Verschil eerste en tweede bevalling.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dot, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Eerste bevalling ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging. Om 11 uur gebroken vliezen, daarna vrijwel meteen heftige weeën. Met pijnstilling bevallen om 7 uur na half uurtje persen. Wel een knip maar terugkijkend een fijne, rustige bevalling.

Tweede bevalling begon ook met gebroken vliezen. Na een aantal uren gevolgd door rustige weeën die goed op te vangen waren. Vanaf 4 cm ontsluiting werden de weeën erg heftig. Helaas bleek ik binnen 3 kwartier opm8 cm te zitten en kon ik niet meer naar het ziekenhuis. Het persen was dit keer een drama. Yinthe schoot steeds terug. Haar hoofdje bleek scheef te liggen, de navelstreng zat om de hals en ze had 2 opgesloten schoudertjes/armpjes.

Tweede bevalling duurde 2 uur korter maar geef mij mn eerste maar!

2. C1ndy

C1ndy Lid

18 jan 2007
    42
    0
    0
    achterhoek
    hier ging de 2de bevalling wel veel sneller als de eerste, de eerste bevalling, vanaf de eerste wee duurde 5 uur en 45 min, waarvan ik 45 min persweeen heb gehad,
    de 2de bevalling duurde vanaf de eerste wee 4 uur, waarvan ik 7 min persweeen heb gehad..

hier ging de 2de wel veel sneller, kwa pijn weet ik niet echt meer,

3. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Mijn eerste bevalling is na 15 uur weeen uitgedraaid op
    een keizersnede.
    Ik kreeg maar niet meer dan 2 cm ontsluiting.
    Mijn tweede zwangerschap heb ik maar 5 uur weeen gehad en
    is een natuurlijke bevalling geworden.
    Zoveel fijner dan een keizersnede :D

Liefs Wendy

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    1e bevalling duurde 27uur waarvan 1,5uur persen. op zich ging er niets vreselijk fout ofzo, behalve dat ik het absoluut niet trok! wist totaal niet meer dat ik met een bevalling bezig was, t heeft ook een hele vervelende psychische nasleep gehad, ik heb het beleefd als de ergste dag in m'n leven, en naderhand absoluut geen rose wolk, maar een donderwolk, de bevalling was echt traumatisch. ik was als de dood voor de 2e bevalling!

2e bevalling weeeeken lang weeen, maar uiteindelijk toen het doorzette binnen 6 uurtjes en maar 4 minuutjes persen een kindje erbij (die toch een dikke kilo zwaarder is dan de 1e!), wel met een flinke knip, en een flinke nabloeding. eigenlijk was de 2e bevalling veel heftiger, maar ik heb hem geestelijk echt 100x beter beleefd! vond het heel erg heftig en hectisch, maar voelde me naderhand voldaan, was direct heel happy met mijn kindje (in tegenstelling tot de 1e bevalling), heb echt mijn oerkracht ontdekt, en ik wil graag een 3e en misschien zelfs wel 4e kindje in de toekomst!
    de ontsluiting ging echt veel sneller (hele tijd op 4cm blijven hangen en toen opeens binnen 25min. van 4 naar 10cm!) en dus maar 4 minuten persen.

dus ja.. 2e bevalling totaal anders, veel heftiger, maar gek genoeg echt veel beter te doen! kijk er positief op terug, en het heeft absoluut de erg traumatische 1e bevalling meer dan goedgemaakt!
    geestelijk ook veel beter omdat ik wist wat te doen, en ook wist dat er een eind aan zou komen, etc.

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mijn eerste bevalling duurde 13,5 uur 1 kwartier persen en had was best heftig om de minuut weeen

mijn tweede bevalling duurde 8uur was erg heftig vanwege een fijne weeen storm maar met buik been en rug weeen

persen duurde 7 minuten

6. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    eerste bevalling: na 32 weken voortijdig bevallen en dus al aan volledig dosis weeenremmers. Kreeg in 1 klap ontsluitingsweeen en 6 uur later was mn beebje er. Vond de weeen waanzinning pijnlijk, de persweeen niet: die waren enorm krachtig, ik had geen pijn meer en na een paar keer persen was ze er.
    tweede bevalling: voldragen zwangerschap en drie uur gewone weeen (waarbij je nog kunt kletsen), vier uur onsluitingweeen en bijna een uur persen. De ontsluitingsweeen waren net zo waanzinnig pijnlijk als de eerste keer, met als tegenvaller dat de persweeen niet sterk waren omdat mn beebje in aangezichtsligging lag (sterrenkijkertje). Ze zat dus een soort van vast en heb haar er op wilskracht uitgeperst, de persweeen deden weinig.
    Kortom, tweede keer was zwaarder maar vond kon het denk ik wel beter aan omdat het de tweede keer was.

7. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

bij mij is mijn tweede er veel sneller uitgekomen dan de eerste.

mijn dochter kwam er pas maar uit na 82 uur weeen, water moeten breken en uiteindelijk een baxter met weeenopwekkend middel.

mijn zoon daarentegen. om 3 uur wakker geworden. voelde een knak, water gebroken en om 7u30 was hij er al. alles in totaal 4u30 minuten

zo wil ik er nog wel op de wereld zetten

Deel Deze Pagina