Verschil eerste en tweede zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SMJD, 22 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Dit is mijn derde zwangerschap en vind het ook een stuk zwaarder, ben steeds ziek ook. Het scheelt ook veel als je al kinderen rond hebt lopen denk ik :).

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Eerste zwangerschap 16 weken misselijk, bekken pijn enz enz en deze zwangerschap nergens last muv wat rugpijn na een lange dag...beide jongetjes

3. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    #23 Moederworden, 23 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2017
    1e zwangerschap was goed verlopen voelde me heel erg goed. Door de zwangerschap waren mijn lichamelijke klachten heel veel minder.

Nu zwanger van de 2e, meer en sneller last van maagzuur en iets wat misselijkheid gehad eerste trimester. Heel moe steeds ook al lijkt het nu ietsje beter te gaan. Ow ja en veel sneller buiten adem pff haha.Ben nu 14 wkn zwanger. Wel ben ik er minder mee bezig maar Mag niet klagen geniet er weer onwijs van!

4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ervaar deze tweede zwangerschap ook als zwaarder, maar wist bij de eerste maar al te goed dat ik niets te klagen had.
    Nu ben ik sneller moe, chagrijnig, misselijk, kortademig en heb erge last van bekken. Maar ben inmiddels ook ouder en heb de zorg van een kleuter erbij. Vind het dan ook niet zo vreemd.

5. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Heeeeeel herkenbaar. Bij mijn eerste zwangerschap inderdaad topfit. Ben met ruim 38 weken nog gaan midgetgolfen. Nu moet ik al minder gaan werken door bekkenklachten en ik ben zoooooooo moe. Verschrikkelijk! Maar hey, het is voor een goed doel 🙈
    Oja en ik ben zo emotioneel als de pest, mijn vriend moet het echt afzien met mij nu :D

6. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hahaha sorry, schoot in de lach hier :D

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Arme kerels...
    Bij de eerste hadden we heel veel ruzie ik werd echt pislink om niks...
    Tot nu toe gaat het nog goed, houden zo:)

8. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Bij de eerste totaal geen last van misselijkheid, hooguit 5 minuten per dag.

Deze keer de hele dag misselijk en beroerd, als ik wel trek heb om te eten in ongezonde dingen, etc. Oh en ik kan totaal niet tegen knoflook en ui deze keer haha.

Eerste keer een jongen, nu een meisje! Maarrr ik ken genoeg voorbeelden van 2 totaal verschilldende zwangerschappen waar het toch allebei de keren hetzelfde geslacht was, dus zegt niks denk ik zelf ;).

9. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Hahaha echt he! Ja ik word ook boos om de kleinste dingen. Ben ook stikjaloers 😂 maargoed... nog maar een half jaar volhouden. Inderdaad houden zo!!

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    De eerste zwangerschap prima doorgekomen behalve dat ik onwijs moe was vanaf het begin. Werkte met een week of 14 al halve dagen zodat ik 's middags kon slapen. Is de hele zwangerschap zo gebleven. Het werd een meisje.

Nu de 2e zwangerschap ben ik niet meer moe als anders, ben ik misselijk geweest, veel last van maagzuur, rug, harde buiken, ischias, kort lontje, pukkels op rug. Ook dit schijnt een meisje te worden :)

Al heb ik soms mijn twijfels omdat alles zo anders is en ze niet bepaald meewerkte met de 20 weken echo. Dus voor de zekerheid wel even op zoek ook naar een jongensnaam ;)

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    nu, de 2e, 33 weken, verloopt redelijk zoals de 1e. Maar, het is veel vermoeiender omdat we een nogal temperamentvolle peuterdochter van 3,5 hebben. Waar ik bij haar kon zeggen; doei, ik duik mijn bed in of ik slaap uit na een rotnacht, kan ik dat nu gewoon vergeten. Ze is er altijd en de zorg ook. Gelukkig slaapt ze als Doornroosje, dus de nachten kan ik goed uitrusten. Daarbij hebben een aantal virussen over ons heen gekregen(waaronder een keelontsteking met ontzettend hoesten). Dus dat kost ook allemaal veel energie. Zeker als je snachts niet kan slapen door het hoesten. Nu ik in het laatste trimester zit merk ik wel dat het allemaal weer vermoeiender word en heb ik snel last van mijn buik, maar het is weer voorjaar, de zon schijnt en de dagen zijn langer, dus ik voel me beter in mijn vel.
    Geen 1 zwangerschap is hetzelfde, ook ik heb nu kwaaltjes die ik bij onze dochter niet had. Ben blij als alles straks achter de rug is, dochter haar broertje/zusje eindelijk kan zien en we verder kunnen met ons leven, zonder beperkt te worden door lichamelijke ongemakken.

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je kwalen zeggen niks, noppes, nada over het geslacht ;) Hier meisje, jongen, jongen. Alledrie precies dezelfde ellendige zwangerschap gehad.

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Heel herkenbaar. Hier was de tweede zwangerschap totaal anders en veel zwaarder dan bij de eerste. Veel meer en ren stuk langer misselijk, echt uitgeput in het begin en later ook blijvend moe, flinke bekkenklachten, meer last van maagzuur, onrustige benen etc etc. Dacht dus ook een jobgwn (oudste is een meisje) maar... Er ligt nu een mooie dame van bijna4 weken oud op mijn buik te slapen...

Volgens de vk herkende mijn lichaam de hormonen waardoor deze heftiger reageerde (bekken is erfenis van bevalling van de eerste). Maar ook het rondlopen van een peuter en de zorg voor haar maakte de zwangerschap een stuk zwaarder. Succes!

14. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik ben toch wel benieuwd wat het wordt dan.
    Af en toe na het eten best wel even wat misselijk/vervelend op de maag, bah!
    Hopelijk blijft het daarbij.
    Nu eerst nog geduld hebben of de eerste echo goed gaat zijn

15. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Eerste zwangerschap sportte ik tot 36 weken 3x per week. Zelfs de eerste weken toen ik vreselijk misselijk was. Ik voelde me er toen beter door na het sporten.

Maar nu bij de tweede (16 weken zwanger) vabaf het begin doodmoe, misselijk, slap etc. Sporten kon ik gelijk wel vergeten . Als ik op een apparaat zou staan val ik er gelijk weer af denk ik :) maarja, nu natuurlijk ook een peuter rondlopen die veel energie vraagt. Ik hoop dat het na 20 weken beter gaat

Deel Deze Pagina