Hoi meiden, As dinsdag heb ik een verlate intake van de GUO in het Erasmus MC. Normaal is die intake rond de 10 weken, omdat ik hem pas later heb aangevraagd wordt ik er nu tussen gestopt. Ik mag een GUO omdat ik zwanger geworden ben via icsi. Zelf wil ik een GUO niet om die reden maar omdat de donor drager bleek te zijn van AGS. Zelf heb ik het niet ws, en de jongste is kerngezond, maar toch wil ik er op tijd bij zijn zodat we evt op tijd, tijdens de zw al een behandeling kunnen opstarten. Vroeg me af waarom een intake zo vroeg moet? Wat houdt die intake in? Krijg je nog een echo altijd leuk? Hoelang duurt de intake? Ik heb geen oppas voor de jongste en omdat ik er snel snel tussen moest, denk ik eraan om hem mee te nemen, is dat haalbaar? Hoop op ervaringen van het Erasmus MC in Rotterdam.
Oefff, het is hier alweer enkele jaartjes geleden maar het duurde allemaal best wel lang. Had de intake en GUO gewoon achter elkaar aan, dacht zo'n twee uur bij elkaar. Ze waren destijds (begrijperlijkerwijs) allemaal heel serieus en ernstig dus 'leuk' was het absoluut niet. Gewoon heel klinisch, medisch. Ik zou dan ook absoluut geen kind meenemen maar misschien kan jouw zoontje prima voor langere tijd muisstil zitten hoor. Heel veel succes!
De intake duurde hier bij elkaar een half uurtje. De GUO zelf bijna een uur. Ik had de intake met 9 weken, en kreeg idd al een echo (ook 3D) daarna nog een gesprekje met de gyn waarop je wat standaard vragen krijgt, ook werd er dan de datum geprikt van de 20 weken echo. Ik denk wel dat je, je dochtertje mee kan nemen, maar tijdens de echo is ze dan wel "alleen".... want jij ligt terwijl de echoscopist al wat metingen verricht. Weet niet of je dochter al een tijdje stil kan zitten?
Gaat idd puur om intake dus nog niet de GUO zelf das nig beetje vroeg hihi.. Als dat n half uurtje duurt ong kan ik hem wel meenemen . Kan hem in de kinderwagen zetten met wat te eten, hij is snderhalf. Punt is dat we laat zijn met intake en dus echt nu ertussen moeten. Heb geen oppas. De oudste zit op school. Hadden jullue uitloop of was je direct aan de beurt? Evt voor oudste over laten blijven. Waren jullie ook in Rotterdam. Erasmus? Als de echo in dezelfde kamer plaatsvind dan is dat niet erg dan ziet ie me gewoon. Liefste liet ik m thuis natuurlijk. Das voor mezelf ook t prettigst.
Ik was idd ook in het Erasmus en was gewon op tijd aan de beurt. In de kinderwagen gaat prima hoor! De echo kamer is er groot genoeg voor, dan past de wagen zelfs wel naast het bed. Na de echo moest ik weer in de wachtkamer gaan zitten, paar minuutjes, en toen werd ik door de gyn naar een andere kamer geroepen. Ik weet niet hoelaat je een afspraak heb en of je ver moet reizen, maar het verkeer kan wel een drama zijn.. 1 domme vrachtwagenchauffeur die het tunneltje neemt en alles rondom het Erasmus staat vast, ik zou dan dus voor de zekerheid je oudste wel over laten blijven
Hier pas de intake gehad voor de Guo in het Erasmus in Rotterdam. Wij hadden de uitloop van een half uurtje. Ik weet niet of je er al eerder bent geweest maar als eerste moet je dus een ponskaartje aan laten maken. Hier was de wachttijd dus ook een half uur. Daarna kregen we als eerste de echo. Hun keken even naar het termijn en dat hebben we dus als bevallingsdatum aangehouden. Werd hier inderdaad ook even in het 3d laten zien. Kreeg ook paar fotos mee. Daarna weer wachten op de volgende afspraak hier de uitloop van 10 minuten en het gesprek. Was in een kil donker kamertje (natuurlijk had ik niks leuks verwacht maar vooruit) Hier werd de voorgeschiedenis besproken en kregen we dus uitleg wat we allemaal konden kiezen voor testen. Zoals nekplooimeting, guo enz. Wij hebben alleen voor de guo gekozen met de 20 weken. Ik was zelf heel blij dat ik hier geen kids bij had, want al met al vond ik het totaal best een lange tijd. Ook lang in de rij gestaan bij de parkeergarage want die stond vol en dat midden op de dag.
Misschien moet ik maandag gewoon bellen En uitleggen dat ik geen oppas heb. Ms dat ze t willen verzetten of ze zeggen dat hij wel mee kan . Ga liefste zonder kids maar ik ben woensdag 13 weken en ze willen de intake voor 10 weken doen normaal dus t heeft wel haast. Over 7 weken ben ik 20 weken "al".
Ik parkeer altijd in de wytema garage van t Sophia daar heb je meeeeeer dan genoeg parkeerruimte. Is van t Sophia.
gaan wij in het vervolg ook doen als we afspraak in de middag hebben. Guo staat als eerste in de ochtend dus verwacht dan toch genoeg parkeer gelegenheid. Als je kleine niet zo heel erg snel lastig is, zal ik hem gewoon mee nemen. Zeker omdat je er natuurlijk al tussen gezet ben. En het toch wel een belangrijke afspraak is Genoeg koekjes/drinken/speelgoed mee en moet dan vast goed komen.
Dan zal ik m'n tas vol zoethoudertjes vullen Lastig hoor je voelt je toch bezwaart als je met je kind komt..
Snap ik Maar zijn zoveel mensen die niet de luxe positie hebben voor een oppas. En aangezien het toch ''maar'' de intake is zal ik me niet al te druk maken. Moet zeggen dat ik zat kinderen gezien heb op de afdeling. Weet niet waar die voor kwamen natuurlijk maar je zal vast niet de enige zijn Succes in ieder geval alvast
Hier pas de intake gehad met 17 weken. Wij moesten een kwartiertje wachten en hadden toen een echo om het " termijn" te bepalen en hebben ons mannetje ook even in 3d mogen bewonderen. Daarna hadden we een gesprek met de verloskundige, omdat we op een dag waren dat de klinigeneticus er niet was, was het een gesprek van een half uurtje en kregen we uitleg over alle mogelijkheden wat onderzoeken betreft. Aan het eind van het gesprek hebben we een datum geprikt voor de 20 weken echo. Wij hebben er voor gekozen om onze jongste niet mee te nemen, maar dat is ook een meisje die niet rustig in de kinderwagen of op schoot blijft zitten en de boel overhoop haalt.
Als ik kon kiezen nam ik hem ook niet mee, totaal niet relaxed. Zit in dubio, zal maandag eens bellen om te overleggen.