juiste moment...en een hoop geluk....dat is wat je moet hebben
Hi dames, Bedankt voor jullie berichtjes, ik heb getest, helaas niet zwanger nu deze maand weer opnieuw voor cryo proberen. En ik weet niet hoe jullie het ervaren als het niet is gelukt, maar damn... ik heb echt even mijn ogen eruit gehuild... al wist ik dat er minder kans was, kwam het nogals zo hard aan. En ik weet dat hier ook veel vrouwen zijn die misschien kindjes hebben verloren en vrouwen die dit heel vaak hebben meegemaakt, maar ik vond dit zo moeilijk, was zó verdrietig door. Ik weet dat het nog niet eens gehecht was enzo maar toch... ik ben nu ook best bang voor de volgende cryo, wat als het weer niet lukt? Ik vraag me ook heel sterk af hoe lang ik dit vol zou kunnen houden als het elke keer niet lukt. Hoe ervaren jullie dit soort teleurstellingen? Liefs, Hope fulness
He, wat rot meis! Dat komt heel hard aan, weet ik uit ervaring. De eerste verse terugplaatsing had ik heel veel hoop, maar een negatieve test :x. Voelde me echt ellendig. De eerste cryo wist ik dat ik niet zwanger was, ivm lichamelijke kwaaltjes, die kwam niet zo hard aan. Poging 3 was de prutcryo, geen hoop dus. De verrsing was mega! Even flink janken is erg fijn nu, doe dat vooral lekker. En even aan de chocola en koekjes. Even jezelf opladen voor de volgende poging. Ik wens je veel succes voor de volgende keer!
Hè, wat verdrietig nou Ik vond dat ook altijd heel moeilijk, toch maar weer doorgaan. Steeds die hoop en dan is het weer niet zo. En dat lange wachten steeds! Ik weet nog hoe het voelt. Dikke knuffel!