dilemma met de speen, wat te doen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Nataly1972, May 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,283
    1,452
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn zoontje is een hele onrustige drinker. We gebruiken de Avent fles met speen nr 1. Ik heb de dr Brown fles al geprobeerd maar dan doet hij een uur over de fles.

Met speen nr 1 doet hij er 20 minuten over om de fles leeg te krijgen maar dat gaat wel gepaard met veel slikken, verslikken, hoesten en proesten en veel knoeien. Dan haal ik de speen eruit (meestal al als ik zie dat het onrustige gaat beginnen) en laten hem een boertje doen. Vervolgens weer met de fles verder.

Nu heb ik vandaag speen nummer 2 gebruikt en nu drinkt hij veel rustiger maar is de fles wel sneller leeg. De laatste fles was in 12 mnuten leeg maar zonder onrustig te zijn.

Oh ja, mijn zoontje is ruim 9 weken oud en hij krijgt 5 of 6 flessen per dag van 150 +5 scheppen HA voeding van Friso afhankelijk van zijn ritme (hij heeft soms nog een nachtfles rond 05.00 uur)

Hij is nog niet eerder gekomen voor de volgende fles omdat hij niet verzadigd zou zijn.

Ik weet dus even niet meer welke speen ik zal gebruiken, wat is jullie advies?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom doe je niet eerst de 1-speen, en dan na het boertje de 2-speen op de fles?

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, wat Dirksmama zegt kan helpen. Hier ging de avent ook voor geen meter en de difrax veel beter. Omdat we ook nutriton toe voegen moeten we wel vaak verder met de m speen, maar de difrax werkt wel heel goed dus.

Succes!

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,283
    1,452
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Oh ja, kan natuurlijk beginnen met nr 1 en na het boertje verder gaan met nr 2, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Mocht dit toch ook weer mis gaan dan wil ik in ieder geval ook de difrax fles proberen.

Bedankt.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik vind 12 minuten anders een prima tijd voor een flesje. Ik zou gewoon een nummer 2 gebruiken. Rustig drinken is belangrijk.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,283
    1,452
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Je hoort wel de hele tijd dat ze 15 tot 20 minuten over de fles moeten doen voor een verzadigd gevoel. Dat haalt hij met nr 2 speen dus niet vandaar mijn dilemma.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja, ach, het ene kindje is het andere niet. Dacht ook dat die 15-20 minuten vooral voor de eerste weken isbedoeld, juist om erom te zorgen dat ze rustig drinken.

Je zegt toch zelf dat hij wel verzadigd lijkt? Sommige kindjes drinken op een gegeven moment hun flessen leeg in 5 minuten, dan vind ik 12 minuten een mooie tijd. Als hij verzadigd is én rustiger drinkt, zie ik het probleem niet. Mijn advies is om gewoon te kijken naar je zoontje en die richtlijnen met een korreltje zout nemen ;)

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,283
    1,452
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Vanmorgen om 10.10 uur een fles van 150+5 gegeven met speen nr 2, hij deed er weer bijna een kwartier over, hij ligt nu vanaf 10.45 te slapen, nu maar even afwachten hoe laat hij weer voor een nieuwe fles komt.

Ik merk ook vooral voor mijzelf dat ik het fijn vind dat hij nu wat rustiger drinkt, dat onrustige (hikken, hoesten, verslikken, slaan met de armpjes) tijdens het drinken maakt jezelf ook onrustig en ongerust. Dan ga je er tegenop zien om de fles te geven.

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Wat wij hier doen is therapeutisch flesvoeden.

F.iene is met 37 weken en 3 dagen geboren en door mijn zwangerschapsdiabetes is ze jonger in gedrag heeft ze ook prematuur drinkgedrag.

De difrax was voor haar veel te stug en langzaam waardoor ze veel energie verloort met zuigen.
    Nu hebben wij de medela slowflow en op zich gaat die weer redelijk snel waardoor ze zich vaak verslikt in het begin.

Doordat we nu therapeutisch voeden, moet ze zelf echt zuigen wil er wat uitkomen en loopt het niet meer haar mondje in! Zo gaat het toch iets langzamer, maar hoeft ze niet teveel kracht te zetten.

Bij therapeutisch flesvoeden hou je de fles rechtop, klaptde speen dubbel en hou de fles dan op de kop (terwijl je de speen nog dubbel hebt) De speen loopt dan vol met melk en je kunt hem nu loslaten...flesje wel op de kop blijven houden en de speen moet ook vol blijven met melk, dus niet meer rechtop zetten, maar meteen in het mondje doen of iig op de kop houden.
    (en als hij een boertje moet doen, dan na die tijd weer opnieuw speen dubbel klappen, fles op de kop, speen loslaten en drinken maar! Je zoontje dan:D!)

Succes!

Share This Page