Help heeft iemand dit ook. Ik ben nu bijna 6 weken zwanger, maar heb niet echt het idee dat ik zwanger ben. Heb af en toe een beetje last van m`n maag en darmen. Het lijkt net of ik niet blij ben dat ik nu zwanger ben. En ik wist 100% zeker dat we een kindje wilde. Misschien had ik deze x er wel niet op gerekend dat ik deze maand zwanger zou raken. Gaan deze gedachten wel over, ik wil me zo graag goed voelen.
Wilde ook zo'n topic openen: Ik heb maar één wens en dat is een kindje, heb zo vaak gehuild omdat het er niet van leek te komen en heb diverse kraambezoekjes afgezegd omdat ik dat niet aan kon. Ben nu bijna 39, net 5 weken zwanger...en ik voel niks. Ja zo nu en dan wel wat symptomen (weeig gevoel/licht misselijk, rommelende darmen, moe) maar qua gevoel ben ik helemaal vlak lijkt wel, heb ook nog geen traan gelaten. Vind dit ook best raar... We willen het van het weekend aan de ouders vertellen, wie weet breek ik dan!?! Of anders 17 mei, dan heb ik m'n eerste echo...misschien dat het dan écht wordt?!? Sterkte en gefeliciteerd natuurlijk
Dames.... zie mijn onderschrift.... bij beide zwangerschappen bijna geen symptomen, kwaaltjes etc... en bij beide is het super goed gegaan. Het hebben van symptomen of juist niet, zegt niets over of je zwangerschap goed gaat of niet. Iedere vrouw is nu eenmaal anders. En het hebben van gedachten over of je er nu wel/niet blij mee bent... ik denk dat dat komt omdat je nu voor een "voldongen feit" staat. Eerst probeer je zwanger te worden en ineens BEN je het en wordt geconfronteerd met twijfels over bijv "doen we er wel goed aan?", "kan ik het wel aan?" etc.... komt allemaal wel goed. Iedere zwangere en iedere papa-in-spe heeft die twijfels wel. Enne dames.... gefeliciteerd met jullie wondertje.
Bedankt voor jullie reacties Hier kan ik wel wat mee, en gelukkig dat dit probleem vaker voorkomt. Voel me hier door al een stuk beter.. En Marianne ook van harte met je zwangerschap...
Ik had de eerste keer ook geen symptomen... Heel raar is dat ja! Ik was continu aan het twijfelen of ik wel echt zwanger was en ik het niet allemaal verbeelde Ben nu zwanger van nr 2 en merk er weer niets van! Maar ik heb dit tien keer liever dan vrouwens die dagelijks meerdere keren over de toilet hangen hoor... En ik had dat trouwens ook: wist zeker dat ik zwanger wilde worden. Toen was ik het en was het opeens: oh jee!!! Nu kan ik echt niet meer terug!!! Dan is het wel even eng: je gaat gewoon echt een kindje krijgen! Maar dat gevoel went hoor... Wordt steeds minder hoe langer je zwanger bent! Liefs
hier nog iemand die ook helemaal geen last heeft gehad van alle kwaaltjes... maar ben er volledig mee eens dat ik dit liever heb dan halve dagen hangend boven toilet mee te moeten maken hahaha... rustig de tijd nemen om eraan te wennen is mijn advies... en blij zijn dat je niet de typische kwaaltjes hebt... ik voel de kleine meid nu bewegen en nog heb ik momenten dat ik me niet kan voorstellen dat ik eindelijk over een paar maanden haar vast heb... neemt niet weg dat wel "over the moon" ben...
Eigenlijk heb ik hetzelfde omdat ik terwijl ik aan de pil was zwanger ben geworden heb ik nu eigenlijk totaal dat gevoel nog niet. Ben wel misselijk krijg wel een buikje dat wel allemaal maar het is gewoon zo onwerkelijk. Denk als we 12 mei het hartje horen kloppen het gevoel komt:d hopelijk dan is het gewoon een bevesteging van ja het is echt zo ik word echt mama
Ik word al een paar dagen klokslag 06 uur wakker om te plassen en ben dan misselijk en lig wat te draaien. Vanmorgen ook weer klokslag 06 uur wakker maar niet misselijk of iets, heb vannacht wel krampen in m'n zij gehad maar voel nu weer helemaal niks...en we willen het vandaag aan de ouders gaan vertellen maar ik weet het niet, pffff. Tuurlijk ben ik blij dat ik niet boven de pot hang maar wat zal ik blij zijn als het 17 mei is, eerste echo en wat meer duidelijkheid....sorry en bedankt
Hoi damens.. Ik zie jullie berichten allemaal en ik herken me hier dus ook in haha. Ik ben ook net zwanger. maar soms heb ik ook het gevoel van: ben ik wel echt zwanger. Want ik heb ook niet echt last van symptomen. begin van de week 2 keer beetje overgegeven. Het enige wat ik dan wel merk is dat ik altijd vroeg wakker ben. rond 5 u. En dat ik niet meer veel kan eten, maar echt kleine beetjes moet eten. Ik wacht gewoon op de 1ste echo en dan wordt alles wel bevestigd haha dan zal het gevoel wel veranderen. Maarja dan moet ik dus nog wel 5 weke wachten :S haha. Van Harte gefeliciteerd allemaal, En we hopen op een goed zwangerschap. Groetjes Latiina
Ik had die gedachten ook. Bij ons is het helaas mis gegaan een MK bij 6 weken, maar een ding is zeker, toen wist ik het gelijk weer. JA, IK WIL HEEL GRAAG ZWANGER ZIJN! Wij gaan er nu weer voor en ik weet zeker dat ik die gedachten niet meer zal hebben als het weer zover is. Ik denk dat het er idd bij hoort. Een soort schik moment van wat nu, nu is het echt! Ik hoop voor jou, dat je bij het zien van je baby op de eerste echo je twijfels verliest en zult gaan genieten. Heel veel geluk toegewenst! Liefs, Bregje
Hoop dat het snel raak is bij jullie Bregje... Ik heb gister m'n eerste echo gehad en "hij" liet zich moeilijk fotograferen maar heb een kloppend wit vlekje zien "zwemmen", zo mooi! Op dit moment staan we op 8 weken en 5 dagen, maar de volgende echo geeft uitsluitsel. Ik ga nog op voor een vlokkentest dus blijft spannend hoor. Maar het is nu al wel échter hoor
Die twijfels/gedachten zijn heel herkenbaar hoor! Was/ben altijd zo dol op kinderen, en nu ikzelf zwanger ben had ik ineens zoiets van: 'Hoe gaat het allemaal straks?' 'Zal ik het wel aankunnen?' 'Kan ik straks wel van ons kindje houden?' Vooral die laatste vraag deed mij altijd ontzettend zeer, want ik droomde zo ontzettend van het feit om moeder te worden.. Raar he! Maar laatst las ik hier op het forum een hele mooie uitspraak: 'Bij elke geboorte word ook een moeder geboren!' Dus ik weet ook zeker dat we het straks allemaal aan kunnen en bovenal heel zielsveel van ons kindje gaan houden! Komt allemaal goed!
Dit is denk heel normaal hoor! Ik denk ook omdat je nog niks heb gezien en het ook nog niet zichtbaar is vanaf de buitenkant! En misschien ook bang om te blij te zijn?
Heb ondertussen eerste echo gehad was heel klein wit stipje, als ze het goed heeft ben ik nu op dit moment 7 weken en 6 dagen zwanger maar het gevoel is er nog niet heb erg last van buikkrampen ze dacht zelf aan de bm die aan het uitzetten is hopelijk is het dat. Word nu standaard elke ochtend om 5.00 wakker van de pijn, ga dan naar beneden drinken en soms al broodje eten en dan weer proberen naar bed te gaan....moet eerlijk zeggen dat ik best wel op ben. 1 juni 2e echo hopelijk zien we ukkie dan beter en komt mamagevoel eindelijk
herkenbaar en het gaat over na mijn positieve test werd ik de eerste 2 weken elke ochtend in paniek wakker en dacht dan K************t, ik ben dus gewoon zwanger en nou kan ik niet meer terug spaans benauwd had ik het dan vreselijk vond ik het dat ik dat dacht, want een kindje is hier meeeeeeeeeeeeeer dan welkom maar daarna ontstond er ook steeds meer paniek of het allemaal wel goed bleef gaan en dat er echt niks met mn kindje mocht gebeuren nu nog een weekje of 13 en ik kan niet wachten tot ons ventje er is
O wat herkenbaar. Ik ben nu 5 weken zwanger en heb eigenlijk bijna nergens last van. Soms moe en wat trekkerig in de maag (mag niet eens misselijk heten) Ik vindt het zo onwerkelijk dat ik zwanger ben. Helemaal omdat ik qua gezondheid een pechvogeltje ben. Misschien dat ik daarom ook wel verwacht dat ik hele dag boven de WC zou moeten hangen maar niks is minder waar. Vindt zelfs koffie nog heerlijk. Morgen de VK bellen voor de 1e afspraak. Ben erg benieuwd.