Nog een keer testen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pixie83, Dec 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

Dec 4, 2012
    1,350
    230
    63
    Female
    Ik heb vorige week getest en daar kwam uit dat ik zwanger was (hoera!)
    Nu ben ik 5 weken en weet niet goed waarom, maar ergens heb ik het gevoel alsof het mis is...
    Ik heb 3 januari pas de eerste echo, dus dat duurt nog even, maar zat eraan te denken om morgen of overmorgen toch nog een keer een test te doen.
    Mocht het niet goed zitten, leeg vruchtzakje of iets dergelijks, kan de test dan nu negatief zijn of kan dat niet?

2. Poesta

Poesta Bekend lid

Aug 13, 2015
    879
    307
    63
    Gefeliciteerd!
    Wat is het spannend allemaal he? Denk dat we die onzekerheid bijna allemaal wel herkennen.
    Testen zegt niet zoveel vind ik. Helemaal blanco zal hij niet zijn want er zit nog een zwangerschap in je lijf en op grond daarvan maak je hcg aan. Dat zegt nog niks over de vitaliteit van die zwangerschap.
    Een mooie knaltest geeft je omgekeerd ook geen garantie helaas.

Ik hoop dat het je lukt om in jezelf en je kindje te vertrouwen!

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Ik zou niet nog een keer testen.
    De oploop van je testen zegt helaas niks over het verloop van je zwangerschap.

Je lichaam kan in sommige gevallen hcg blijven aanmaken ondanks dat het niet goed zit.

Daarnaast kan je nu ook al zoveel hcg aanmaken dat een test het niet meer goed kan lezen waardoor je test lichter uitvalt dan je had verwacht.

Zou proberen het los te laten hoe moeilijk het ook is. Hoop dat je over 2 weken een prachtige echo hebt.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Naar he, die onzekerheid de eerste maanden. Het nog een keer testen kan in feite of schijnveiligheid bieden door een knaltest of juist heel erg verwarrend en teleurstellend zijn doordat de streep niet knallend genoeg is.

Ik zelf testte wel door puur uit een soort dwangmatig gedrag om op een of andere manier de controle te hebben. Ik heb dus tot twee keer toe een miskraam aan zien komen doordat mijn testen lichter werden.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik erger had gevonden, het ontdekken van bloed of die test die lichter werd voor ik ging vloeien.

Je zult dus voor jezelf uit moeten maken of je al dan niet jezelf wilt "kwellen" op die manier.

Ik heb me voorgenomen om bij een volgende zwangerschap maar 1 test te doen wanneer ik 1 dag na NOD zit en verder wil ik proberen om te genieten van het feit dat ik op dat moment zwanger ben, en mijzelf te blijven vertellen dat wat ik ook doe aan testen of niet testen of doemdenken, dit geen enkele invloed
    Heeft op een al dan niet gezonde zwangerschap.

Misschien heb je hier helemaal niets aan, ik wens je evengoed een fijne zwangerschap toe en hoop dat je ergens op welke manier dan ook wat geruststelling kunt vinden ❤

5. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

Dec 4, 2012
    1,350
    230
    63
    Female
    dank jullie wel...ik heb vandaag besloten om inderdaad geen test meer te doen en het af te wachten;)

Izzie7676 likes this.
  6. Poesta

Poesta Bekend lid

Aug 13, 2015
    879
    307
    63
    Ahhhh wat goed van je! Succes met wachten en hopelijk word je 3 januari met een prachtige echo beloond

Share This Page