Verschil friso/nutrilon ha

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nin, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weten jullie het verschil in ha van friso en nutrilon. Ik weet dat friso lichter valt dan nutrilon. Is dit ook bij de ha variant? Ik vraag dit omdat sinds mijn zoontje (van 3,5 week) ha van friso krijgt (daarvoor standaard) 's nachts veel vaker komt voor een voeding. Ik vind het wel fijn om ha te geven, maar dit is echt slopend. Ook hebben we niet echt aangetoonde allergieen in de familie dus in dat op zicht heeft hij geen ha nodig. Omdat hij last heeft van zijn voeding die omhoog komt zei de osteopaat dat het wel fijn is om ha te geven, omdat dit lichtverteerbaar is en dit dan aan te dikken met nutriton. Ik twijfel of dit wel de beste voeding voor hem is. Soms twijfel ik of omneo of comfort misschien dan niet beter is. Pff lastig hoor. Ik wil ook niet te vaak switchen. Nu wil ik nog een keer evt iets anders geven, maar dan houdt het wel op. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nutriton kan zelf ook wel weer last geven van de darmen. Het hoeft niet, maar kan wel.. En dan kan hij misschien de buikpijn weg willen drinken?
    Maar HA is ook wel lichter verteerbaar inderdaad.

Anders even de friso of nutrilonlijn bellen? Die geven ook nog wel goed advies.

Als het puur om het spugen/omhoogkomen gaat, dan zou ik eerder voor die omneo of comfort gaan inderdaad

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Voor het spugen Friso comfort gaan gebruiken. Zit al jbpm in.

4. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand dan het verschil tussen Friso comfort en nutrilon ar?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Friso is niet lichter verteerbaar dan Nutrilon. Er is wel een licht geur en smaakverschil, Friso ruikt naar bloemkool en Nutrilon ruikt naar aardappelen, Friso ruikt en smaakt iets zoetiger.

HA is wel lichter verteerbaar dan standaard, maar ook hierbij, geen verschil tussen de merken.

Ieder merk kunstvoeding in Nederland verkoopt ook een versie tegen spugen, ze bevatten allemaal een verdikkingsmiddel, waardoor de voeding minder snel omhoog komt.
    Bij de meeste merken is dat johannesbroodpitmeel. Soms is dat niet voldoende en is het nodig om zelf nog extra johannesbroodpitmeel toe te voegen.

Alle verschillen staan hier duidelijk op een rijtje:
    http://babyvoedingchecker.nl/

Een duurder merk is niet beter, ze doen allemaal hetzelfde.
    HA is bij oprispen soms handig, omdat reflux en overgevoeligheid of allergie voor koemelk vaak hand in hand gaan. Maar of een kind nou standaard of HA oprispt maakt qua pijnlijkheid helaas geen verschil. Alleen moedermelk is in dat opzicht zachter.

Voor een kind van 3,5 week zijn nachtvoedingen natuurlijk nog heel normaal en vaak hard nodig!

6. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar het rare is dat de eerste twee weken toen hij standaard kreeg, hij 's nachts een keer kwam. Nu twee soms drie keer. Ik snap best dat hij nog niet doorslaapt, maar nu wordt hij soms na twee uur alweer wakker.

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Het heeft totaal geen zin om nu nog ha te geven. Zodra kindjes eenmaal standaard hebben gekregen heeft het geven van ha geen enkele nut meer.

Wat betreft het verschil hangt dit van je kindje af, maar nu zou ik niet van merk gaan veranderen. Je kunt dus gewoon friso geven want elke wisseling is vervelend voor een kleintje, zeker nu hij nog maar 3,5 week is.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is niet raar, want standaard valt zwaarder dan HA.

Deel Deze Pagina